Optymalne treści sprzedażowe nakłonią klientów do kupna


Dobry tekst sprzedażowy z czytającej go osoby uczyni Twojego klienta, który kupi produkt i usługę. Dzięki temu Twoje wyniki sprzedaży i zyski znacznie wzrosną.

Opisy produktów w sklepach internetowych, opisy kategorii, recenzje produktów, treści na stronę internetową, artykuły blogowe – wszystkie te treści mają wysoki potencjał sprzedażowy. Nie tylko prezentują Twoją ofertę i Twoje usługi w atrakcyjny sposób, spełniają też funkcję perswazyjną.

Tworzenie odpowiednich treści, które przyciągną uwagę czytelnika i jednocześnie doprowadzą do sprzedaży, wcale nie jest takie proste, jeżeli nie wie się, od czego zacząć. Nasze doświadczenie pozwala nam na tworzenie wartościowych tekstów, dzięki którym klient zdecyduje się na kupno.


Teksty sprzedażowe

Jak działa sprzedaż tekstem?

Treści sprzedażowe same w sobie nie sprzedają fizycznego produktu albo usługi. Tymi przyjemnymi rzeczami zajmujesz się Ty na samym końcu procesu, przyjmując pieniądze od klienta. Natomiast teksty sprzedają historie, idee albo wyobrażenia. Dzięki sprawnie napisanemu tekstowi sprzedażowemu SEO w głowie Twojego potencjalnego klienta powstaje pewien obraz. Ten obraz pozwala mu na wyobrażenie siebie używającego Twojego produktu albo korzystającego z Twojej usługi. Czy oferta spełnia jego albo jej potrzeby? Czy jego albo jej życie jest przez to prostsze? Jak Twój przedmiot albo usługa pomaga im w pracy, albo codziennym życiu?
Zadaniem dobrego tekstu sprzedażowego jest odpowiednie zareagowanie na te pytania, pomoc w zbudowaniu takiego mentalnego obrazu oraz wzbudzenie pozytywnych emocji w czytającej osobie.
Wiemy, że najważniejszym elementem tekstu sprzedażowego jest nie nadawca i to, co chce przekazać, ale odbiorca i to, co ten tekst wniesie do jego albo jej życia. Napiszemy tekst tak, aby to właśnie odbiorca poczuł się wyróżniony.

Teksty sprzedażowe nigdy nie śpią

Raz napisany tekst sprzedażowy działa przez bardzo długi czas. Wpływa na widoczność strony i jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Do tego w przeciwieństwie do ludzi treści pracują całą dobę, nie śpią i nie chorują. Teksty sprzedażowe SEO to doskonali handlowcy, którzy mogą wesprzeć Twoją kadrę oraz Twoje działania sprzedażowe i będą działać o każdej porze oraz wszędzie tam, gdzie jest internet.

Elementy dobrego tekstu sprzedażowego

Tekst sprzedażowy wykorzystuje wiele technik znanych od lat w typowym marketingu do tworzenia reklam. W końcu tekst sprzedażowy także jest pewnego rodzaju reklamą, prawda? Jedną z takich technik jest wykorzystanie modelu AIDA do stworzenia skutecznego tekstu.

Model AIDA składa się czterech elementów:
  1. Attention – pierwszy etap służy przyciągnięciu uwagi. Zazwyczaj to chwytliwy nagłówek albo ciekawa grafika, które czytelnik zauważy jako pierwsze. W obecnym natłoku informacji i treści, jakie codziennie znajdziemy w internecie, jest to być albo nie być tekstu. Dokładamy wszelkich starań, aby nagłówek przyciągnął wzrok, zaintrygował i nakłonił do kliknięcia.
  2. Interest – w tym miejscu wzbudzamy zainteresowanie produktem albo usługą, przedstawiając korzyści z niej płynące. Odbiorca dostaje te informacje w łatwy i przystępny sposób, tak aby przekaz trafił do niego albo do niej jak najszybciej i szybko wywołał reakcję — zazwyczaj zakup produktu albo skorzystanie z usługi.
  3. Desire – tutaj wzbudzamy pożądanie czytelnika wszelkimi pozostałymi korzyściami, jakie płyną z korzystania z Twoich usług. Cena, czas realizacji, wzbudzające zaufanie opinie zadowolonych klientów – wszystko to wpływa na ostateczną decyzję czytającego. Im więcej takich elementów, którymi możesz się pochwalić, tym lepiej. Każdy z nich przedstawimy w taki sposób, aby podkreślały atrakcyjność oferty.
  4. Action – to tak naprawdę najważniejszy element testu sprzedażowego, który często jest pomijany. Bez dania czytelnikowi jasnego komunikatu, co ma zrobić po przeczytaniu danego tekstu, możesz bardzo łatwo i szybko stracić go jako potencjalnego klienta. Dlatego tak ważne jest umieszczanie w tekstach sprzedażowych słów albo zdań, które są tak zwanymi call-to-action. Nasze teksty zawierają takie elementy, co na pewno zwiększy Twoją sprzedaż.


Teksty sprzedażowe



Czym charakteryzują się nasze teksty sprzedażowe?

  • Wykorzystują techniki sprzedażowe w nienachalny sposób – nikt nie lubi, gdy coś mu się sprzedaje. Zwłaszcza gdy się tego nie spodziewa i tak naprawdę nie chce dokonać zakupu. Optymalnie napisane teksty sprzedażowe wcale nie wyglądają na takie, które chcą czytelnikowi coś wcisnąć.
  • Jasno przekazują treść – nasze teksty napisane są w prosty sposób. Nie silimy się na erudycję, nie rzucamy frazesami, nie komplikujemy spraw. Według nas dobry przekaz to taki, który jest przystępny i łatwy do zrozumienia przez każdego. Tylko taki tekst trafi do naprawdę szerokiego grona odbiorców.
  • Obiecują konkrety – rzucanie pustych słów na wiatr i lanie wody nie jest w naszym stylu. W stworzonym dla Ciebie tekście sprzedażowym przedstawimy jedynie konkrety, które na pewno skłonią odbiorcę tekstu do podjęcia działania.
  • Przyciągają wzrok formą – odpowiednie formatowanie to podstawa sukcesu. Tekst, który jest nieczytelny albo pozbawiony jakiegokolwiek formatowania bardzo szybko zniechęci nawet najbardziej wytrwałe osoby. Sprawnie posługujemy się pogrubieniami, typami nagłówków, wypunktowania, i tym podobne. Dzięki temu czytanie Twojego tekstu będzie przyjemnością.
  • Budują emocje – nic tak nie wpływa na działania jak emocje. Dobrze napisany tekst doskonale ten fakt wykorzystuje. Stworzymy dla Ciebie taką treść, która wpłynie na emocje czytelnika, czym zwiększymy prawdopodobieństwo podjęcia przez niego albo przez nią odpowiednich kroków do zakupu Twojego produktu, albo skorzystanie z Twoich usług.

Skorzystaj z naszych usług i wybierz nas jako firmę, która zajmie się pisaniem tekstów sprzedażowych dla Ciebie. Napisz na marketing@pawelkasza.pl
2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.