Usługi namingu - wymyślimy dla Ciebie nazwę firmy lub produktu


Codziennie obracamy się w świecie słów i nazw. Te nazwy decydują, czy jesteśmy czymś zainteresowani, czy też nie. Przynoszą ze sobą pewne skojarzenia, które zostają z nami przez długi czas i kierują naszymi decyzjami. Dlatego właśnie nazwy firm i marek są tak ważne. Możesz zdecydować się na samodzielne wymyślenie nazwy, albo skorzystać z naszego doświadczenia i postawić na nasze profesjonalne usługi. Jesteśmy agencją marketingową z długim stażem, wiemy więc, jakie rozwiązania się sprawdzają.



Naming


Naming – co to takiego?

Naming to po prostu proces tworzenia i nadawania nazw. Dotyczy on bardzo wielu rzeczy: marek, produktów, usług, wydarzeń, projektów. To nie tylko nazwy same w sobie, ale także hasła i slogany reklamowe. Tworzenie nazw wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania, dużej dozy kreatywności oraz często nieszablonowego podejścia. Mamy wszystkie te cechy, z których zawsze korzystamy w naszej pracy.

Celem namingu jest stworzenie nazwy zapadającej w pamięć, która przyczyni się do wzrostu zainteresowania marką, produktem czy usługą, a w efekcie do zwiększenia sprzedaży.

Naming jest jednym z elementów brandingu, czyli budowania wizerunku marki. Składają się na niego także wybranie kolorystyki i barw przewodnich stosowanych przez markę, zaprojektowanie logo służącego do identyfikacji wizualnej i rozróżnienia na rynku, wymyślenie hasła i sloganu reklamowego, opracowanie strategii public relations oraz zbudowanie pozytywnych skojarzeń w świadomości odbiorców. Naming może być także częścią rebrandingu, czyli procesów zmian wprowadzanych w wizerunku marki.

Czy nazwa ma znaczenie?

Ma, i to jakie! Wszystkie nazwy pociągają ze sobą pewne skojarzenia i to właśnie od odpowiednio dobranych słów zależy, czy te skojarzenia będą pozytywne czy negatywne. Raz przyjęta nazwa będzie Ci towarzyszyła przez bardzo długi czas i znajdzie się w wielu miejscach jak na przykład Twoje wizytówki, strona internetowa, ulotki, bilbordy różnego rodzaju materiały reklamowe czy produkowane przez Ciebie rzeczy. Dlatego warto zadbać o to, aby nie było to przypadkowo wybrane lub wylosowane z kapelusza słowo.

Jeżeli Twoja nazwa źle się kojarzy, nie jest łatwo zapamiętywalna, albo w żadnym stopniu nie łączy się z charakterem Twojej firmy lub produktów, Twoje szanse na odniesienie sukcesu na rynku znacznie spadną. Usługi namingu na pewno Ci sie przdadzą.

Nazwy wyróżniają firmy i produkty na tle konkurencji i pozwalają na ich identyfikację na rynku

Nazwy i naming mają bardzo dużą moc i mogą zdziałać bardzo wiele, czy zdajemy sobie z tego sprawę czy nie. Nasi specjaliści doskonale o tym wiedzą, dlatego dokładają wszelkich starań, aby każda nazwa przez nich stworzona była wyjątkowa i jak najlepiej spełniała swoje zadanie. Zaufaj naszemu profesjonalizmowi.

Co będzie nam potrzebne do zrealizowania namingu?

Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z naszych usług tworzenia nazw, będziemy mieć do Ciebie kilka ważnych pytań, a więc przeprowadzimy z Tobą tak zwany briefing, czyli proces zbierania informacji niezbędnych do zrealizowania projektu.

Będziemy chcieli dobrze poznać cele Twojej firmy albo marki oraz branżę, w której będziesz się obracać. Musimy poznać Twoje plany nie tylko na jej start, ale także jak widzisz jej rozwój i co Cię motywuje. To czy planujesz skupić się na lokalnym rynku czy też rozszerzyć działalność poza tereny naszego kraju również będzie dla nas ważne, tak żebyśmy mogli zastosować odpowiedni język. Jeżeli będziesz wprowadzać nowy produkt, na pewno przydadzą nam się informacje o jego przeznaczeniu i specyfikacji oraz jaki będzie jego przewidziany wygląd.

Sprawdzimy jeszcze obecnie panujące trendy w tworzeniu nazw i uzbrojeni w te informacje możemy przystąpić do działania. Wymyślimy kilka albo nawet kilkanaście propozycji i zbadamy je pod różnymi kątami, głównie jej „chwytliwość”, łatwość zapadania w pamięć oraz skojarzenia, jakie przywołuje.

Ile trwa proces tworzenia nazw?

To tak naprawdę trudne pytanie. Wszystko zależy tak naprawdę od Ciebie i Twoich potrzeb oraz branży, w której się obracasz i Twojej konkurencji. Samo wymyślenie nazwy może zająć bardzo krótko, jednak proces jej weryfikacji i dopracowywania może potrwać dni, a nawet tygodnie. Dzieje się tak, ponieważ raz nadana nazwa będzie z Tobą związana na bardzo, bardzo długo. Dlatego wymyślenie odpowiedniej nazwy wymaga dużo pracy, gwałtownej burzy często wielu mózgów oraz czasu.

Kolejną kwestią wpływająca na długość procesu namingu jest fakt, że każda wymyślona nazwa musi być odpowiednio sprawdzona w wyszukiwarkach oraz w odpowiednich rejestrach. W grę wchodzą również wszelkie kwestie prawne, jak na przykład prawa autorskie czy patentowe. Tym zajmują się już prawnicy.




Naming


Co między innymi bierzemy pod uwagę podczas tworzenia nazw?

  • Czy nazwa jest łatwa do zapamiętania
  • Czy nie sprawia trudności w zrozumieniu
  • Czy dobrze brzmi przy wymawianiu na głos
  • Czy nie wywołuje negatywnych skojarzeń

Decydując się na nasze usługi, stawiasz na

  • Doświadczenie
  • Kreatywność
  • Profesjonalizm
  • Wiedzę o zachowaniu konsumentów
  • Analizę Twojej marki lub produktu
  • Analizę rynku i konkurencji
  • Wsparcie zespołu specjalistów


Potrzebujesz nazwy firmy, produktu albo usługi? Zgłoś się do nas. Napisz na marketing@pawelkasza.pl i poznaj nasze możliwości.
2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.