Optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki i SEO
Jeżeli dopiero zaczynasz zakładać firmę i zastanawiasz się nad jej odpowiednią reklamą oraz założeniem strony internetowej, w pewnym momencie na pewno zetkniesz się z pojęciami
pozycjonowania strony i
optymalizacją SEO. Jeżeli masz już swój dobrze prosperujący biznes, te zagadnienia z pewnością nie są Ci obce, nawet jeżeli bezpośrednio się nimi nie zajmujesz.
Każdy, kto na poważnie myśli o biznesie wie, jak ważne w XXI wieku są działania w Internecie oraz jak wielka jest tam konkurencja. Branża e-commerce, sklepy internetowe, marketing internetowy – te i inne dziedziny wymagają podjęcia odpowiednich działań, które pozwolą na osiąganie jak najlepszych wyników i zysków. Dzięki odpowiednio dobranym
usługom SEO, które pozwolą na
optymalizację Twojej strony, bloga lub sklepu internetowego oraz ich wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, możesz liczyć na jak największą szansę na sukces i wyprzedzenie konkurencji.
Co tak naprawdę daje optymalizacja SEO?
O zagadnieniach i usługach związanych z
optymalizacją strony pod wyszukiwarki internetowe słyszy się cały czas i wiele osób mówi, że są one bardzo ważne. Mają rację. Odpowiednia
optymalizacja strony www albo sklepu internetowego daje Ci:
- Lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania – im więcej wysiłku włożonego w optymalizację SEO, tym strona znajduje się wyżej w wyszukiwarkach, a więc trafia na nią więcej ludzi, czyli Twoich potencjalnych klientów
- Większą sprzedaż = większy zysk – skoro na Twoją stronę zaczyna trafiać coraz więcej osób, sprzedajesz coraz więcej produktów albo usług. W związku z tym zarabiasz więcej, niż bez inwestowania w usługi SEO
- Profesjonalizm – odpowiednio stworzone treści na stronie internetowej w znacznym stopniu wpływają na Twój wizerunek. Znacznie zyskujesz tym w oczach klientów, którzy chętnie będą do Ciebie wracać po więcej.
Na czym polega optymalizacja strony internetowej?
Optymalizację strony internetowej pod kątem SEO przeprowadza się zazwyczaj na dwóch płaszczyznach:
- Treści
- Zagadnień technicznych
Jednak wszystko zaczyna się tak naprawdę od przeprowadzenia
audytu SEO. Daje to agencji obraz tego, jak wygląda Twoja aktualna sytuacja oraz jakie
rozwiązania SEO należy wprowadzić.
Treść tworzona na potrzeby SEO zyskuje coraz większe znaczenie. Kiedyś pomijana albo traktowana po macoszemu, obecnie coraz bardziej wpływa na to, jak strona będzie postrzegana przez roboty Google, a więc jaka będzie jej pozycja w sieci.
Profesjonalne treści pisane pod SEO mają odpowiednią długość, zawierają optymalny poziom nasycenia słowami i frazami kluczowymi, są dobrze sformatowane i składają się z akapitów, list, wypunktowań, pogrubień, itd. Wszystkie te rzeczy są analizowane i oceniane przez właściwe algorytmy, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
W skład zagadnień technicznych wchodzi cały zestaw czynności z pozoru mało istotnych i niezauważalnych, ale mających ogromne znaczenie. Jest to między innymi budowanie adresów ULR stron przyjaznych dla przeglądarek, optymalizacja meta danych, czyli tworzenie opisów i tytułów meta oraz stosowanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego.
Optymalizacja stron i sklepów internetowych pod kątem SEO to proces, który wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii oraz jest czasochłonny. Zarówno praca w niego włożona, jak i pierwsze widoczne efekty nie przychodzą od razu, co przez niektórych niecierpliwych przedsiębiorców odbierane jest negatywnie, a czasami wręcz uważają, że
agencja SEO nic nie robi. Jednak czekanie na efekty zdecydowanie się opłaca. Już po kilku miesiącach strona www albo sklep internetowy zaczyna powoli piąć się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, a Twoje zyski zaczynają rosnąć.
SEO a pozycjonowanie stron internetowych – czym się różnią?
Chociaż w świecie marketingu trwa spór o szczegóły i specyfikę obu zagadnień, co do jednego marketingowcy są zgodni:
zagadnienia SEO oraz
pozycjonowania stron internetowych nie są jednoznaczne. Pokrótce powiemy Ci, dlaczego tak jest i co oznaczają poszczególne działania.
SEO (Search Engine Optimization), czyli
optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, jest jednym z elementów
pozycjonowania stron www, a zatem pozycjonowanie jest zagadnieniem znacznie szerszym. Zawiera w sobie wszystkie działania (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne), jakie są podejmowane w celu zapewnienia jak najlepszej widoczności w sieci.
- Działania SEO podejmowane są wewnątrz jednej, konkretnej witryny i prowadzą do optymalizacji strony pod Google. To między innymi tworzenie przez copywriterów zoptymalizowanej treści na stronie internetowej i podstronach oraz opisy kategorii i produktów w sklepie internetowym, dobieranie w tekstach odpowiednich słów i fraz kluczowych oraz budowanie linków wewnętrznych (na przykład umieszczanie w opisie kategorii sklepu internetowego linku do innej kategorii lub konkretnego produktu – wszystko to wciąż w obrębie jednego sklepu www). Dobrze wdrożone rozwiązania SEO pozwalają na zbudowanie na nich całego procesu pozycjonowania.
- Pozycjonowanie strony internetowej oprócz wewnętrznych zagadnień SEO obejmuje jeszcze działania podejmowane na zewnątrz. Chodzi tutaj głównie o tak zwane likowanie zewnętrzne, a więc umieszczane linków do strony albo sklepu internetowego na innych stronach albo portalach. W tym celu agencja zajmującą się pozycjonowaniem stron www stosuje różne rozwiązania, jak na przykład teksty zapleczowe. Równie popularne środki to przeprowadzanie kampanii reklamowych w Google albo na Facebooku. Wszystkie te działania prowadzą do jednego celu: zwiększenie sprzedaży i zysków poprzez zwiększenie widoczności strony albo sklepu internetowego w sieci.
Korzyści płynące ze skorzystania z naszych usług optymalizacji SEO
Wiesz już, na czym polegają zagadnienia związane z
optymalizacją stron pod wyszukiwarki internetowe, ale zastanawiasz się pewnie, dlaczego z nich skorzystać i wybrać właśnie nas? To proste:
- Mamy doświadczenie w tworzeniu stron www oraz sklepów internetowych. Włożyliśmy dużo wysiłku w ich optymalizację oraz pozycjonowanie, a nasze działania były skuteczne.
- Nasi specjaliści od SEO i copywritingu dokładają wszelkich starań, aby treści umieszczane na stronach i na sklepach były atrakcyjne nie tylko dla robotów Google, ale też dla czytelnika, który zachęcony odpowiednim tekstem, kupi Twój produkt albo usługę.
- Odpowiednio analizujemy rynek oraz Twoją konkurencję. Widzimy, jakie rozwiązania SEO zastosowali i dążymy do tego, żeby nasze usługi SEO były na wyższym poziomie, a więc pozwoliły Ci na zajęcie jak najwyższego miejsca w wyścigu o zdobycie zysków i pozyskanie klienta.
- Monitorujemy nasze działania, tak aby cały czas wprowadzać ulepszenia i osiągać zadowalające rezultaty, które usatysfakcjonują naszych klientów.
Napisz na
marketing@pawelkasza.pl i przekonaj się, że warto nam zaufać.