Facebook Ads to narzędzie służące do tworzenia płatnych reklam i kampanii na Facebooku, które znacznie zwiększają sprzedaż oraz rozpoznawalność marki. Jego ogromne zalety to wiele dostępnych form reklamy oraz docieranie do użytkowników, którzy będą najbardziej skłonni na zareagowanie na komunikat.


Dlaczego warto postawić na reklamę na Facebooku?


Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz mieć jak najwięcej klientów, warto zainwestować w odpowiedni marketing. Bez reklamy nawet najbardziej profesjonalny sklep z atrakcyjną ofertą może nie osiągnąć zadowalających wyników. Zacznij w miejscu, gdzie Twoich potencjalnych klientów jest najwięcej, czyli na Facebooku.

Z Facebooka każdego miesiąca korzysta prawie 2,5 miliarda ludzi na świecie. W Polsce konto na tym portalu ma ponad 19 milionów osób. To najpopularniejsza platforma społecznościową od wielu lat. Każdego dnia użytkownicy przeglądają Facebooka, bo chcą dowiedzieć się, co nowego u znajomych, albo po prostu się nudzą. Dlatego jeżeli chodzi o reklamę na Facebooku, to potencjał jest naprawdę ogromny.

Do tego reklamy na tym portalu społecznościowym nie są nachalne. Nie mają formy wyskakujących nagle okienek czy migających banerów. Wyglądają między innymi jak kolejny post na stronie głównej wrzucony przez znajomego albo polubioną stronę. Użytkownik doskonale wie, że to reklama, jednak nie działa ona na niego jak płachta na byka. W czasach, kiedy ludzie są atakowani marketingiem z każdej możliwej strony właśnie takie reklamy mają dużą skuteczność.


Facebook – kopalnia wiedzy o grupie docelowej

Prawdopodobnie nikt nie wie tyle o swoich użytkownikach, co Facebook. A najlepsze jest to, że w większości przypadków ludzie sami podają o sobie informacje, które dzięki temu stają się ogólnodostępne. Nic dziwnego, że Facebook postanowił to wykorzystać i stworzyć swoje własne narzędzie reklamowe.

Na profilu na Facebooku można podać swoją obecną pracę i historię zatrudnienia, wykształcenie, miejsce zamieszkania, płeć, datę urodzenia, status związku, członków rodziny, zainteresowania, poglądy polityczne czy przekonania religijne. Facebook zapisuje także tak zwane zameldowania użytkowników w różnych miejscach, wydarzenia w jakich wzięli udział albo którymi się interesują, polubienia stron oraz opinie. Na tej podstawie można idealnie dobrać grupę docelową do swojej reklamy, która trafi tylko do wybranych osób, czyli przeprowadzić tak zwane targetowanie. W marketingu jest to bardzo ważne i pozwala na duże oszczędności i znacznie wyższą konwersję.

Analiza grupy docelowej w marketingu to pierwszy krok do sukcesu. Od niej zaczyna się pracę nad projektami, bo pozwala na zaprojektowanie optymalnych i skutecznych treści. Więcej o niej przeczytasz w moim artykule Jak analiza grupy docelowej wpływa na sprzedaż? Dzięki Facebookowi wszystkie informacje o grupie docelowej potrzebne do przeprowadzenia dobrej kampanii masz praktycznie podane na tacy. Jedyne, co musisz zrobić, to zająć się ustawieniami kampanii Facebook Ads i stworzyć treść reklamy.


Elementy kampanii z Facebook Ads


Na samym początku trzeba zdecydować, jaki jest cel reklamy. Można wybrać z trzech głównych kategorii:

  • Rozpoznawalność – zwiększanie zasięgu
  • Branie pod uwagę – skłanianie do interakcji
  • Konwersja – zachęcane do działań, jak na przykład zakup produktu czy rejestracja na stronie

Każda z nich ma swoje mniejsze cele. W zależności od tego, jaki chcesz osiągnąć rezultat, dostępne opcje to rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność, instalacja aplikacji, wyświetlenie filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomość, konwersje, sprzedaż z katalogu albo wizyty w witrynie.





Po wybraniu celu trzeba określić grupę odbiorców, której wyświetli się Twoja reklama. Możesz zdefiniować między innymi wiek, płeć, lokalizację albo języki. Facebook Ads weźmie to pod uwagę i wyświetli reklamę tylko osobom o konkretnych cechach.

Dalej masz do wyboru miejsca, gdzie wyświetli się reklama. Możesz o tym nie wiedzieć, ale Facebook to nie tylko Facebook. Ta platforma to także Messenger, Instagram oraz inne strony należące do tak zwanego Audience Network. Reklama może znaleźć się w aktualnościach na Facebooku i Instagramie, stronie głównej Marketplace, skrzynce odbiorczej Messengera, w relacjach użytkowników, w wynikach wyszukiwaniach i wielu innych miejscach.

Następnie trzeba jeszcze zdefiniować budżet (dzienny lub całkowity), okres emisji reklamy oraz jej format. Facebook daje także możliwość monitorowania skuteczności kampanii reklamowej, a także jej ciągłej edycji, a więc cały czas możesz wprowadzać poprawki i ulepszenia.




Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać, ale chcesz, aby reklama na Facebooku była naprawdę skuteczna, mogę Ci pomóc. Razem z moją agencją marketingową SkyMarketing zaplanujemy i wdrożymy dla Ciebie optymalne kampanie, które przyniosą zyski.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.