Branża e-commerce rozwija się w najlepsze. Każdego dnia powstają nowe sklepy internetowe, które chcą przyciągnąć jak najwięcej klientów i mieć wysoką sprzedaż. Nie każdemu się to udaje. Oczywiście ogromną rolę w kwestii być albo nie być e-sklepu ma marketing internetowy. Sklepy, które mogą sobie pozwolić na większy budżet na reklamę, mają większe zyski. Są jednak inne czynniki, które wpływają na sukces. Na co należy zwrócić uwagę i co dopracować, żeby osiągać jak najlepsze rezultaty?


1. Wygląd sklepu


Wygląd sklepu jest bardzo ważny i wpływa na całe doświadczenie kupującego. Jeżeli sklep nie będzie atrakcyjny wizualnie, to nawet najlepsze produkty się nie obronią. Ludzie są wzrokowcami i doznania wizualne są dla nich ważne. Zwłaszcza, jeżeli znalezienie innego sklepu z podobnym asortymentem zajmie im dosłownie kilka sekund. Rozwiązania są dwa: skorzystanie z usług grafika i projektanta stron internetowych albo wykorzystanie gotowych szablonów www. W pierwszym przypadku możesz dopracować każdy szczegół sklepu, ale jest to rozwiązanie kosztowne i czasochłonne. Druga opcja jest znacznie szybsza, ale nie masz dużej możliwości customizacji.


2. Łatwość w obsłudze i robieniu zakupów


Grafiki w sklepie powinny przyciągać uwagę, ale nie są jedynymi ważnymi elementami wyglądu sklepu. Ważny jest jeszcze układ przycisków, podział kategorii, łatwe menu czy widoczne i atrakcyjne logo, które pozwoli na szybką identyfikację. Jeżeli koszyk jest w innym miejscu, niż klient się tego spodziewa albo jeżeli musi przeklinać kilka stron, aby dokonać zakupu, to łatwo się zniechęci.


3. Strona o firmie


Klienci wybierają przedsiębiorstwa wiarygodne, które zdobywają ich zaufanie. Jeżeli zakładka „O nas” zawiera jedynie dane kontaktowe i numer konta bankowego, na który trzeba przelać pieniądze za zakupy, nie świadczy to za dobrze. Rozbudowane i atrakcyjne informacje o firmie to szansa sklepu na przyciągnięcie do siebie klientów i wyróżnienie się na tle konkurencji. W tym miejscu można powiedzieć klientom, dlaczego produkty danej firmy są najlepsze i dlaczego warto skorzystać z jej usług.


4. Oferowanie wsparcia


To kolejny element, który wpływa na wiarygodność i świadczy o profesjonalizmie. Klient, który kupi produkt albo skorzysta z usługi, nie chce zostać pozostawiony sam sobie w razie ewentualnych problemów. Lubi mieć pewność, że w razie czego będzie mógł zwrócić się do firmy z prośbą o pomoc albo że będzie mógł zwrócić albo wymienić towar. Coraz więcej sklepów internetowych oferuje możliwość porozmawiania z pracownikiem na czacie, dzięki czemu klient może szybko załatwić sprawę, a jego wątpliwości zostaną rozwiane. Najlepszą opcją jest oferowanie wsparcia na każdym etapie procesu zakupowego i najlepiej świadczy to o firmie.


5. Obecność w mediach społecznościowych


Założenie profilu sklepu internetowego na Facebooku albo Instagramie pozwala na stosunkowo łatwe dotarcie do potencjalnych klientów. Tworzenie angażujących i zabawnych postów albo pokazanie, że ma się do siebie dystans, pomoże w zyskaniu nowych sympatyków i pozwoli na zbudowanie mocnej społeczności wokół marki. To też świetne miejsce na prezentowanie swoich produktów i zachęcanie do zakupu.


6. Blog pisany zgodnie z zasadami SEO


Prowadzenie bloga daje szanse na ściągnięcie ruchu do sklepu internetowego. Odgrywa też ważną rolę w optymalizacji SEO oraz pozycji, jaką sklep osiąga w wynikach wyszukiwania. Blog pozwala na tworzenie angażujących treści z wykorzystaniem słów i fraz kluczowych, na których pozycjonowany jest sklep. Do tego w artykułach można umieścić linki, które pokierują czytelników do konkretnych produktów, przez co szansa na sprzedaż wzrasta.


7. Wersja sklepu na urządzenia mobilne


Coraz więcej ludzi kupuje w sklepach internetowych przez telefon albo na tablecie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby sklep był responsywny i miał wersję przystosowaną do urządzeń mobilnych. Klient powinien być w stanie zrobić zakupy bez względu na to, z jakiego sprzętu korzysta.



To tylko niektóre z czynników, które wpływają na sukces sklepu internetowego oraz na ruch w e-sklepie. Każdy z nich jest ważny i nie można o nich zapomnieć. Pozwolą na podniesienie wyników sprzedaży i większą konwersję.


powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.