Logo firmy w identyfikacji wizualnej

Jednym z najważniejszych momentów podczas tworzenia marki jest przygotowanie logo. Być może nie znajduje się ono na liście priorytetów każdej firmy, bo trzeba przygotować atrakcyjną ofertę, zadbać o łańcuch dostaw, finanse i wieli innych. Jednak identyfikacja wizualna to tak naprawdę podstawa i często ważny klucz do sukcesu.

Logo to obok produktów i usług wysokiej jakości sposób na wywarcie mocnego pierwszego wrażenia oraz zwiększenie grona klientów. Poznaj pozostałe powody, dla których warto zainwestować w profesjonalne logo firmy.



Dlaczego logo firmy jest ważne?

Logo ma ogromną moc. W przypadku rozpoznawalnych firm wystarczy tylko jedno spojrzenie, aby od razu je zidentyfikować. Odpowiednio zaprojektowane logo, z dobrze dobraną kolorystyką i typografią potrafi bardzo wiele powiedzieć o przedsiębiorstwie: czy oferta jest skierowana do kobiet czy do mężczyzn, w jakiej branży działa firma i jaki ma charakter.

Logo to w pewnym sensie twarz marki. Często to jedna z pierwszych rzeczy, którą dostrzega potencjalny klient. To coś znacznie więcej, niż zwykły obraz – służy do rozpoznawania firmy na rynku i rozróżniania jej na tle konkurencji. Jest też podstawą do tworzenia brandingu i wszystkich materiałów marketingowych.

Mówi się, że klienci potrafią wyrobić sobie opinie o firmie w ciągu jedynie kilku sekund. Dobrze przygotowane logo przekazuje, że firma jest profesjonalna, warta zaufania i świadczy usługi na wysokim poziomie.



Zalety profesjonalnego logo


1. Buduje pierwsze wrażenie

W przypadku każdej firmy dobre pierwsze wrażenie to bardzo często jej być albo nie być. Rynek jest pełen innych przedsiębiorstw, które świadczą podobne albo takie same usługi i skorzystanie z usług konkurencji nie jest czymś niezwykłym. Czasami już na poziomie zobaczenia logo klient wie, czy jest to firma, u której chce coś kupić. Dobre logo zachęci do poznania marki bliżej i do zainteresowania się jej ofertą.

2. Zwiększa rozpoznawalność firmy

To samo logo na produktach, wizytówce czy na stronie internetowej w łatwy sposób komunikuje, że należą one do tej samej firmy. Natomiast jego wygląd mówi, kim są potencjalni klienci, jakie produkty są sprzedawane oraz jakie korzyści mogą płynąć z ich użytkowania. Logo wpływa na wyobraźnię i tworzy skojarzenia. Umieszczenie na nim sowy sugeruje wiedzę i mądrość, a korona może wskazywać na królewskie traktowanie.

3. Pomaga w zdobyciu nowych klientów

Ludzi przyciągają nowości, ciekawe wzory oraz kolory. Logo na wystawie sklepowej albo na paczkach, w których znajdują się zamówione online produkty powinno przyciągać uwagę i wzbudzać ciekawość.

4. Wyróżnia firmę na tle konkurencji

Firm z podobną ofertą może być kilka, ale marka z danym logo jest tylko jedna. Dlatego to właśnie logo może być dobrym i skutecznym sposobem na pokazanie, dlaczego akurat ta firma jest wyjątkowa i dlaczego warto skorzystać z jej usług.

5. Wpływa na reklamę i wyniki sprzedaży

Z jednej strony ludzie podążają za nowościami, a z drugiej lubią przyzwyczajenia. Jeżeli są fanami danej marki, to będą często kupować jej produkty. Logo stanie się bardziej rozpoznawalne i widoczne wśród innych. Jest tak zwłaszcza z markową odzieżą, gdzie logo firmy jest jedną z cech wpływających na sprzedaż.

6. Logo może być wszędzie

Wizytówka, strona internetowa, budynek firmy, odzież, plakaty, gadżety reklamowe, media społecznościowe – wszędzie tam może znaleźć się logo firmy. Dzięki temu tworzy się bardzo spójny wizerunek firmy, który wpływa na profesjonalizm oraz zaufanie klientów. Są to bardzo ważne rzeczy w dzisiejszym świecie, które w znacznej mierze wpływają na sukces.



Co wziąć pod uwagę podczas projektowania logo firmy

Logo powinno być z jednej strony charakterystyczne, tak aby było dobrze rozpoznawalne i unikatowe. Z drugiej jednak strony nie może być za bardzo skomplikowane, bo może nie zapadać w pamięć i źle prezentować się w różnych miejscach.

Trzeba zwrócić uwagę na każdy element logo: rozmiar, kształt, kolor, czcionkę oraz znajdujące się na nim grafiki. Wszystkie te elementy tworzą spójną informację o marce. Na przykład siłownia użyje zazwyczaj logo z dużą, grubą czcionką a firma organizująca wesela postawi na delikatność, zaokrąglone kształty i kursywę.

Jeżeli wygląd logo nie zgadza się z charakterystyką firmy, może to prowadzić do dezorientacji po stronie klienta. Identyfikacja marki jest wtedy utrudniona i firma może nie odnieść sukcesu na rynku. Dlatego każdy element musi się zgadzać i być spójny z pozostałymi.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.