Content writing - specjalistyczne treści, kóre angażują


Treść jest coraz ważniejszym czynnikiem w marketingu internetowym i branży e-commerce. Każda strona www, sklep internetowy czy blog powinny być wypełnione wartościowymi tekstami, które nie tylko pomagają w optymalizacji SEO i pozycjonowaniu danej witryny, ale przede wszystkim dostarczają czytelnikom rozrywki albo potrzebnych informacji, które nakłonią go do podjęcia decyzji o zakupie produktu lub skorzystania z usług, albo dzięki którym stanie się stałym fanem marki i będzie udostępniał publikowane przez nią teksty swoim znajomym.
Obok copywritingu SEO, który nastawiony jest mocno na pisanie treści pod optymalizację dla wyszukiwarek internetowych i aspekty techniczne publikowanych treści, istnieje jeszcze Content Writing, którego zadanie jest nieco inne.



content writing



Czym jest Content Writing?

Treść, czyli tak zwany content, w podstawowym rozumieniu jest informacją. Treść w Internecie może przyjąć różne formy: postów w mediach społecznościowych, artykułów na blogu, filmików, plików audio oraz wielu innych. Content Writing, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na treściach pisanych.

Content Writing polega na pisaniu wartościowych treści na potrzeby Internetu (dlatego też często określany jest jako web writing). Zawiera w sobie planowanie, pisanie oraz korektę treści internetowych, które powstają głównie w celach marketingu cyfrowego. Osoba zajmująca się tego typu copywritingiem pisze teksty o wysokiej jakości i wartości merytorycznej, które mają jak najlepiej służyć czytającym je osobom. Działania Content Writera mieszczą się w obszarze Content Marketingu, czyli marketingu treści. Tworzy on zazwyczaj teksty na strony internetowe, artykuły branżowe, treści, które znajdą się na infografikach czy treści mailingów.

W Polsce jest to na razie mało popularne pojęcie, które dopiero niedawno weszło na nasz rodzimy rynek. Bardzo dobrze funkcjonuje ono w krajach anglojęzycznych, gdzie z usług content writerów korzysta się bardzo często.

Content Writing w strategii nowoczesnej firmy

Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania marketingowe związane z korzystaniem z reklamy za pomocą treści. Pozwala im to na skuteczniejsze dotarcie do odbiorców, budowanie z nimi długotrwałych relacji oraz nakłaniane ich w nienachalny sposób do dalszego udostępniania stworzonych treści.

Dzięki publikowaniu angażujących treści firma buduje swój pozytywny wizerunek i na długo pozostaje w świadomości odbiorców.

Zrozumienie zadania, jakie ma do wykonania treść oraz grupy docelowej, do które jest skierowana, jest kluczem do stworzenia wysokiej jakości contentu. Ma on trafić bezpośrednio do klientów, inwestorów, partnerów biznesowych, pracowników albo innych grup odbiorców. Nawet najlepiej stworzona treść o najwyższej jakości nie spełni swojego zadania, jeżeli nie wpłynie na grupę, do której jest skierowana.

Skąd wziął się Content Writing i dlaczego go potrzebujesz?

Zawód content writera powstał tak naprawdę z potrzeby stworzonej przez rozwój Internetu. Wciąż ewoluujące algorytmy Google sprawiły, że teksty, które bardzo dobrze radziły sobie w dawniejszych czasach, dzisiaj już ani trochę się nie sprawdzają i trzeba tworzyć wciąż nowe rozwiązania w zakresie treści umieszczanych na stronach internetowych.

Kiedyś najważniejsze w tekście było nasycenie go odpowiednimi frazami oraz słowami kluczowymi oraz wstawianie jak największej liczby linków zewnętrznych. Roboty Google, które sprawdzają atrakcyjność stron internetowych, bardzo lubiły takie witryny i pozwalały im na zajmowanie bardzo wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Powstała w ten sposób treść była bardzo niskiej, żeby nie powiedzieć wręcz tragicznej jakości, przez którą tekstu nie dało się przeczytać w całości.

Wraz z rozwojem Internetu zmienił się także sposób oceny stron przez roboty Google. Zaczęto zwracać uwagę nie na słowa kluczowe, ale zawartość tekstu i co może on zaoferować czytelnikowi. Ważna zaczęła być także treść sama w sobie. Obecnie im content jest bardziej wartościowy dla czytelnika, tym lepiej oceniany przez algorytm Google, co pomaga stronie w pozycjonowaniu. I titaj na scenę wkracza właśnie Content Writing i jego możliwości. 

Główne zadania naszych Content Writerów, które dla Ciebie wykonają

  • Planowanie i tworzenie zleconej treści
  • Umieszczanie w tekstach odpowiednich słów kluczowych, co poprzedzone jest odpowiednim researchem
  • Pisanie treści, które są atrakcyjne i przyciągają uwagę osób odwiedzających daną stronę internetową, bloga albo sklep, tak aby jak najdłużej przebywali w obrębie witryny. Prowadzi to do generowania większego ruchu oraz zwiększa prawdopodobieństwo, że czytelnik kupi produkt lub skorzysta z usługi
  • Tworzenie tekstów, które pozwalają czytelnikom na łatwo i szybkie wyciągnięcie z nich najważniejszych informacji. Odpowiednia forma przekazywanych tekstów sprawia, że strona, na której się znajdują, jest lepiej oceniana
  • Przygotowanie contentu, który będzie przede wszystkim atrakcyjny dla czytelnika, a nie tylko napisany z myślą o pozycjonowaniu strony

content writing



Nasze najlepsze cechy

Dobry Content Writer powinien charakteryzować się kilkoma rzeczami, które są niezbędne do tworzenia wartościowych treści w Internecie. Nasi specjaliści mają je wszystkie.

  • Doskonałe umiejętności wyszukiwania i zbierania informacji
  • Zdolność do pisania w różnych stylach oraz językiem korzyści zorientowanym na daną grupę docelową
  • Wiedza w obszarze Twojej działalności
  • Kreatywność i zdolność do przyciągania uwagi odbiorców

Poznaj nas i nasze usługi Content Writingu lepiej. Napisz na marketing@pawelkasza.pl
2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.