Pozycjonowanie i optymalizacja SEO są potrzebne i skuteczne, ale wiążą się też z problemami. Brak wiedzy w zakresie optymalizowania stron pod wyszukiwarki internetowe to stąpanie po cienkim lodzie, które często oznacza kary od Google za błędy i stosowane złych praktyk. Nawet doświadczonym pozycjonerom zdarzają się czasami wpadki, które skutkują obniżeniem pozycji strony na dane słowa kluczowe, a nawet całkowitym wypadnięciem z rankingu. Za co Google może nałożyć kary i co się z tym wiąże?

 

Dlaczego Google stosuje kary?

Tak jak każda profesjonalna firma, Google chce świadczyć usługi na najwyższym poziomie. W tym celu od mniej więcej 2001 roku cały czas udoskonala swoje algorytmy i monitoruje strony, które walczą o jak najwyższe pozycje. Użytkownicy mają otrzymywać adekwatne informacje oraz unikalne i merytoryczne treści. Jeżeli witryny stosują się do zasad, są umieszczane wyżej. Natomiast każdy, kto gra nie fair i próbuje oszukać tego technologicznego giganta, musi liczyć się z konsekwencjami, którymi są właśnie kary od Google. Dostaje się je między innymi za tak zwane black hat SEO czyli zagrywki, którymi część kiepskich pozycjonerów próbuje obejść algorytm.

W 2012 roku Google wprowadziło aktualizację algorytmu Pingwin, która wywołała prawdziwą rewolucję w świecie SEO. Poważnie odczuło ją ponad 10% stron w całym Internecie. Niektóre witryny całkiem wypadły z wyników wyszukiwania, a content kiepskiej jakości został usunięty. Tak wyglądały pierwsze kary of Google, które stosowane są do dziś. Dlatego właśnie każda nowa aktualizacja algorytmu wręcz sieje postrach wśród profesjonalistów. Tak naprawdę nigdy nie wiadomo, czego można się spodziewać i czy działania, które do tej pory były normą albo przynajmniej były tolerowane nagle nie staną się czymś, za co można dostać bana.

 

Na czym polega kara od Google

Kary mogą być manualne albo algorytmiczne. Jeżeli na Twoją stronę zostanie nałożona kara manualna, Google prawdopodobnie Cię o tym poinformuje, dzięki czemu możesz zacząć działać nad poprawą konkretnych elementów. Jednak w przypadku kar algorytmicznych, informacja prawdopodobnie do Ciebie nie dotrze.  Dopiero po jakimś czasie zorientujesz się, że coś jest nie tak.

Jak rozpoznać algorytmiczną karę od Google?

Przede wszystkim Twoja strona przestanie zajmować wysokie pozycje na frazę brandową i słowa kluczowe najbardziej związane z Twoją firmą. Do tego dochodzi jeszcze spadek z czołowych miejsc na pozostałe frazy, które do tej pory świetnie sobie radziły. Jeżeli nie wprowadzasz żadnych zmian w treści oraz nie prowadzisz aktualnie żadnych działań SEO, a zauważysz niepokojące zmiany, to istnieje szansa, że Google nałożyło karę na stronę.

Inne sygnały, że otrzymałeś ban albo filtr to zniknięcie strony z wyników wyszukiwania. Możesz to sprawdzić wpisując w Google regułkę site:nazwatwojejstrony, do której możesz dodawać kolejne słowa kluczowe. Brak jakichkolwiek wyników oznacza, że masz poważny problem.

 

Kary od Google – za co je dostaniesz?

Oto lista najczęstszych działań, za które Twoja strona zostanie ukarana:

  • kupowanie linków
  • duplikacja treści
  • nadużycie nagłówków H1
  • błędy 404
  • upychanie słów kluczowych w treści
  • ukryte linki i treść
  • nadużywanie linkowania wewnętrznego do tych samych podstron
  • tworzenie znaczników meta tylko ze słów kluczowych
  • wolne ładowanie się strony i inne aspekty techniczne
  • za szybkie i nienaturalne budowanie linkowania zewnętrznego

 

Na szczęście większość kar od Google da się usunąć poprzez wprowadzenie adekwatnych zmian na stronie. Tylko w ekstremalnych przypadkach jedyne rozwiązanie to zbudowanie strony od nowa. Przede wszystkim należy nie panikować tylko krok po roku rozwiązywać problem i czekać na rekcję ze strony wyszukiwarki.



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.