Copywriting w biznesie

W dzisiejszym świecie copywriting otacza nas z każdej strony. Hasła reklamowe, treści mailingów, artykuły tematyczne na blogach, tekst na ulotkach, treści na stronach internetowych, opisy kategorii i produktów – wszystko to zostało stworzone przez copywritera.

Copywriting w biznesie oznacza każdą wiadomość, którą marka wysyła w świat w celu budowania wizerunku lub zdobycia nowych klientów. Takie wiadomości promują markę i jej wartości na rynku. Dlatego copywriting w biznesie jest tak ważny i należy wykorzystać jak najwięcej jego możliwości. Dzięki temu można sprzedać jak najwięcej produktów i usług i cieszyć się z zysków.




Kiedy warto skorzystać z usług copywritera?

1. Naming

Nazywanie firm czy produktów wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Nie jest powiedziane, że wymyślona nazwa nie jest już używana przez inną firmę – to bardzo częsty przypadek. Oprócz wymyślenia słowa albo frazy, trzeba jeszcze przeprowadzić analizę rynku i sprawdzić, co tak naprawdę działa, a co nie. Cały proces wymyślenia nazwy to długie godziny albo nawet dni spędzone na zapisywaniu każdego pomysłu, doboru słów, odrzucania atrakcyjnych, ale już zajętych propozycji i przeczesywania Internetu w poszukiwaniu inspiracji.

Nazwa firmy pełni bardzo ważną rolę. Prawdopodobnie znajdzie się na logo firmy, które zostanie umieszczone na dokumentach i materiałach marketingowych. Powinna komunikować odpowiedni przekaz oraz być na tyle wyjątkowa, żeby zapadać w pamięć i jednocześnie na tyle prosta, żeby w ogóle dać się zapamiętać. Dlatego właśnie nazwy nie da się wymyślić „na kolanie”, tylko zaangażować do tego specjalistów, którzy znają się na swoim fachu.


2. Tworzenie podstaw marki

Treści tworzone dla firm różnią się od siebie, ale mają ten sam cel: przyciągnięcie uwagi i zaprezentowanie marki z jak najlepszej strony. Podobnie jak jest to w przypadku ludzi, firmy mają pewne cechy osobowości. Mogą być tradycyjne, trendy, awangardowe, humorystyczne, wyrafinowane czy po prostu cool. Te wartości trzeba odpowiednio zakomunikować odbiorcom, tak aby jak najlepiej trafić do swojej grupy docelowej, co zapewni największy sukces.

Budowanie wizerunku i tożsamości marki powinno mieć miejsce od samego początku jej tworzenia. Spójny komunikat pozwoli na budowanie zaufania wśród klientów oraz zapobiegnie ewentualnym nieporozumieniom. Dla niektórych firm najlepsze będzie tradycyjne przedstawienie swojej misji i wizji i oficjalny ton. Inne marki postawią na luźniejszą komunikację z odbiorcami i opowiadanie angażujących historii, czyli storytelling. Teraz każda szanująca się firma ma na swojej stronie internetowej zakładkę „O nas” albo „O firmie”, w której prezentują między innymi swoje wartości, cel działalności oraz pokazują, jak wpływają na życie swoich klientów. Nie trzeba prezentować tam suchych faktów. Treści w zakładce z informacjami o firmie mogą być naprawdę angażujące oraz być napisane na setki różnych sposobów. Dobry copywriter nie tylko napisze odpowiednie teksty, ale przede wszystkim dopasuje ich styl oraz język do charakteru marki.


3. Treści na stronie internetowej

Strona www to nie tylko wspomniana już zakładka O nas. Jest jeszcze strona główna, nagłówek, stopka, strona z formularzem kontaktowym, zakładki z ofertą, bazy wiedzy i wiele innych. To naprawdę dużo treści do napisania. Nie mogą to być teksty tworzone tylko po to, żeby zapełnić przestrzeń i żeby strona dobrze wyglądała.

Treści na stronach internetowych muszą być interesujące, pomocne, łatwe do przyswojenia i dość zwięzłe. Do tego wszystkiego trzeba jeszcze wziąć pod uwagę optymalizacje treści pod wyszukiwarki internetowe, stosowanie słów kluczowych, pozycjonowanie i inne zawiłe kwestie związane z pisaniem pod SEO. Połączenie tych wszystkich cech to wręcz sztuka, w której nie każdy czuje się dobrze. Nieprofesjonalne i źle napisane treści na stronie internetowej wpływają na wizerunek oraz sprawiają, że czytelnik szybko się zniechęci i skorzysta z usług konkurencji.


4. Otwieranie sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było tak proste. Nic więc dziwnego, że z każdym dniem powstaje ich coraz więcej. Nie wystarczy jednak zapełnić wirtualne półki towarami i czekać na rekordową sprzedaż. Trzeba jeszcze opisać każdy produkt z osobna oraz stworzyć opisy kategorii stosujące się do zasad SEO, które będą ściągały ruch organiczny do sklepu. W przypadku kilku kategorii i produktów nie jest to dużym problemem, ale w przypadku setek towarów zaczynają się schody.

Zdecydowanie lepiej znaleźć dobrego specjalistę od tekstów, który przygotuje odpowiednie treści oraz zastosuje wszystkie niezbędne „sztuczki” potrzebne do dobrego wypozycjonowania sklepu.


5. Content marketing

Praca copywritera i pisanie tekstów nie kończy się na stronie internetowej. Tworzenie treści to obecnie jeden z najlepszych sposobów na zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek. Im wyżej znajdzie się strona, tym więcej osób na nią trafi i kupi produkt lub skorzysta z usługi. Aby osiągnąć taki efekt, trzeba cały czas produkować treści wypełnione słowami kluczowymi, merytoryczne wpisy na blogach firmowych, które odpowiadają na zapytania klientów oraz wiele innych.

Content marketing to także pisanie postów na profile w mediach społecznościowych firmy. Co prawda nie wpływają one na pozycjonowanie w tym samym stopniu co rozbudowane treści na stronach, ale mają ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku marki i komunikacji z klientami. W mediach społecznościowych firma może sobie tak naprawdę pozwolić na pokazanie swojego prawdziwego ja oraz bardziej ludzkiej twarzy. Duże firmy zatrudniają cały sztab ludzi odpowiedzialnych za content marketing. Nie bez powodu mówi się, że obecnie content is king.




Podsumowanie


Pomimo ogromnych zalet, copywriting wciąż bywa niedoceniany. Właściciele firm albo uważają, że treści nie są im potrzebne, albo że są w stanie stworzyć je sami lub zlecić to zadanie któremuś z pracowników. Takie przekonanie może doprowadzić do rozczarowań oraz straconego budżetu.

Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym wizerunku oraz konkurowanie z najlepszymi, zatrudnienie copywritera do tworzenia treści będzie doskonałym pomysłem i sposobem na sukces.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.