Zakładka „O nas” powinna znaleźć się na stronie internetowej każdej firmy

To właśnie tam klient szuka konkretnych informacji. Jest to też miejsce, w którym pokazujesz innym, dlaczego warto wybrać właśnie Ciebie. Stworzenie takiej zakładki jest bardzo ważne z punktu widzenia marketingu internetowego. Nie jest po prostu dodatkiem do przygotowania rozbudowanej oferty, ale jednym z podstawowych działań, które trzeba podjąć podczas budowania biznesu.


Czy napisanie strony z informacjami o firmie jest proste?

Niestety nie. Nie wystarczy po prostu opisać historii firmy i uznać, że zadanie zostało wykonane. Owszem, w Internecie pojawi się kolejna strona, która pomoże w pozycjonowaniu, jednak treść znajdująca się na niej nie będzie wysokiej jakości z punktu widzenia czytelnika. A właśnie ten element jest bardzo ważny w budowaniu wizerunku firmy oraz przyciągnięciu do siebie dużej ilości potencjalnych klientów.

Trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które wpływają na atrakcyjność. Do tego to właśnie ta zakładka jest często być albo nie być firmy, bo utwierdza niezdecydowanych klientów w przekonaniu, że skorzystanie z usług albo kupienie produktów jest dobrym wyborem. Umieszcza się na niej nie tylko informacje o firmie, ale także treści sprzedażowe i perswazyjne.


Jakie elementy są ważne podczas tworzenia takich stron?

1. Do kogo skierowane są zakładki „O firmie”?

Pomimo tego, że strona firmowa zawiera informacje o Tobie, nie jest przeznaczona dla Ciebie. Najczęściej korzystają z niej klienci, a zaraz potem potencjalni pracownicy.

Klient wchodzi na stronę O nas po zapoznaniu się z ofertą firmy. Jeżeli planuje coś u Ciebie kupić albo skorzystać z Twoich usług, to chce jeszcze przekonać się, że jesteś firmą godną zaufania i możesz spełnić jego albo jej potrzeby. Prawda jest taka, że ani rok założenia przedsiębiorstwa ani ścieżka jego rozwoju nie interesują praktycznie nikogo. Dla klienta znacznie ważniejsza jest odpowiedź na pytanie: „Co dana firma może dla mnie zrobić?”. Dobrze napisana treść podsunie mu wszystkie potrzebne informacje.

Zakładka z informacjami o firmie to także kopalnia wiedzy dla przyszłych pracowników. Ambitne osoby, które szukają satysfakcjonującej pracy i którym zależy na zbudowaniu kariery nie będą pracować dla pierwszej lepszej firmy. Zależy im na tym, żeby wizerunek przedsiębiorstwa był pozytywny i budził zaufanie. Dlatego umieszczenie informacji o wartościach firmy, jej wizji i misji jest na pewno dobrym sposobem na zdobycie przychylności potencjalnych pracowników, którzy z chęcią wyślą swoje CV.


2. Jaka powinna być długość strony „O nas”?

Strona „O nas” albo „O firmie” nie powinna być za długa. Im mniej tekstu ma do przeczytania Twój potencjalny klient, tym lepiej. Wydawać by się mogło, że to świetna informacja, bo nie trzeba będzie spędzić dużo czasu na pisaniu. Jednak jest wprost przeciwnie. Im krótszy tekst do przygotowania, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w jego stworzenie. Trzeba umieścić w nim dużo merytorycznej treści, rozplanować odpowiedni dobór słów kluczowych i napisać go w taki sposób, aby był atrakcyjny dla osoby, która go czyta.


3. Co napisać w zakładce „O nas”?

Wiele firm popełnia ten sam błąd. Podaje rok założenia, branżę, sukcesy oraz używa frazesów w stylu „jesteśmy firmą z długoletnią tradycją”. Takie zdania można znaleźć w testach tak wielu firm, że stają się one pustymi frazami, które nic nie znaczą dla klienta. Skoro każda firma taka jest, to dlaczego klient ma wybrać akurat tę, na której stronie się znajduje?

Powyższe informacje są oczywiście ważne i powinno się o nich wspomnieć, jednak nie w formie suchych faktów. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie próba pokazania klientowi, dlaczego te informacje są dla niego ważne. Na przykład zamiast pisać o zakresie oferty warto wskazać, jakie płyną z niej korzyści dla klienta oraz co tak naprawdę zyska.

Równie atrakcyjnie można opisać całą historię firmy. Każde przedsiębiorstwo ma swoją własną historię, która wyróżnia ją na tle konkurencji. Nowoczesne firmy decydują się na storytelling, o czym pisałem w artykule Jak wykorzystać storytelling w biznesie. Ludzie bardzo lubią opowieści. Lubią być też zaskakiwani. Jeżeli odejdziesz od utartych schematów i postawisz na opowiedzenie historii, na pewno wiele na tym zyskasz.


Najważniejsze działania podczas tworzenia zakładki „O firmie”

  • Opisanie, czym się zajmujesz w interesujący dla klienta sposób
  • Pokazanie misji firmy, czyli tego, co chce osiągnąć - to właśnie misja wyróżnia przedsiębiorstwa na tle konkurencji
  • Wymienienie sukcesów i osiągnięć jednak w taki sposób, aby pokazać klientowi, jakie płyną z tego korzyści dla niego
  • Umieszczenie danych kontaktowych oraz linków do mediów społecznościowych
  • Przedstawienie kilku członków zespołu, tak aby klient widział, że za stworzeniem firmy stoją konkretni ludzie – wpływa to na wiarygodność i wizerunek

Stworzenie treści, która znajdzie się w zakładce „O nas” wcale nie jest takie proste. Dlatego warto skorzystać z oferty firm oferujących usługi copywritingu. Specjaliści zajmujący się pisaniem na co dzień doskonale wiedzą, jak przygotować teksty, które odniosą sukces oraz osiągną zamierzone cele. Przeprowadzą między innymi analizę grupy docelowej, dzięki czemu dobiorą odpowiednie informacje, argumenty oraz język.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.