Nowoczesne firmy kochają Content Marketing 


Marketing to ekscytująca i dynamiczna branża, która daje wiele możliwości. Nowe technologie, narzędzia i platformy pozwalają na dotarcie do klienta na różne sposoby, które w znacznym stopniu wpływają na odbiór marki i budują jej wizerunek.

Marketingowcy cały czas poszukują coraz nowszych i lepszych rozwiązań w zakresie reklamy oraz e-marketingu. Społeczności skupione wokół marek nie nabiorą się już na tanie sztuczki i nie zadowolą się bombardowaniem ciągłymi reklamami, które krzyczą do nich: Kup! Wymagają czegoś więcej. Pragną treści, które dadzą im rozrywkę, informacje oraz wartościową wiedzę, która wpłynie na ich życie. Dlatego właśnie Content Marketing jest obecnie tak bardzo popularny i ceniony. Coraz więcej marek decyduje się na włączenie go do swojej strategii marketingowej. To bardzo dobry wybór, który przyniesie wiele korzyści. Trzeba jednak pamiętać, że content contentowi nierówny. Obok treści naprawdę dobrych powstają również takie nie do końca przemyślane i źle zrealizowane.


Czym jest Content Marketing?

Content Marketing jest tak naprawdę pojęciem szerokim i nie do końca zdefiniowanym. W ogromnym skrócie można powiedzieć, że jest to tworzenie wartościowych treści marketingowych, które znajdą się w Internecie. Głównym celem takich treści nie jest sprzedaż produktu, usługi czy marki. Mają one zainteresować czytelnika i zdobyć jego zaangażowanie. Marki wykorzystują Content Marketing aby w nieoczywisty sposób wpłynąć na decyzję klienta i pośrednio przekonać go do zakupu. Pokazują, że rozumieją pragnienia i potrzeby klienta, pokazują swoją bardziej ludzką twarz, ale podsuwają też rozwiązanie, którym akurat jest ich produkt albo usługa.

Nie każdy content to dobry content

W sieci jest obecnie tak dużo treści i tekstów, że marketingowcy muszą się bardzo wysilić, aby wyróżnić się na tle zaciekłej konkurencji. Nie wystarczy już napisać artykułu na blogu, poradnika czy newslettera albo przygotować infografikę, materiał wideo albo podcast. Te treści tworzy już coraz więcej marek. Content musi być naprawdę dobry i angażujący, aby odnieść sukces i zamierzony cel.

Żyjemy w szybkim świecie cyfrowych rozwiązań. Pomimo tego w tworzeniu treści w Internecie warto sięgnąć do tradycji. Tak jak dziennikarze opowiadają historię w swoich artykułach i reportażach, tak twórcy contentu też muszą opowiedzieć klientom historię i zrobić to dobrze. Dzięki temu przyciągną ich uwagę i zbudują zaufanie, a klient zostanie z marką na długi czas.

Jak tworzyć skuteczne treści marketingowe?

  1. Traktuj sprzedaż drugorzędnie – to najbardziej istotna kwestia Content Marketingu. Najpierw trzeba klientowi dać wartościową treść, żeby potem móc od niego wziąć pieniądze, a nie na odwrót. Zanim spróbuje się klientowi zaoferować kupno produktu albo skorzystanie z usługi, najpierw trzeba zbudować z nim więź i zaufanie.
  2. Nie bądź oczywisty – klienci doskonale wiedzą, kiedy próbuje się sprzedać im produkt. Jeżeli reklama umieszczona w treści będzie oczywista, to czytelnik i tak się zorientuje w sytuacji. Powstanie zgrzyt, który trudno będzie zignorować.
  3. Posługuj się danymi – warto zbudować swój content na faktach, bo sprawdzone informacje budują wiarygodność. Konkretne dane najbardziej trafią do czytelnika i wpłyną na jego decyzje. Bardzo dobrze sprawdzają się liczby i statystyki, bo łatwo można je sobie wyobrazić.
  4. Postaw na prostotę – skomplikowane branże albo produkty trzeba klientowi przedstawić jak najprościej. Używanie technicznych słów albo żargonu nie jest dobrym pomysłem, bo zrozumie je tylko bardzo wąska grupa odbiorców (chyba, że taki jest cel, a treść ma być skierowana do konkretnej grupy). Im prostszy i bardziej przemawiający do wyobraźni język, tym lepiej.
  5. Nie kopiuj od innych – szukanie tematów u konkurencji i inspirowanie się ich treściami jest w porządku, ale powielanie całych fragmentów już nie. Może bardzo zaszkodzić wizerunkowi autora treści i całej marki oraz mieć konsekwencje prawne. Firma bardzo sobie zaszkodzi, jeżeli sprawa zostanie nagłośniona. Straci klientów i zyski i trudno będzie jej odzyskać pozycję na rynku.
  6. Bądź szczery – wszystko, czym dzielisz się z klientami, musi być wiarygodne. Najlepiej osiągnąć to przez szczerość. Dzięki temu buduje się lojalną społeczność, która zostaje z marką na lata. Szczerość buduje zaufanie, a zaufanie przekłada się na zyski.
  7. Pokazuj różne punkty widzenia – skupianie się tylko na jednej opinii i przechwalanie się wygląda podejrzanie. Za każdym razem warto postarać się, aby w treści zawrzeć wszystkie przydatne czytelnikowi informacje, nie tylko te pozytywne.
  8. Rób korektę – każdy content można łatwo zepsuć, jeżeli są w nim błędy. Pisanie na szybko i bez zastanowienia powoduje, że zdania nie mają sensu, nie łączą się w logiczną całość albo pełne są literówek. Całość czyta się źle i odnosi skutek odwrotny do zamierzonego. Świat pędzi do przodu i wszystko ma być zrobione „na wczoraj”, ale nie może tak być w przypadku treści, które budują relację z czytelnikiem.


powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.