Skuteczne teksty zapleczowe SEO


Teksty na strony zapleczowe to jeden z typów treści SEO copywritingu, który znacznie wpływa na widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania. Każda firma i każdy przedsiębiorca, który chce zwiększyć tak bardzo pożądany ruch organiczny na stronie, powinien zdecydować się na zainwestowanie w dobrze przygotowane treści na zaplecze SEO.



Teksty zapleczowe


Jaka jest rola tekstów zapleczowych w pozycjonowaniu stron?

Teksty na zaplecza SEO umieszcza się na zewnętrznych stronach internetowych (tak zwane presell pages), których zdaniem jest sprowadzenie ruchu na stronę właściwą, czyli Twoją stronę www, sklep internetowy lub bloga. Czasami aby dobrze wypozycjonować główną stronę takich presell pages trzeba stworzyć kilka albo nawet i kilkanaście.
Ważnym elementem tekstu na zaplecza są umieszczone w nich linki, które kierują użytkowników do głównej strony, która jest pozycjonowana. Im więcej „obcych”, zewnętrznych linków odsyła do danej strony, tym jest ona lepiej oceniana przez wciąż zmieniające się algorytmy Google, a więc z czasem taka strona wspina się coraz wyżej na liście wyników wyszukiwania.
Co Ci to daje? Bardzo wiele. Im wyżej strona znajduje się w wyszukiwarce, tym trafia na nią więcej użytkowników, czyli Twoich potencjalnych klientów, którzy kupią Twój produkt albo skorzystają z Twoich usług. Co za tym idzie, Twój zysk rośnie coraz bardziej. Zaletą tekstów na zaplecze jest to, że ich efekt jest długotrwały – raz napisany tekst pracuje dla Ciebie przez bardzo długi czas.

Czym są (i nie są) teksty zapleczowe

Treści pisane na zaplecza jeszcze nie są rozbudowanym artykułem tematycznym, ale równocześnie nie stoją na tym samym poziomie co tak zwane precle SEO. Teksty zapleczowe to trochę wyższa, ale jednak wciąż łatwa do przyswojenia i lekka w odbiorze szkoła jazdy. Jednak cel obu tych tekstów jest taki sam, czyli wpłynięcie na pozycję strony w wyszukiwarce. Oba trafiają na tak zwane presell pages, czyli strony powstałe tylko i wyłącznie do celów pozycjonowania. Czym zatem się różnią?

Precle SEO to bardzo krótkie artykuły o raczej niskiej jakości, które prezentują temat w bardzo zwięzły i wąski sposób. Królowały one lata temu, kiedy algorytmy Google dopiero raczkowały i nie były aż tak rygorystyczne jak teraz. Głównym zadaniem osób, które zajmowały się tworzeniem precli, było wrzucenie w nie jak najwięcej fraz i słów kluczowych oraz linków odsyłających do właściwej strony, która była pozycjonowania. Treść stawała się kwestią zdecydowanie drugorzędną, ponieważ im więcej słów kluczowych wyłapały roboty Google, tym bardziej wartościowa była dla nich strona i oceniały ją bardzo wysoko. Takich tekstów nikt nie czytał, a powstawały tylko i wyłączne po to, żeby „upchnąć” do nich jak najwięcej elementów, które wpłyną na pozycjonowanie. Zdarzało się, że niektóre precle były po prostu zlepkiem niepołączonych logicznie zdań, których wręcz nie dało się czytać. Pełne były błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych, na które nikt nie zwracał uwagi. Wciąż spotyka się je w internecie, jednak nie są już tak popularne, jak kilka lat temu, kiedy kierowano się zasadą „nieważne jak, ważne żeby było tego dużo”. Innymi słowy w czasach, kiedy liczyła się ilość, a nie jakość.

Jednak czasy się zmieniły i teraz to treść i jej jakość jest najważniejsza. Tekstów nie pisze się już tylko i wyłącznie pod roboty Google, ale przede wszystkim dla użytkowników. Dlatego powstała lepsza forma precli SEO, czyli teksty zapleczowe. Ich rola i funkcja jest taka sama: mają zbudować ruch na stronie internetowej poprzez odsyłanie do niej z linków zewnętrznych. Co odróżnia je od precli to znacznie lepsza treść i forma, poprawność językowa oraz długość.

Jakie są cechy tekstów zapleczowych?

Zdaniem tekstów zapleczowych SEO nie jest tak naprawdę odkrycie Ameryki. Jednak wciąż są to teksty, które nie leją wody i powinny dostarczać użytkownikowi przynajmniej podstawowej dawki wiedzy w danej dziedzinie. Teksty napisane na stronę zapleczową nie są bardzo długie, ale jednocześnie dość obszerne, żeby dobrze przedstawić jakieś zagadnienie.

Dobrze napisane treści na zaplecza zawierają jakościową i merytoryczną treść, która zainteresuje czytelnika, zachęci go do przeczytania całości oraz, co najważniejsze, kliknięcie w zakotwiczony w nich link do pozycjonowanej strony. To tak, jakbyśmy wchodzili do sklepu stacjonarnego przez jego zaplecze. Treści na zaplecza są napisane lekkim, łatwym do przyswojenia językiem. Czytelnik nie powinien mieć żadnych trudności z przeczytaniem tekstu, co mogłoby go znacznie zniechęcić, a tym samym całe działania i trud włożony w napisanie tekstu spaliłyby na panewce.

Przygotujemy dla Ciebie teksty zapleczowe na wysokim poziomie. Tworzone przez nas treści to:

  • Ciekawa, kreatywna treść, która zainteresuje czytelnika, przyciągnie jego albo jej uwagę i poprowadzi do najważniejszej rzeczy, czyli kliknięcia w link.
  • Odpowiednia struktura, która stosuje się do zasad i technik SEO, jest podzielona na akapity, zawiera odpowiednie nagłówki i elementy wypunktowane.
  • Linkowanie odpowiednio rozmieszczonych fraz i słów kluczowych, które będą odsyłać do Twojej strony internetowej.
  • Poprawność językowa, która wpłynie na pozytywny odbiór tekstu przez czytelnika.


Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej? Napisz na marketing@pawelkasza.pl
2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.