Założenie sklepu internetowego wcale nie jest takie trudne jak mogłoby się wydawać. Ale samo stworzenie sklepu nie wystarczy, żeby świętować sukces i wysokie wyniki sprzedaży. Sklep i poszczególne produkty trzeba jeszcze odpowiednio wypromować. Bez tego jest duża szansa, że strona przepadnie wśród konkurencji i nie trafi na nią żaden klient. Działania związane z optymalizacją SEO i pozycjonowanie są dobrym sposobem na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak na ich efekty trzeba trochę poczekać. Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem „na już” jest opracowanie dobrej strategii na e-marketing sklepu internetowego.


Zalety reklamowania sklepu internetowego

  • Wygoda i zasięg – z Internetu korzysta obecnie prawie każdy, a do tego jest to bardzo wygodny i łatwy sposób na promocję, który daje naprawdę duże możliwości. Dzięki reklamie w Internecie można dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci.
  • Koszty – marketing internetowy jest znacznie tańszy niż tradycyjne formy reklamy. Do tego dochodzą jeszcze różne modele rozliczania, dzięki czemu można wybrać najlepszą opcję dopasowaną do budżetu.
  • Dokładne targetowanie – dostępne narzędzia internetowe oferują możliwość stworzenia reklam, które trafią do konkretnych grup odbiorców. Takie akcje marketingowe są zdecydowanie bardziej skutecznie, niż tworzenie ogólnych reklam. Ustalenie grupy docelowej jest niezwykle ważne w przypadku wszystkich działań marketingowych.
  • Przejrzysta analiza wyników – w przeciwieństwie do tradycyjnych form marketingu, wyniki marketingu internetowego można monitorować na bieżąco za pomocą specjalnych narzędzi i szybko wprowadzać stosowne zmiany.


Jak promować sklep internetowy?

Najlepiej skorzystać z rozbudowanych i sprawdzonych narzędzi, z których z pewnością korzysta już Twoja konkurencja. Opcji jest bardzo dużo i wcale nie musisz decydować się na wybór tylko jednej z nich. Wręcz przeciwnie – im więcej kanałów reklamy wykorzystasz, tym masz większe szanse na zwiększenie wyników sprzedaży i większy zysk.

Dwa najpopularniejsze sposoby na wypromowanie sklepu internetowego to:


Kampanie w Google Ads

Obecnie prawdopodobnie nie ma innego narzędzia, które ma równie duży zasięg oraz ilość dostępnych wariantów reklamy. Kampanie można rozpocząć stosunkowo szybko i ma ona bardzo dużo korzyści. Między innymi daje szybkie rezultaty, a więc będzie doskonała na rozpoczęcie działalności i rozkręcenie biznesu.

Dzięki Google Ads reklama Twojego sklepu pojawi się w widocznych miejscach w sieci wyników wyszukiwania Google. W zależności od wybranej opcji będzie to link umieszczony bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania albo przyciągające wzrok zdjęcia lub materiał wideo.
Reklama wyświetli się także w całej sieci reklamowej Google, na którą składa się około dwa miliony miejsc w Internecie. Reklama w formie baneru przekierowującego do sklepu znajdzie się na różnych stronach internetowych, portalach, blogach oraz w aplikacjach. Treści marketingowe mają także szansę znaleźć się na YouTube, którego Google jest właścicielem oraz na Gmailu jako informacja na górze skrzynki albo mail wysłany do członków targetowanej grupy odbiorczej.

Google oferuje jeszcze opcję prowadzenia kampanii produktowych za pomocą narzędzia Google Shopping. Podczas szukania konkretnego produktu potencjalnemu klientowi wyświetli się odnośnik do sklepu wraz ze zdjęciem i ceną.



Kampanie na Facebooku

Prowadzenie fanpage sklepu na Facebooku to zazwyczaj zdecydowanie za mało aby odpowiednio wypromować sklep internetowy. Trzeba jeszcze pomyśleć o stworzeniu płatnych reklam i postów sponsorowanych, które wyświetlą się użytkownikom podczas przeglądania portalu.

Facebookowe narzędzie do tworzenia reklam ma ogromną zaletę: pozwala na dokładne określenie, do kogo trafi reklama, a do tego doskonale wie, komu ją wyświetlić. Użytkownicy podczas rejestracji w portalu dobrowolnie podają wiek, płeć, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, poziom wykształcenia, historię zatrudnienia oraz zainteresowania. To prawdziwa kopalnia wiedzy, którą możesz użyć na swoją korzyść.

Więcej o reklamie na Facebooku przeczytasz w jednym z moich artykułów.



Reklama sklepu internetowego – jakie jeszcze masz opcje?

  • Content marketing – tworzenie treści jest ważnym elementem strategii marketingowej. Pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz na budowanie trwałych relacji z klientami. W artykułach na blogu oraz postach w mediach społecznościowych można umieścić linki do konkretnych produktów, co jest dyskretną, nienachalną, ale bardzo skuteczną formą reklamy.
  • E-mail marketing – warto rozważyć wysyłanie newslettera do klientów, którzy zarejestrowali się w sklepie. Można informować w nim o nowościach albo aktualnych promocjach i w ten sposób zachęcić do ponownego zakupu.
  • Rozdawanie gadżetów reklamowych – każdy lubi dostawać prezenty. Firmowe upominki z logo dla klientów to doskonały sposób na zapadnięcie w pamięć, a obdarowana osoba będzie bardziej skłonna do tego, aby ponownie kupić produkt albo skorzystać z usługi.


powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.