W czasach ogromnej konkurencji na rynku warto pokazać się od jak najlepszej strony. Dotyczy to bogatej oferty, wysokiego poziomu obsługi klienta, etyki działania czy marketingu. Do tego każda szanująca się firma posiada stronę internetową, która działa jak ich wirtualna wizytówka. Jednak nie każda strona dostarcza wystarczającej ilości informacji albo dobrze przekazuje charakter firmy. W tym celu przyda się prowadzenie bloga firmowego, na którym firma może pokazać swoje osiągnięcia oraz podzielić się wiedzą.



Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy można stworzyć jako osobną stronę internetową albo jako jedną z zakładek. Służy do pisania o sprawach związanych z biznesem, branżą oraz działalnością przedsiębiorstwa. Blogi firmowe od lat są nieodłącznym elementem skutecznego marketingu internetowego i z roku na rok prowadzi je coraz więcej firm. Dla wielkich korporacji blog towarzyszący ich stronie internetowej jest już standardem strategii content marketingu. Natomiast dla małych firm założenie bloga jest doskonałą szansą na dotarcie do nowych klientów i utrwalenie się w ich świadomości.



Zalety blogów firmowych

Blog pomoże każdemu przedsiębiorstwu w przyciągnięciu uwagi do swojej działalności, zdobyciu nowych klientów oraz w poprawie optymalizacji SEO i wspinaniu się na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jak to dokładnie działa?

  • Blog pozwoli na zbudowanie autorytetu – w artykułach każda firma może pokazać to, co robi najlepiej i w czym jest dobra. Treści na blogu będą potwierdzeniem profesjonalizmu oraz miejscem, gdzie potencjalni klienci znajdą wiedzę ekspercką czy demo produktów. Najwięcej korzyści przynoszą studia przypadku, poradniki czy artykuły poparte badaniami i sprawdzonymi danymi. Takie treści budują wiarygodność firmy i zdobywają zaufanie klientów.
  • Dzięki blogowi firmowemu Twoi klienci są cały czas na bieżąco – treści na stronie internetowej zazwyczaj są okrojone. Oprócz ogólnych informacji, danych kontaktowych czy cenników i ofert rzadko kiedy można znaleźć na niej więcej informacji. Nic w tym dziwnego – strona internetowa ma być wizytówką, a nie obszernym katalogiem. Za to blog firmowy jest idealnym miejscem na umieszczanie rozbudowanych treści, artykułów eksperckich, zdjęć realizacji projektów, relacji z wydarzeń czy na chwalenie się sukcesami.
  • Na blogu można pokazać prawdziwą twarz firmy – ton na stronie internetowej jest raczej profesjonalny, a treści mają krótko i zwięźle przedstawić ofertę. Nie daje to dużego pola manewru na zaprezentowanie, jaka firma jest naprawdę. Natomiast na blogu można pozwolić sobie na luźniejszy charakter tekstów, humorystyczne wpisy albo nawet pokazanie pracowników przy pracy.
  • Blog firmowy zwiększa widoczność w sieci i przyciąga ruch na stronę – im więcej contentu znajdzie się na blogu, tym większe są szanse na jego wyświetlenie w wynikach wyszukiwania na frazy i słowa kluczowe związane z daną branżą. Blogi są świetnym miejscem na działania SEO, które wpłyną na pozycję w wyszukiwarkach. Dobrze napisane artykuły wypełnione merytoryczną treścią, zawierające dobrze dobrane frazy z tak zwanego długiego ogona oraz grafiki czy materiały wideo ściągną ruch organiczny na blog i stronę firmy.
  • Na blogu firmowym można stosować linkowanie wewnętrzne – co prawda w pozycjonowaniu większe znaczenie ma zdobywanie linków z zewnątrz, jednak jest to zajęcie czasochłonne i wcale nie takie proste. Za to linkowanie wewnętrzne można wykonać szybko i łatwo: wystarczy napisać artykuł, który będzie nawiązywał do innej treści na blogu lub do oferty. Linki w artykułach ułatwiają czytającym poruszanie się po witrynie i wskazują na najważniejsze strony. Linki wpływają też na SEO: roboty indeksujące będą za nimi podążać i dodawać poszczególne strony do indeksu, dzięki czemu strony będą się wyżej pozycjonować.
  • Komentarze na blogu pomagają w zdobyciu feedbacku – to, jak klienci odbierają firmę, jest niezwykle cenną informacją. Dzięki temu można wprowadzać zmiany w ofercie, dopracowywać produkty czy popracować nad poziomem obsługi.



Jak założyć bloga firmowego?

Samo założenie bloga jest bardzo proste. Najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie bloga, który będzie częścią strony głównej firmy i łatwo będzie można go znaleźć w zakładkach. Działa to też w drugą stronę: jeżeli potencjalny klient trafi na post na blogu w Internecie, znacznie łatwiej będzie mu powiązać go z daną firmą i od razu może zacząć przeglądać ofertę.

W Internecie istnieje też wiele zewnętrznych platform, na których można założyć blog, jak na przykład bardzo popularny WordPress. Trzeba jeszcze zadbać o estetyczny i profesjonalny szablon www, zaplanować treści i zacząć pisać.



Jak prowadzić blog firmowy i o czym pisać

Tematyka bloga firmowego będzie oczywiście związana z branżą, w której działa przedsiębiorstwo. Artykuły mogą dotyczyć poszczególnych usług i produktów, konkretnych realizacji, targów branżowych czy wydarzeń firmowych. Warto obserwować tematy, które interesują klientów i grupę docelową firmy i co jakiś czas sprawdzać, które tematy są popularne i często wyszukiwane, a następne napisać o nich artykuł.

Należy też stworzyć bazę słów kluczowych związanych z branżą i często (ale z umiarem) z nich korzystać. Słowa kluczowe są bardzo ważne dla SEO i nie można ich pominąć. Można też skorzystać z usług copywritera SEO, który wie jak umiejętnie stosować frazy, tak aby wyglądały naturalnie i były odpowiednio rozmieszczone w całym tekście.

Warto stworzyć harmonogram publikowania treści i się go trzymać. Publikowanie artykułu raz w miesiącu albo „jak się przypomni” lub „jak ktoś ma czas” to zdecydowanie za mało. Dobrym pomysłem będzie znalezienie sobie odpowiednio wcześnie kilka albo nawet kilkanaście tematów, tak aby móc skupić się na pisaniu.

Po napisaniu artykułu i opublikowaniu go na blogu firmowym przyda się jeszcze jego wypromowanie. Można wkleić link do treści w poście w mediach społecznościowych albo skorzystać z e-mail marketingu i rozsyłać wiadomości do klientów z bazy. Dzięki temu treść dotrze do szerokiego grona odbiorców i będzie bardziej skuteczna.



Prowadzenie bloga firmowego ma mnóstwo zalet. Jest świetnym uzupełnieniem strategii marketingowej i pozwala na wzmocnienie autorytetu firmy. Jest też dobrym sposobem na zbudowanie mocnej społeczności wokół marki.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.