Co to jest landing page?

Landing pages, czyli strony lądowania lub strony docelowe to proste strony internetowe, które mają zwiększyć konwersję. Są one zazwyczaj bardzo proste i informują użytkownika w jasny sposób, jaką akcję ma wykonać. Może to być np. zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy odwiedzenie innej strony internetowej.

Dobry landing page to taki, który nie odwraca uwagi użytkownika nadmiarem niepotrzebnej treści czy grafik. Jest prosty i prowadzi do założonego celu, którym zazwyczaj jest zdobycie adresu email, co ułatwia dalszą komunikację oraz sprzedaż.



Pozycjonowanie landing page – czy warto?

Wielu ludzi uważa, że strony lądowania w ogóle nie trzeba optymalizować. Są one częścią płatnych kampanii marketingowych i raczej nikt nie liczy na to, że przyciągną jakikolwiek ruch organiczny. Tak jest zwłaszcza w przypadku krótkich kampanii o jasno określonym celu. Jednak zawsze warto zwiększać swoje szanse na sukces na każdym etapie, a optymalizacja landing page może się do tego przyczynić. Zwłaszcza jeżeli reklama jest sezonowa i można stosować ją cyklicznie.

Z uwagi na małą ilość treści, pozycjonowanie landing page nie jest łatwym zadaniem. Nie jest jednak niewykonalne. Trzeba po prostu optymalizować wszystko, co się da. Na co zwrócić uwagę jeżeli chodzi o SEO landing page?



Jak optymalizować landing page


1. Zadbaj o URL

To jak wygląda adres URL jest bardzo ważne z punktu widzenia wyszukiwarek i robotów indeksujących. Nie może to być zlepek przypadkowych symboli, liter i cyfr. Dobrze też, jeżeli URL nie jest za długi. Adres strony lądowania powinien być jakoś powiązany ze stroną, do której kieruje. Dobry adres to na przykład www.twojastrona.pl/stronaladowania. To bardzo prosty adres, który od razu wskazuje na zawartość strony. Dodatkowo landing page o takim adresie korzysta z autorytetu, który właściwa strona budowała od samego początku.

2. Określ słowa kluczowe

To bardzo ważny etap, na którym określa się, na jakie słowa i frazy strona lądowania będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Zdecydowanie warto poświęcić mu dużo czasu, tak aby znaleźć jak najbardziej optymalne słowa kluczowe. Należy przygotować listę słów związanych z tematyką strony i zastanowić się nad tym, jak użytkownicy wpisywaliby je w pasek wyszukiwania. W ten sposób można stworzyć zapytania z tak zwanego „długiego ogona”, które są ważne w przypadku pozycjonowania, bo łatwiej im zająć wysokie pozycje.

3. Rozmieść słowa kluczowe w strategicznych miejscach landing page

Jest pięć miejsc, w których słowa kluczowe muszą się znaleźć: tytuł meta, opis meta, nagłówki, opisy obrazków oraz treść.
  • Tytuł meta to tytuł strony, który w wynikach wyszukiwania widnieje jako niebieski link, w który klika się aby wejść na stronę. Tytuł powinien być interesujący i nakłaniać użytkownika do klikania.
  • Opis meta to krótki fragment tekstu, który znajduje się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. W tym miejscu należy krótko poinformować użytkownika, co znajdzie na stronie.
  • Nagłówki posiadają swoją hierarchię od H1 do H6. Najważniejszy nagłówek H1 powinien występować na stronie tylko jeden raz. Pozostałe sekcje powinny mieć nagłówki H2, a jeżeli planujesz umieścić osobne akapity w poszczególnych sekcjach, należy oznaczyć je nagłówkami H3. W ten sposób treści nie tylko dobrze wyglądają, ale też są czytelne dla robotów indeksujących i wskazują na ważność contentu.
  • Zawsze należy tworzyć opisy obrazków znajdujących się na landing page. Google nie widzi, co jest na obrazku, dlatego trzeba te informacje dostarczyć w formie tekstowej. Słowa kluczowe w opisie również wpłyną na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
  • W treści znajdującej się na stronie lądowania także powinny znaleźć się słowa kluczowe, jednak trzeba je stosować z umiarem. Przesycenie tekstu słowami kluczowymi jest uznawane przez Google za grę nie fair i może przyczynić się do nałożenia kar na stronę.

4. Nie martw się długością tekstu

Ogólna zasada jest taka, że Google ceni długie treści ponad krótkimi, co kłóci się z tym, że tekstu na landing page powinno być niewiele. Jednak nie zawsze ta zasada się sprawdza. W Internecie można znaleźć mnóstwo długiego contentu, który wcale nie osiąga wysokich pozycji. W przypadku stron lądowania znacznie lepiej postawić na jakość, a nie na ilość.


5. Zdobądź linki zewnętrzne

Linkowanie do strony wciąż jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz ruch organiczny. Według Google jeżeli ktoś wstawia link do danej strony, to uznaje ją za wartościową oraz godną zaufania. Zdobywanie linków nie jest łatwe, ale znacznie ułatwia je tworzenie jakościowych treści, którymi użytkownicy chętnie podzielą się z innymi. Dobrym pomysłem jest też współpraca z influencerami oraz blogerami.


6. Nie usuwaj landing page w przypadku kampanii sezonowych

Za każdym razem, kiedy tworzy się stronę lądowania od podstaw, traci się wszystko, co udało się wypracować pod względem SEO. Powstaje czysta karta, którą od nowa trzeba zapełnić i dopracować. Jeżeli kampanię prowadzi się cyklicznie co rok lub co kilka miesięcy dobrym pomysłem będzie pozostawienie landing page, tak aby cały czas była aktywna i widoczna i cały czas zdobywała ruch.




Optymalizacja landing page pod pozycjonowanie nie jest łatwa, ale zdecydowanie możliwa i warto poświęcić jej swój czas.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.