Nie zaniedbuj SEO nowej strony internetowej

Masz pomysł na biznes, zakładasz firmę, rejestrujesz domenę i budujesz stronę internetową. Jak sprawić, aby Google i inne wyszukiwarki internetowe ją zauważyły i umieściły na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania? Musisz zająć się optymalizacją SEO strony oraz jej pozycjonowaniem.

SEO, czyli optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe, to długotrwały proces, który tak naprawdę nigdy się nie kończy. Jednak gdzieś przecież trzeba zacząć. Pierwsze kroki, które podejmiesz w przypadku SEO strony zaraz po jej uruchomieniu, będą mieć duży wpływ na jej pozycję na dane słowa kluczowe, a w ostateczności na ruch, konwersję oraz sprzedaż.

Jeżeli dobrze zaczniesz swoją przygodę z optymalizacją od samego początku, to, zaoszczędzisz sobie mnóstwo pracy oraz kosztów związanych z nanoszeniem poprawek na stronę, która nie była tworzona z myślą o SEO.

 

Jakie działania SEO podjąć dla nowej strony internetowej?

Zaplanować odpowiednią strukturę

Struktura strony internetowej ma bardzo duży wpływ na jej potencjał w zajmowaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby dobrze pozycjonować się na wybrane słowa kluczowe trzeba zbudować stronę w taki sposób, aby każda z podstron skupiała się na powiązanych ze sobą hasłach i frazach związanych z danym tematem.

Załóżmy, że zakładasz sklep z gadżetami reklamowymi dla firm. Produkty w tym sklepie będą różne: kubki z nadrukiem, pamięci USB z grawerem, kubki termiczne, itp. Każda z grupy asortymentowej będzie mieć swoją własną kategorię z oddzielnymi słowami kluczowymi, tak aby trafiły na nią osoby zainteresowane kupnem danej rzeczy.

Taka struktura strony ma same zalety. Przede wszystkim każda z podstron będzie mieć swoją frazę, co znaczne ułatwi pracę robotom indeksującym oraz pozwoli zachować porządek w obrębie strony. Zamiast upchnąć wiele różnych słów kluczowych w jednym miejscu, możesz rozbić je na poszczególne kategorie i każdemu z nich poświęcić należytą uwagę. Możesz pójść o krok dalej i dzielić kategorie na podkategorie. Na przykład kubki termiczne ze swojego sklepu z gadżetami możesz podzielić na metalowe, plastikowe, z uchem, z blokadą, do samochodu, itp.  Dzięki temu będziesz mieć główne słowo kluczowe oraz frazy poboczne, które możesz pozycjonować.

 

Przygotować przyjazny wyszukiwarkom content

Treści to najważniejszy czynnik tak zwanego on-page SEO, którzy ma wpływ na pozycjonowanie strony.  Zanim zaczniesz zagłębiać się w bardziej zaawansowane techniki optymalizacji SEO strony, zacznij najpierw od wypełnienia jej właściwymi tekstami, które będą stworzone pod algorytm Google oraz pod użytkowników.

Stworzenie odpowiednio długiej i nasyconej słowami kluczowymi treści jest czasochłonne, ale warte każdej inwestycji. W rozbudowanych tekstach można umieścić linki wewnętrzne do podkategorii, co zwiększa jej „wiarygodność” oraz autorytet. Im dłuższy tekst, tym większa szansa na zdobycie zewnętrznych linków, które są bardzo ważne dla zbudowania mocnej pozycji strony w Internecie.

Content powinien działać jako rozwiązanie czyichś problemów i potrzeb. Jeżeli ktoś chce zainwestować w reklamę swojej firmy, odpowiedzią na tę potrzebę są miedzy innymi atrakcyjne gadżety reklamowe. Wszystko co musisz zrobić to napisać tekst w taki sposób, aby Google podsunęło Twoją stronę osobie, która szuka danej informacji.

 

Optymalizacja meta tagów

Tytuł meta to tekst, który Google wyświetli jako tytuł Twojej strony na liście wyników wyszukiwania oraz w przeglądarce, z której korzysta użytkownik. Każda z podstron powinna mieć meta tagi zoptymalizowane pod słowa kluczowe, które są na niej zawarte.

Dobry meta tytuł opisuje, co można znaleźć na stronie oraz posiada frazę, którą targetujesz pod SEO. To kolejny zabieg stworzony z myślą o algorytmie wyszukiwarki (roboty indeksujące wyłapią słowo kluczowe) oraz użytkowniku. Tytuły nie mogą być rozbudowane – zazwyczaj jest to 60 znaków, chociaż Google bardziej skupia się na szerokości w pikselach. Jeżeli stworzony przez Ciebie tytuł przekroczy limit, zostanie obcięty i nie wyświetli się na liście wyników wyszukiwania w całości.

Oprócz stworzenia tytułu musisz zadbać jeszcze o meta opis. To już nieco dłuższy (ok. 160 znaków) tekst, który pojawia się pod linkiem do strony w wynikach wyszukiwania. W nim także należy użyć słowa kluczowego i napisać go tak, aby zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. Wpłynie to na liczbę odwiedzin oraz czas spędzony na stronie, a to również ważne czynniki w przypadku optymalizacji SEO i pozycjonowania.

 

 

Optymalizacja SEO na dobry początek

Te pierwsze kroki w pozycjonowaniu i osiąganiu wysokich pozycji dadzą Ci porządną bazę do dalszych działań. Jeżeli chcesz osiągnąć więcej i stale rozwijać swoją stronę, skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci w opracowaniu strategii i zajmę się jej realizacją.



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.