Czy sklep internetowy bez opisu produktów da wysokie wyniki sprzedaży?

Teoretycznie tak, ale nie ma co się spodziewać absolutnych rekordów. Opis produktu to jeden z podstawowych elementów każdego sklepu internetowego. Dobry opis nakłania klientów do zakupu oraz rozwiewa ich wątpliwości związane z wydaniem pieniędzy na dany przedmiot. Wystarczy tylko napisać opis w sposób, który przedstawi produkt w najlepszym świetle i pokaże wszystkie jego zalety. Z pozoru to bardzo proste zadanie. Jest jednak kilka ważnych zasad, których trzeba trzymać się w przypadku tworzenia konkretnych treści w Internecie. Są to wytyczne pomagające w optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe, czyli optymalizacji SEO. Te wytyczne dotyczą także tworzenia opisów produktów w świecie e-commerce.



Wartościowy opis produktu – SEO w parze z merytoryką

Dobry opis w sklepie internetowym musi łączyć w sobie dwie cechy: przemawiać do klienta, nakłonić go do wrzucenia towaru do koszyka oraz mieć wpływ na pozycjonowanie e-sklepu w wynikach wyszukiwania. Trzeba wziąć pod uwagę między innymi takie aspekty jak pisanie językiem korzyści, skłonienie do wykonania akcji, odpowiednia długość zdań i nasycenie słowami kluczowymi.


1. Głos i wizerunek firmy

Niektóre firmy muszą postawić na oficjalny, poważny ton. Inne mogą pozwolić sobie na większy luz, humor czy nawet sarkazm i ironię. Te cechy da się pokazać także w opisach produktów oferowanych przez firmę. Spójny wizerunek marki to często ważny klucz do sukcesu. Odpowiednie słownictwo oraz ton przyciągają konkretną grupę docelową, która będzie najbardziej skłonna kupić dany produkt.

Nie istnieją produkty przeznaczone dla każdego. Jeżeli sprzedajesz towar dla profesjonalistów, musisz używać tego samego fachowego języka, co oni. Natomiast opisy produktów dla młodzieży mogą zawierać slang, którego nastolatkowie używają na co dzień. Zrozumienie swojego klienta to absolutna podstawa w e-commerce. Pomoże w tym dogłębna analiza grupy docelowej. Dzięki niej powstanie modelowy klient, czyli tak zwana persona, do której trzeba skierować opis.


2. Odpowiadanie na potrzeby persony

Skoro klient chce kupić produkt, to znaczy, że ma pewną potrzebę. W opisie można powiedzieć klientowi, dlaczego akurat ten towar zaspokoi jego lub jej pragnienia. To najprostsza i najbardziej skuteczna droga do tego, aby doszło do zakupu. Tym bardziej, jeżeli w opisie zastosuje się język korzyści. Jest on znacznie bardziej skuteczny niż suche fakty. Zamiast pisać, że szalik jest wykonany z 100% wełny, można napisać, że dobrze chroni przed wiatrem i zimnem i jest komfortowy w noszeniu. Obie te cechy znaczą niby to samo, jednak drugi sposób przekazania informacji znacznie lepiej działa na wyobraźnię i to on skłoni do kupna.


3. Elementy SEO

Optymalizacja treści pod wyszukiwarki internetowe jest skomplikowana i wymaga pewnego doświadczenia. Jednak nawet znajomość i stosowanie podstaw SEO daje już bardzo wiele. Zacząć należy od wyszukania słów kluczowych, które pomogą w indeksowaniu strony i pomogą jej wspinać się na coraz wyższe pozycje. Idealnie byłoby znaleźć słowa kluczowe o dużej liczbie wyszukiwania oraz takie, na które nie ma dużej konkurencji. Zdecydowanie lepiej jest postawić na konkretne frazy, niż na te ogólne. Ich pozycjonowanie może być trudniejsze, ale da zdecydowanie lepsze efekty.

Słowa kluczowe w tekście muszą brzmieć naturalnie. W przeciwnym razie Google i inne wyszukiwarki od razu zorientują się, że zamiast dla klienta, opis produktu powstał dla robotów indeksujących strony. Takie działania są szybko penalizowane.

W opisie warto stosować linkowanie wewnętrzne w postaci odnośników do innych produktów lub pozostałych treści na stronie. Również ma to wpływ na indeksację oraz pozycję w Internecie.



Podsumowanie – jak napisać dobry opis produktu?

Oto praktyczna, krótka lista wskazówek dotyczących tworzenia opisów produktów w sklepach internetowych. Zachęcam jednak do skorzystania z moich usług. Dzięki nim Twój sklep znacznie zyska!


Długość i struktura:
  • Używaj krótkich zdań, które dobrze się czyta
  • Korzystaj z wypunktowań, list, nagłówków i akapitów


Język i styl:
  • Merytoryczna treść bez zbędnych ozdobników
  • Pisz w równym stopniu o cechach i zaletach
  • Wskaż, jak produkt może wpłynąć na życie klienta
  • Nie pisz o czymś co nie jest prawdą, unikaj przekolorowania
  • Zwracaj się bezpośrednio do klienta


Optymalizacja SEO:
  • Korzystaj ze słów kluczowych, które nawiązują do produktu
  • Unikaj przesycenia słowami kluczowymi
  • Struktury zdań ze słowami kluczowymi nie mogą brzmieć sztucznie
  • Stosuj linkowanie wewnętrzne
  • Korzystaj z nagłówków – w opisie powinny znaleźć się przynajmniej nagłówki H1 i H2


powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.