Jak wprowadzić nowoczesny marketing do swojej strategii reklamowej?


Spotkałeś się już pewnie ze stwierdzeniem, że marketing firmy musi być nowoczesny i stawiać na najnowsze i najlepsze rozwiązania. Ale co to tak naprawdę znaczy?

Odbiorca jest najważniejszy

W tradycyjnym marketingu komunikaty reklamowe działają tylko w jedną stronę: od nadawcy do odbiorcy. Owszem, odbiorca może zareagować na reklamę i kupić produkt albo skorzystać z usługi. Jednak tak naprawdę jedyne korzyści odnosi reklamujący się nadawca, który ma szansę na zysk i zarobienie pieniędzy.

Komunikaty reklamowe stosowane w nowoczesnym marketingu są zupełnie inne. Coraz więcej marek stawia na tworzenie treści reklamowych, z którymi odbiorca może wchodzić w interakcje i pokazywać swoje zaangażowanie. Aktualnie konkurencja jest tak duża, że nie wystarczy po prostu pokazać komuś ładnej torebki albo eleganckiego krawata i zachęcić promocją albo niską ceną. Teraz liczy się zdobywanie zaufania i lojalności klienta oraz odpowiadanie na jego potrzeby. Dzięki temu budują się trwałe relacje i klient zostaje wierny marce na lata.

Content Marketing jest kluczem do sukcesu

Nic tak dobrze nie sprawdza się w nowoczesnej kampanii reklamowej jak dobrze przemyślany i przeprowadzony Content Marketing. Pozwala on na dostarczenie odbiorcy wartościowych treści, w które zręcznie wpleciesz komunikat reklamowy. Dobre i ciekawe posty w mediach społecznościowych, artykuły na blogu, filmiki wideo albo infografiki dadzą Ci wiele korzyści i podniosą sprzedaż. Możesz napisać artykuł na blogu dotyczący problemu, jaki ma odbiorca (na przykład jak wyczyścić ekran smartfona) i dać mu rozwiązanie tego problemu (czyli na przykład link do środka do czyszczenia ekranów smartfonów w Twoim sklepie internetowym).

Jak tworzyć dobry content? Z jednej strony bardzo prosto, bo wystarczy usiąść do komputera i napisać tekst albo zaprojektować grafikę. Jednak nigdy nie jest się pewnym, czy stworzona treść na pewno spodoba się odbiorcom. Nie ma tak naprawdę przepisu na content idealny. Dochodzi się do niego metodą prób i błędów, wyciąganiem wniosków i stałym analizowaniem wyników oraz tego, co robi konkurencja.

Podstawą do działań jest na pewno analiza grupy docelowej. Dzięki temu wiesz, kto kupi Twój produkt albo usługę, jaki ton należy przybrać, jakim językiem się posługiwać oraz jaki kanał wybrać. Pozwoli Ci to na przygotowanie optymalnych treści nakierowanych na odpowiednią grupę. Największe szanse na odniesienie sukcesu mają działania marketingowe, które skierowane są do konkretnych odbiorców. 

Optymalizacja SEO wspiera działania

W nowoczesnym marketingu nie możesz także zapomnieć o optymalizacji stron i sklepów pod wyszukiwarki internetowe. Są to wszystkie działania, które prowadzą do tego, aby strona albo sklep znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu trafi na nią więcej ludzi, a w efekcie możesz liczyć na większą sprzedaż i zysk.

Optymalizacja SEO i pozycjonowanie to bardziej techniczne aspekty marketingu, które odbywają się za kulisami i klient nie jest ich nawet świadomy. Jednak w dzisiejszych czasach nie obędzie się bez nich żadna marka. Copywriting SEO, linkowanie, tworzenie optymalnych adresów URL, uzupełniane meta danych – wszystkie te działania mają wpływ na to, jak dana strona będzie widoczna w sieci.

Optymalizacja wpływa także na wizerunek marki w sieci. Weźmy na przykład copywriting. Służy nie tylko do wypozycjonowania strony dzięki odpowiedniemu stosowaniu słów i fraz kluczowych oraz umiejętnemu formatowaniu. Treści muszą być także wartościowe i jakościowe oraz przyjazne nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla czytającej je osoby.


Podsumowując: nowoczesny marketing stawia odbiorcę na pierwszym miejscu, analizuje jego potrzeby i odpowiada na nie oraz dostarcza mu wartościowych treści. Tylko taki marketing pozwoli na budowanie dobrych i długotrwałych relacji z klientem, który będzie bardziej skłonny wrócić do nas po więcej.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.