Większość klientów przed zakupem produktu chce o nim wiedzieć jak najwięcej. Chcą znać jego korzyści, materiał, z jakiego jest wykonany oraz pozostałe parametry. Ogromną zaletą zakupów stacjonarnych nad tymi online jest to, że każdy towar można pooglądać z każdej strony. W przypadku kupowania w Internecie musimy zdać się na zdjęcia produktów, które nie zawsze oddają to, jak dany przedmiot wygląda w rzeczywistości. Na szczęście są materiały wideo, z których korzysta coraz więcej sprzedawców.



Dlaczego wideo jest tak popularne?

Z roku na rok pochłaniamy coraz więcej treści wideo. Są one łatwe w odbiorze i nie wymagają od nas aż tak dużego zaangażowania jak na przykład czytanie. A jak wiadomo, ludzie lubią ułatwiać sobie życie.

Szacuje się, że obecnie około 80% ruchu w Internecie generują filmiki i materiały wideo. Dostęp do nich jest niezwykle łatwy. Wystarczy podać przykład YouTuba, gdzie znajdziemy przeróżne typy filmików: od tych rozrywkowych i teledysków, poprzez przepisy kulinarne aż do poradnika, jak naprawić samochód. Dlatego już przyzwyczailiśmy się do sytuacji, w których zamiast przeczytać artykuł na dany temat, wolimy pooglądać wideo. Dokładnie tak samo jest w przypadku produktów sprzedawanych w sklepach internetowych. Opis, parametry i specyfikacja techniczna nie powiedzą nam wiele. Wideo będzie działać znacznie lepiej.



Zalety materiałów wideo w e-commerce

Dzięki wideo można liczyć na większą sprzedaż oraz na wzrost świadomości marki. Filmiki są znacznie częściej udostępniane niż tekst czy nawet zdjęcia, a więc pozwalają na dotarcie do całej rzeszy nowych, potencjalnych klientów.

Wideo zwiększa także konwersję. Na przykład landing pages, które zawierają przynajmniej jeden filmik, ściągają znacznie więcej ruchu niż statyczne strony. Podobnie jest w przypadku e-mail marketingu. Jeżeli w tytule wiadomości znajdzie się słowo „wideo”, otworzy go więcej ludzi.

Filmiki mają ogromną przewagę nawet nad najlepiej przygotowanymi opisami produktów, pozytywnymi recenzjami użytkowników czy aranżowanymi zdjęciami wysokiej jakości. Między innymi znacznie lepiej oddziaływują na wyobraźnię i zachęcają do zakupu. Można na nich zaprezentować, jak produkt prezentuje się w tak zwanym „realu”, jak zachowuje się w różnych warunkach oraz przede wszystkim jak go używać.

To ostatnie jest bardzo ważne i nie zawsze tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Szczególnie w dobie rozwoju technologii i nowinek – czasami zwykła suszarka do włosów potrafi zaskoczyć pod względem funkcji czy sposobu użytkowania. Dlatego na filmikach wideo warto pokazać każdą z unikalnych cech produktu, tak aby jak najbardziej zachęcić klienta do zakupu.



Jak wykorzystać wideo w e-commerce?

Korzystając z filmików w sklepie internetowym można między innymi:
  • Pokazać, jak korzystać z poszczególnych produktów
  • Opisać wszystkie funkcje produktu
  • Zaprezentować pozytywne recenzje i opinie zadowolonych klientów w ciekawy sposób
  • Stworzyć pewną opowieść związaną z produktem (czyli zastosować tak zwany storytelling)
  • Opowiedzieć klientom o misji i wizji firmy
  • Porównać swoje produkty z ofertą konkurencji
  • Podkreślić swoje największe zalety i zachęcić klientów do kupna


Jakie wideo w e-commerce tworzyć?

Jedynym ograniczeniem jest tutaj tak naprawdę tylko i wyłącznie wyobraźnia. Nawet nie posiadając drogiego sprzętu do nagrywania można stworzyć angażujące treści wykorzystując smartfona i jedną z licznych aplikacji do tworzenia filmików. Nowe telefony komórkowe mają coraz lepsze parametry i kamery, które wręcz mogą rywalizować z profesjonalnym sprzętem z niższej półki cenowej.

Oto kilka z przykładów popularnych materiałów wideo w sklepach internetowych:
  • Filmiki pokazujące, jak korzystać z produktu - każdy z produktów w sklepie internetowym można reklamować na kilka sposobów. Można na przykład odpowiedzieć na częste pytania klientów, opowiedzieć, dlaczego dany przedmiot jest unikatowy oraz pokazać wszystkie jego funkcje.
  • Animacje – nie każdy czuje się dobrze przed kamerą. Warto wtedy pomyśleć o przygotowaniu kolorowej animacji. Takie filmiki przyciągają uwagę i zapewniają dużo wyświetleń. Są też często udostępniane.
  • Instrukcje obsługi i montażu – mało kto lubi czytać instrukcje dołączone do produktów. Zdecydowanie lepiej jest włączyć wideo, które łatwo przeprowadzi przez cały proces i zwróci uwagę na elementy, które mogą sprawić problem. Instrukcje w formie wideo to także świetny sposób na wzmocnienie SEO strony. Użytkownicy często szukają informacji na temat produktów, które już posiadają, a dzięki odpowiedniemu filmikowi mogą nabić liczbę wyświetleń strony.


Podsumowanie

Klient, który widzi produkt w akcji, szybciej podejmuje decyzję o zakupie. Ma też znacznie mniejsze wątpliwości czy to aby na pewno towar, na który chce wydać pieniądze. Dlatego wprowadzenie materiałów wideo do swojej strategii marketingowej na pewno jest dobrym pomysłem i może przynieść same korzyści.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.