Jakie są zalety SEO?

Optymalizacja stron pod wyszukiwarki, czyli SEO (Search Engine Optimization) od lat jest jednym z podstawowych elementów skutecznej strategii marketingu internetowego. Sposoby na reklamę i dotarcie do grupy odbiorczej cały czas się zmieniają wraz z rozwojem nowych technologii, jednak SEO pozostaje pewnikiem, z którego korzystają właściciele stron www i sklepów internetowych. Dlaczego? Poznaj 5 najważniejszych zalet optymalizacji stron pod wyszukiwarki, dzięki którym jest to wciąż jedna z najbardziej skutecznych metod na zdobycie ruchu oraz przyciągnięcie nowych klientów i użytkowników.

 

Zaleta SEO nr 1: większy ruch na stronie

Najwięcej wejść zdobywają sklepy i strony internetowe, które zajmują najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania. Im dalej od czołowych miejsc, tym trudniej o zdobycie czyjejś uwagi. Mało kto sprawdza, co znajduje się na drugiej i każdej kolejnej stronie w Google lub innej wyszukiwarce. Wynika to z tego, że ludzie lubią proste rozwiązania oraz, powiedzmy sobie szczerze, są też trochę leniwi. Dlatego właśnie zajmowanie czołowych pozycji w wyszukiwarkach to ogromna zaleta SEO. Oczywiście trzeba sobie na nie zapracować, a sukces nie przychodzi z dnia na dzień. Jak już mówiliśmy wielokrotnie, optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe to maraton, a nie sprint. Jednak wysiłek przyniesie naprawdę wiele korzyści. Więcej ruchu organicznego (a więc takiego, który nie jest z płatnych reklam) oznacza większe zyski i większą rozpoznawalność marki.

 

Zaleta SEO nr 2: zwrot z inwestycji ROI i mierzalność wyników

To, czy SEO jest opłacalne czy nie dość łatwo zmierzyć. Wystarczy skorzystać z narzędzi Google albo Senuto i sprawdzić, którą pozycję strona czy sklep zajmują na dane słowa kluczowe. Agencje zajmujące się optymalizacją SEO są w stanie śledzić każdy element opracowanej strategii, jak między innymi nowe pozycje, większy ruch oraz konwersje. Bardziej zaawansowana analiza pozwala na przeanalizowanie danych demograficznych osób, które odwiedzają stronę, co z kolei pozwala na dobranie kanałów promocji i zbudowanie komunikatów, które najbardziej trafią do danej grupy docelowej. Można też prześledzić, jak wygląda ścieżka zakupowa klientów, a nawet przez które ze słów kluczowych trafili na stronę.

 

Zaleta SEO nr 3: oszczędność kosztów

Optymalizacja stron pod wyszukiwarki jest jedną z najbardziej opłacalnych metod docierania do klienta stosowanych w marketingu internetowym. Jest tak dlatego, że SEO skupia się na osobach, które już są zainteresowane konkretnymi produktami albo usługami i są najbardziej skłonne do kupna. W przypadku nawet najlepiej dopracowanych i dobrze targetowanych reklam nie ma niestety tej gwarancji. Do tego marketing SEO, w przeciwieństwie do między innymi kampanii Google Ads i Facebook Ads, jest bezpłatny. Wyniki organiczne bazują na tym, co algorytm uzna za dobrą odpowiedź na dane zapytanie, a nie na tym, kto dał więcej za reklamę. Oznacza to, że jeżeli raz uda Ci się wypracować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, możesz cieszyć się nią przez miesiące a nawet lata. Co prawda rezultaty płatnych kampanii są widoczne znacznie szybciej, ale są też znacznie bardziej kosztowne.

Zaleta SEO nr 4: lepsza nawigacja po stronie

Jednym z kroków optymalizacji strony pod wyszukiwarkę jest zaplanowanie struktury, która ułatwi robotom indeksującym poruszanie się po witrynie. Taka struktura jest też korzystna dla osób, które znalazły się na stronie. Łatwe i szybkie znalezienie informacji, przejrzysty układ, hierarchia kategorii usług i produktów, linki prowadzące do innych stron w logiczny i poukładany sposób – każdy  z tych elementów wpływa na tak zwane doświadczenie użytkownika (user experience). Im jest ono lepsze, tym klient bardziej będzie skłonny do zaufania firmie, a zadowolenie przełoży się na Twój zysk.

 

Zaleta SEO nr 5: pozytywny wizerunek i większa świadomość marki

Zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wiąże się nierozerwalnie z większą rozpoznawalnością. Dzięki temu dane słowo kluczowe będzie trwale związane z Twoją marką. Wzbudzisz też zaufanie w klientach, którzy uznają takie strony za bardziej wartościowe.

 



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.