Audyt SEO to początek długiej drogi do sukcesu

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona www albo sklep internetowy znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, warto zainwestować w optymalizację SEO. Dzięki niej strony będą bardziej widoczne, trafi na nią więcej użytkowników i potencjalnych klientów, a Twój zysk będzie większy.

Aby dobrze przeprowadzić działania związane z optymalizacją strony, trzeba najpierw wykonać jej audyt SEO. Dzięki temu dostaniesz obraz tego, jak Twoja strona radzi sobie obecnie w Internecie i co trzeba zrobić, żeby działała jak najlepiej i przyciągała jak najwięcej ludzi.


Audyt SEO stron i sklepów internetowych

Audyt SEO związany jest z branżą e-commerce oraz marketingiem internetowym. Jego celem jest sprawdzenie, jak roboty Google widzą stronę oraz jak ją indeksują. Dlaczego to tak ważne? Ponieważ pozwala na zdobycie tak cennego ruchu organicznego, czyli wejść na stronę albo do sklepu internetowego bezpośrednio z wyników wyszukiwania, a nie z płatnych linków albo kampanii reklamowych. Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO pozwala na ogromne oszczędności i przynosi duże zyski.

Dzięki audytowi SEO można sprawdzić, gdzie na stronie są błędy i nad czym trzeba popracować, aby odnosiła jak najlepsze wyniki. Na pozycję, jaką strona osiąga w Google, wpływają dziesiątki czynników i najlepiej każdy rozpatrzeć z osobna.

Zastanawiasz się pewnie, kiedy przeprowadzić audyt SEO? Przyda się na pewno w przypadku nowopowstałych stron i sklepów. Dzięki niemu będzie wiadomo, czy strona spełnia wymagane standardy oraz zasady pozycjonowania. Z audytu SEO mogą też skorzystać rozbudowane strony, które istnieją już od dłuższego czasu, jednak nie przynoszą zysków albo ruch organiczny jest na nich znikomy.


Najważniejsze obszary, które są sprawdzane podczas audytu SEO, to między innymi:

  • Indeksowane strony albo sklepu w wyszukiwarce Google
  • Sprawdzenie, czy roboty Google w ogóle widzą stronę
  • Stosowanie meta danych – tytuły, opisy i tagi
  • Jak wygląda nawigacja po stronie i jak użytkownik się po niej porusza
  • Budowa adresów URL, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Czy słowa kluczowe są odpowiednio dobrane
  • Ilość i jakość treści opublikowanych na stronie, duplikacja i kanibalizacja
  • Optymalizacja nagłówków H1 – H6
  • Analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania
  • Występowanie błędów technicznych


Jakie rozwiązania może zaproponować Ci agencja po przeprowadzaniu audytu SEO?

Wszystko będzie zależeć od problemów, które zostaną przedstawione w raporcie z działań. Czasami trzeba zainwestować w copywriting SEO i zapełnić stronę albo sklep treściami, które wypozycjonują stronę odpowiednimi słowami kluczowymi. Więcej dowiesz się z mojego artykułu Czym są słowa kluczowe i dlaczego są tak ważne?

Może się okazać, że potrzebne są bardziej techniczne rozwiązania: optymalizacja linków, uporządkowanie znaczników, wprowadzenie zmian do kodu źródłowego, poprawa szybkości ładowania strony czy dopasowanie jej do urządzeń mobilnych.


Audyt SEO – ile to kosztuje?

W Internecie znajdziesz wiele firm, które zaoferują Ci przeprowadzenie audytu SEO Twojej strony albo sklepu całkowicie za darmo. To kusząca propozycja, ale czy aby na pewno dobry wybór? Zastanów się: czy prawdziwi specjaliści w danej dziedzinie oferują wiedzę albo usługi nie chcąc za to żadnych pieniędzy? Albo czy jeżeli coś jest za darmo, to jest dobrej jakości?

Darmowe audyty SEO muszą pochłaniać jak najmniej kosztów, energii i pracy. Dlatego firmy, które oferują darmowe usługi zazwyczaj korzystają ze stron internetowych, w które wystarczy wkleić link strony, odczekać kilka minut, pobrać raport i podesłać klientowi. Specjalista SEO nawet nie popatrzy na Twoją stronę albo sklep, a automatyczne narzędzia nie są idealne i nieomylne. Nie biorą pod uwagę co to za strona albo jakie technologie zostały wykorzystane do jej stworzenia.

Do przeprowadzenia profesjonalnego i wiarygodnego audytu SEO potrzebne są odpowiednie narzędzia oraz duże doświadczenie. W zależności od Twoich potrzeb przeprowadzę dla Ciebie kompleksową analizę całej strony lub sklepu albo wybranego zagadnienia. Zaproponuję rozwiązania, które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Cennik dopasuje do Twoich potrzeb.

Dlatego jeżeli zastanawiasz się, jak sprawdzić SEO strony, to lepiej nie decyduj się na darmowe oferty. Może i nic za nie nie zapłacisz, ale też na pewno nic nie zyskasz. Postaw lepiej na profesjonalistów, którzy na pewno Ci pomogą.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.