Kampania Google Ads jest skuteczna, jeżeli jest dobrze ustawiona

Zarówno Google jak i Facebook oferuje ogromne możliwości marketingowe. Różne kanały, duże zasięgi, atrakcyjne formy – zalet jest bardzo dużo, ale dla niedoświadczonych osób stają się one także wadami. Błędy w kampaniach i źle ustawione parametry mogą być bardzo kosztowne. Wystarczy tak prosty błąd jak źle dobrane słowo kluczowe, żeby nie osiągać zamierzonych rezultatów i stracić pieniądze. Jeżeli nauczysz się, jak radzić sobie z ustawieniami kampanii Google Ads oraz czego unikać, zwiększysz ilość ruchu na stronie albo w sklepie internetowym, a Twoje działania marketingowe będą bardzo skuteczne. Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z poniższych błędów, które czasami zdarzają się nawet profesjonalistom. W następnym wpisie dowiesz się, jakie błędy związane są z reklamami na Faceboku.

 

Częste błędy w kampaniach Google Ads

Źle dobrane słowa kluczowe

Jednym z najpopularniejszych i najbardziej poważnych błędów w kampaniach Google Ads jest źle przeprowadzona analiza słów kluczowych. Zdecydowanie nie powinno się wybierać słów i fraz do kampanii bazując na intuicji. Jeżeli wydaje Ci się, że użytkownicy trafią na Twoją stronę po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego, musisz najpierw sprawdzić, czy aby na pewno tak jest. Pomoże w tym skorzystanie z różnych narzędzi, jak na przykład Google Keywords Planner czy chociażby polskie Senuto. Słowa kluczowe muszą pasować do Twojej oferty. Im są szersze, tym więcej pieniędzy stracisz. W kampaniach PPC, czyli pay per click płaci się za każde kliknięcie w reklamę. Jeżeli sprzedajesz tylko i wyłącznie buty sportowe, ale jako słowo kluczowe wybierzesz ogólną frazę buty, to do Twojego sklepu trafia też ludzie, którzy szukają sandałów, adidasów, kapci itp. Oczywiście takie osoby nie kupią nic u Ciebie, ale Google i tak „zje” pieniądze z budżetu.

 

Kierowanie się ustawieniami domyślnymi

Podczas ustawiania kampanii Google Ads narzędzie z automatu zaznacza opcje wyświetlania jej w wynikach wyszukiwań oraz w sieci reklamowej Google. Dla kampanii, których celem jest generowanie leadów sprzedażowych a nie kreowanie świadomości marki, wystarczy zaznaczyć wyświetlanie w sieci wyszukiwań. Współczynnik konwersji takiej kampanii w sieci reklamowej będzie dość niski. Co prawda Google umieści Twoją reklamę na powiązanych stronach internetowych, ale trafi ona do użytkowników, którzy nie poszukują aktywnie Twoich produktów lub usług. Kampania sprzedażowa w sieci reklamowej nie sprowadzi zatem ruchu na stronę.

 

Brak optymalizacji na konwersje

Bez testowania konwersji i wyników nie wiadomo, ile tak naprawdę płaci się za pozyskanie leada albo doprowadzenie do sprzedaży i czy zamiast przynosić zyski kampania nie przynosi strat. Nie ma się pojęcia, które słowa kluczowe są skuteczne, a z których trzeba jak najszybciej zrezygnować. Dlatego w opcjach związanych z konwersją dobrze jest zaznaczyć wszystkie akcje związane z działaniami, jakie ludzie wykonują na Twojej stronie lub w sklepie, czyli na przykład sprzedaż, zapisanie się na newsletter, wysłanie emaila, ściągnięcie produktu cyfrowego, itp.

 

Tworzenie tylko jednego typu reklamy

Kolejny błąd w kampaniach Google to tworzenie tylko jednej reklamy dla danej grupy docelowej lub reklamy z tylko jednym wariantem. Jeżeli chcesz zwiększyć konwersje i jednocześnie zminimalizować koszty, trzeba przygotować kilka opcji dla każdej z grup docelowych, tak aby przetestować, która osiąga najlepsze wyniki. Po wyborze tej najbardziej optymalnej można przygotować kilka jej wersji i testować dalej, aż do skutku. Testowanie w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań to wręcz podstawa w kampaniach marketingowych. Bardzo rzadko zdarza się, że reklama jest skuteczna i przynosi duże zyski już po pierwszym dniu.

 

Pomogę Ci w prowadzeniu kampanii Google Ads

Do przeprowadzenia skutecznych i optymalnych kampanii reklamowych w Google potrzeba czasu, cierpliwości i całej masy testowania. Nie ma co rzucać się od razu na głęboką wodę. Im więcej elementów dopracujesz na początku, tym więcej budżetu zaoszczędzisz i popełnisz mniej błędów. Ne masz czasu albo nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać? Napisz do mnie i razem opracujemy dobrą strategię.



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.