Social media marketing - marketing społecznościowy dla firm


Rozwój Internetu pozwolił na stworzenie wielu stron i portali, które skupiają grupy ludzi tworzących pewnego rodzaju społeczności online. Na przestrzeni lat takich portali powstało bardzo dużo, a część z nich stało się prawdziwymi gigantami, co wykorzystuje obecni wiele firm w celach marketingowych.

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta ponad połowa mieszkańców naszego kraju. Social media w marketingu są wykorzystywane coraz częściej, dlatego na pewno warto zainwestować Twój czas w tak zwany marketing społecznościowy.



social media



Czym jest social media marketing?

Marketing społecznościowy to cały szereg działań promocyjnych, które wykorzystują social media do reklamy danej marki oraz generowanie większego ruchu na stronie internetowej, blogu lub w sklepie online. W tym celu najczęściej wykorzystywane są te największe platformy społecznościowe, czyli Facebook, Instagram, YouTube albo Twitter.

Dzięki aktywności i marketingowi w mediach społecznościowych każda firma i marka może pozytywnie wpłynąć na swój wizerunek oraz zbudować długotrwałe więzi ze swoimi odbiorcami oraz klientami, co w efekcie przełoży się na wyniki sprzedaży oraz pozycję na rynku. Generowanie ruchu na stronach internetowych, do czego między innymi służy social media marketing, pozwala także na jej lepsze pozycjonowanie i większe zyski.

Zleć nam prowadzenie Twojej kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych, a przekonasz się, ja ogromną rolę grają one w nowoczesnym marketingu.

Dlaczego warto zdecydować się na marketing w mediach społecznościowych?

Powodów jest naprawdę bardzo dużo, a skupmy się tutaj na tych najważniejszych, które przynoszą największe korzyści:

  • Social media są ogólnodostępne dla użytkowników Internetu – założenie konta w portalach społecznościowych jest bardzo szybkie, a do tego bezpłatne. Korzystanie z mediów społecznościowych jest także bardzo proste i intuicyjne, co powoduje, że codziennie miliony osób spędzają na nich swój czas, szukając ciekawych informacji lub po prostu rozrywki. Oznacza to, że dzięki prowadzeniu działań marketingowych w social mediach docierasz do rzeszy potencjalnych klientów lub fanów.
  • Media społecznościowe to dla wielu osób podstawowe źródło informacji – bardzo prawdziwe jest stwierdzenie „jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”, które kiedyś odnosiło się do osób prywatnych, a teraz coraz częściej dotyczy także marek. Pierwszą rzeczą, jaką robi większość osób, kiedy słyszy o jakiejś firmie, jest sprawdzenie jej profilu na Facebooku. Firma bez odpowiednio stworzonej strategii marketingu w social mediach może nawet nie zostać brana pod uwagę jako dostawca usług czy produktów.
  • Marketing w mediach społecznościowych pozwala na łatwe dotarcie do grupy docelowej – każdy z portali społecznościowych jest bazą wiedzy na temat swoich użytkowników. Już podczas rejestracji trzeba podać kilka podstawowych danych, takich jak wiek, płeć czy lokalizacja. Większość mediów społecznościowych przechowuje także informacje na temat preferencji swoich użytkowników. Pozwala to na dokładne targetowanie i stworzenie materiałów marketingowych pod konkretne grupy docelowe.
  • Social media marketing wykorzystuje zaangażowanie użytkownika – osoba, która lubi Twoją markę, z dużym prawdopodobieństwem będzie udostępniać Twoje posty i treści publikowane na Twoim profilu, przez co zobaczą je także jej znajomi. Dzięki temu Twoje działania dotrą do znacznie szerszego grona odbiorców.
  • Social media w marketingu umożliwiają obniżanie kosztów akcji promocyjnych – dzięki prowadzeniu tak zwanych fanpage, a więc profili skupiających fanów danej firmy czy marki, można zaoszczędzić wiele pieniędzy. Dobrze stworzony i prowadzony fanpage przyciąga uwagę wielu osób, które dzięki temu stają się fanami marki oraz udostępniają jej posty. To bezpłatna forma reklamy, która do tego wzbudza większe zaufanie.
  • Media społecznościowe pozwalają także na prowadzenie płatnych kampanii reklamowych – jeszcze bardziej skutecznym sposobem na akcje promocyjne w mediach społecznościowych może być prowadzenie na nich sponsorowanych działań marketingowych. Taką opcję oferuje na przykład Facebook. Więcej dowiesz się czytając o naszej usłudze prowadzenia kampanii Facebook Ads.


social media


Co daje prowadzony przez nas social media marketing?

  • Budowanie wizerunku marki – jest to najważniejszy cel każdych działań marketingowych w mediach społecznościowych. Dzięki dobremu wizerunkowi marka będzie kojarzona pozytywnie, a użytkownicy będą często kupowali jej produkty czy korzystali z jej usług.
  • Bliższe relacje i kontakt z klientami niż w marketingu tradycyjnym – media społecznościowe pozwalają wręcz na prowadzenie rozmów z klientami czy użytkownikami. Oferują doskonałe możliwości bezpośredniego dotarcia do klienta, dzięki czemu czuje się doceniony i wyróżniony, co przekłada się jeszcze bardziej na pozytywny wizerunek.
  • Większe zaufanie wobec marki – w marketingu społecznościowym to użytkownik udostępnia treści reklamowe i przekazuje je w ten sposób dalej. Wzbudza to większe zaufanie do produktu lub usługi niż gdyby to firma reklamowała je bezpośrednio. Inni ludzie chętniej sięgną po dane rozwiązania, jeżeli poleca je znana im osoba.
  • Możliwość stałego monitorowania i analizy wyników – odpowiednie narzędzia oferowane przez media społecznościowe pozwalają na dokładne śledzeni wyników działań podjętych na social mediach w celach promocyjnych. Dzięki temu wiadomo, czy są jakieś elementy kampanii, które trzeba poprawić oraz czy przyjęta stratega idzie w dobrym kierunku.


Pomożemy Ci wybrać rozwiązania oraz opracować strategię, które skutecznie przybliżą Cię do Twojego celu. Nasze działania marketingowe w mediach społecznościowych z pewnością przyniosą Ci wiele korzyści, które będą mały wpływ na wyniki Twojej firmy i wizerunek marki przez długi czas.


Napisz do nas na marketing@pawelkasza.pl i dowiedz się więcej.
2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.