Content Marketing - unikalne treści w budowaniu wizerunku marki


Wraz z rozwojem internetu i nowinek technologicznych zachodzi potrzeba stawiania na coraz to nowe rozwiązania, jeżeli chodzi o zdobycie uwagi i zaufania klienta, a w efekcie nakłonienie go do kupna produktu lub skorzystania z usług. Jednym z takich rozwiązań jest właśnie tak zwany marketing treści.



content marketing


Co to jest Content Marketing?

W ogromnym skrócie na Content Marketing składają się trzy elementy, które się ze sobą łączą:

  1. Publikowanie wartościowej treści
  2. Przykucie uwagi użytkowników Internetu
  3. Zdobycie ich zaangażowania

Marketing za pomocą treści to strategia, która polega na tworzeniu atrakcyjnych dla użytkownika oraz jak najbardziej wartościowych treści w Internecie. Zadaniem takich treści jest przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy odbiorców oraz skłonienie ich do podjęcia jakiejś akcji, zazwyczaj do zakupu produktu albo skorzystania z usługi. Takie działania muszą być dobrze przemyślane oraz długotrwałe, aby odnieść sukces.

Nie wystarczy po prostu opublikowanie jednego postu na Facebooku albo wrzucenie jednego zdjęcia na Instagrama. Content Marketing wymaga włożenia dużej ilości pracy oraz dużego zaangażowania ze strony prowadzących go osób. Dlatego watro zlecić go agencji zajmującej się Content Marketingiem i specjalizującej się w dostarczaniu profesjonalnych usług na najwyższym poziomie. Właśnie taką agencją jesteśmy my.

Marketing i reklama za pomocą treści staje się bardzo szybko niezbędnym elementem strategii każdej nowoczesnej firmy i walki o klienta.

Na rynku funkcjonuje bardzo dużo marek świadczących podobne usługi lub sprzedających podobne produkty, a odpowiednio zaprojektowana i stworzona treść może znacznie wyróżnić Cię na tle konkurencji i przeważyć szalę zwycięstwa na Twoją korzyść.


Konsultacja biznesowa


Reklama za pomocą marketingu treści

Coraz więcej użytkowników internetu coraz częściej narzeka na wszelkiego rodzaju reklamy, które pojawiają się na praktycznie każdej stronie internetowej. Zanim przejdziemy do strony właściwej, musimy pozamykać zazwyczaj kilka okienek, które wręcz atakują nas już od pierwszej sekundy otworzenia strony internetowej. Przyzwyczailiśmy się do tego tak bardzo, że już nawet nie zwracamy uwagi na to, co znajduje się na danej reklamie, chcemy tylko jak najszybciej znaleźć X na okienku albo banerze i mieć wreszcie święty spokój. Niektórzy instalują specjalne wtyczki internetowe blokujące wyskakujące okienka z reklamami, więc nawet nie wiedzą, że na danej stronie są jakieś materiały promocyjne.

Z pomocą przychodzi właśnie Content Marketing. Treści stworzone na potrzeby reklamy są nienachalną formą sprzedaży albo zachęcenia do wykonania jakiejś akcji. To reklama ubrana w wartościową, ciekawą dla użytkownika treść tekstową albo wizualną, która angażuje jego uwagę i wręcz skłania do zakupu albo skorzystania z usług.

Content Marketing chętnie korzysta z marketingu wirusowego

Tak zwany viral marketing to najbardziej pożądany element marketingu treści, a jeżeli uda się go osiągnąć, każda marka może liczyć na ogromne korzyści. W marketingu wirusowym najważniejsze jest stworzenie takiego contentu, który, podobnie jak wirus, będzie rozprzestrzeniał się w sieci dzięki użytkownikom Internetu, którzy sami będą go udostępniać dalej oraz rekomendować i polecać swoim znajomym. Pozwala to na zaistnienie marki albo produktu lub usługi w świadomości coraz większej ilości osób.

Rodzaje treści w Content Marketingu

Marketing treści pozwala na wybór spomiędzy dziesiątków różnych rodzajów przekazów. Każdą stworzoną treść, która powstała z myślą o użyciu jej w celach reklamowych, można tak naprawdę zaliczyć do Content Marketingu. Nie ma tutaj sztywnych ram ani definicji, które ograniczałyby, co należy albo nie należy do marketingu za pomocą treści.

Najpopularniejsze rozwiązania, po które najczęściej sięgają firmy i marki to:

Te i inne formy tworzenia treści znajdziesz w naszej szerokiej ofercie usług związanych z e-commerce, e-marketingiem, copywritingiem oraz projektowaniem graficznym.



content marketing


Korzyści płynące ze skorzystania z naszych usług Content Marketingu

Dzięki marketingowi treści można bezpośrednio trafić do odbiorcy i zbudować z nim długotrwałe relacje. Systematyczne publikowanie treści pozwala na wytworzenie pewnego rodzaju więzi na linii marka/firma – odbiorca, dzięki czemu wzrasta poziom zaufania, które dalej przekłada się na sprzedaż i zyski. Content Marketing pozwala użytkownikowi na interakcję z treścią oraz jej ocenianie i udostępnianie dalej. Tradycyjny marketing działa tylko w jedną stronę i ukierunkowany jest jedynie na sprzedaż z pominięciem budowania relacji, przez co jest coraz mniej skuteczny.

Content Marketing SEO pomaga w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Dobrze opisane treści na stronach www oraz kategorie produktów odpowiadają na zapytania użytkownika poprzez odpowiednią formę oraz stosowane fraz i słów kluczowych. Użytkownik zainteresowany daną treścią odwiedzi stronę albo sklep, czym wygeneruje dla niej ruch, a witryna będzie piąć się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Dzięki rozbudowanym narzędziom łatwo można śledzić wyniki wdrożonej strategii Content Marketingu. Pozwalają one na zmierzenie zasięgu danej treści oraz poziomu zaangażowana ze strony użytkowników. Stałe monitorowanie umożliwia wprowadzane zmian w treść marketingową, tak aby była ona zawsze optymalna i zorientowana na założony cel.

Skorzystaj z naszych usług prowadzenia Content Marketingu dla firm i przedsiębiorstw. Nasze doświadczeni i zaangażowanie pozwala nam na kreatywność i świadczenie usług na najwyższym poziomie.

Napisz na marketing@pawelkasza.pl i dowiedz się więcej.


Szybka pomoc

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.