Allegro daje ogromne możliwości na rozwój biznesu


Chcesz sprzedawać w Internecie, ale nie wiesz jeszcze, jak to robić? Zacznij od Allegro! Ten portal aukcyjny da Ci bardzo duże możliwości i nauczy Cię, jak prowadzić sklep internetowy z prawdziwego zdarzenia. To właśnie od Allegro wielu przedsiębiorców zaczyna swoją przygodę z naprawdę dużym handlem.

Czym jest Allegro?

Założone w 1999 roku Allegro jest platformą handlową, która pozwala swoim użytkownikom na wystawianie na sprzedaż posiadanych przez nich towarów. Na początku korzystali z niej głównie kolekcjonerzy, którzy na portalu znajdywali rzadkie okazy i antyki. Z czasem portal stał się popularny wśród „zwykłych” ludzi oraz handlowców.

Każda z ofert wystawionych na Allegro to tak zwana aukcja. W zależności od tego, jakie ustawienia zastosował sprzedawca, towary można kupić od razu za ustaloną z góry cenę albo licytować na zasadzie kto da więcej. Kupujący każdą transakcję może ocenić na pięciostopniowej skali w kategoriach zgodności przedmiotu z opisem, obsługi klienta oraz kosztów wysyłki.

Allegro pobiera prowizję za wystawienie przedmiotów na sprzedaż oraz za każdą transakcję dokonaną za pośrednictwem portalu. Jaki będzie Twój rzeczywisty zysk ze sprzedaży? Sprawdzisz to za pomocą specjalnego kalkulatora, który jest dostępny dla zarejestrowanych użytkowników Allegro. Warto zrobić wszystkie potrzebne obliczenia przed wstawieniem przedmiotu na aukcję. Może okazać się, że jest to po prostu nieopłacalne. Na szczęście raz ustaloną cenę można wielokrotnie zmieniać i dopasowywać ją do popularności produktu, zapotrzebowania na niego albo zmian na rynku.

Allegro w liczbach

Obecnie w Polsce nie ma większego portalu transakcyjnego niż Allegro. Aż 72% polskich internautów uważa, że Allegro jest najlepszym miejscem na zrobienie zakupów online. Korzysta z niego ponad 18 milionów użytkowników, którzy w ciągu roku w wyszukiwarkę Allegro wprowadzają ponad 2 miliardy zapytań. Dziennie na portalu zawieranych jest około 550 tysięcy transakcji.

Te liczby są ogromne. Warto to wykorzystać i zacząć przygodę ze sprzedażą właśnie od Allegro, albo dołączyć je do swojej strategii e-commerce i prowadzonego już sklepu internetowego.

Jak zacząć sprzedawać na Allegro?

Po pierwsze musisz założyć konto na portalu. Nie jest to trudne, a jeżeli napotkasz na problemy, to Allegro służy instrukcją, jak to zrobić. Kiedy masz już swoje konto i uzupełnisz wszystkie dane, czas na wystawienie pierwszej aukcji. Jest kilka rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę. Przede wszystkim powinieneś określić grupę docelową, czyli tę część ludzi, którzy kupią Twój produkt. Ne będzie to każdy. Wózki spacerowe kupią młodzi rodzice, opaski monitorujące aktywność fani uprawiania sportu, a deskorolkę nastolatkowie. To różne grupy, do których dotrzesz używając innego języka oraz podkreślając inne korzyści danego przedmiotu.

Dalej czekają Cię sprawy bardziej techniczne:

  1. Nazwa aukcji - Nazwa z jednej strony powinna przyciągać wzrok kupującego, ale z drugiej strony nie może być po prostu hasłem lub sloganem reklamowym. Musi w jasny sposób dawać znać, co jest na aukcji i jaki produkt jest sprzedawany. Użyj odpowiednich słów kluczowych, nazwy produktu, producenta, koloru albo rozmiaru. Nazwy zawierające konkretne informacje przyciągają najwięcej uwagi.
  2. Zdjęcia przedmiotów - Zdjęcia powinny być wyraźne i dobrze prezentować przedmiot. Są pewne zasady odgórnie narzucone przez Allegro, których powinieneś się trzymać. Na przykład dla wszystkich zdjęć Allegro określiło minimalne rozmiary. Na zdjęciach nie możesz umieszczać napisów ani logo. Zapoznaj się z listą zasad przed wystawieniem aukcji, bo jeżeli naruszysz jedną z nich, to Allegro może nawet usunąć Twoją aukcję z portalu. Profesjonalne zdjęcia są jednym z elementów, które wpływają na Twój wizerunek, dlatego warto o nie zadbać.
  3. Opis przedmiotu - Opis ma zachęcić osobę do kupna, ale nie może być przesadzony. Lepiej postawić na konkrety niż na fajerwerki. To właśnie rzetelne dane i informacje skłaniają ludzi do zakupów. Opisz wymiary produktu, jego specyfikę, jakie korzyści daje jego użytkowanie. Daj kupującemu wystarczającą ilość informacji potrzebnych mu do podjęcia decyzji. Jedno albo dwa zdania to za mało, żeby przynieść Ci zysk.
  4. Miniatura - Czyli zdjęcie, które wyświetla się obok nazwy aukcji na liście wyników wyszukiwania. Ma ogromny wpływ na to, czy użytkownik wejdzie na Twoją aukcję, czy też nie. Na miniaturę wybierz najlepsze zdjęcie produktu, jakie posiadasz. To zdjęcia są elementem, które jako pierwsze przyciągają wzrok, a dopiero potem kupujący skupi się na tekście.
  5. Unikalność oferty - Konkurencja na Allegro jest bardzo duża. Dlatego powinieneś zaplanować swoją ofertę w ten sposób, żeby wyróżnić się na jej tle. Możesz postawić na wiele opcji dostawy, błyskawiczną realizację zamówienia, gratisy albo inną wartość, której inni po prostu nie mają. Pokaż, dlaczego warto wybrać akurat Ciebie.


Pierwsze sukcesy na Allegro za Tobą. Co dalej?

Jeżeli dysponujesz odpowiednim budżetem albo masz za sobą już kilka udanych transakcji na Allegro, możesz pomyśleć o zainwestowaniu w Allegro Ads. To narzędzie, które pozwoli Ci na promowanie swoich aukcji i umieszczanie ich w najbardziej widocznych dla kupującego miejscach. Aukcja pojawi się na przykład na początku wyników wyszukiwania.
Allegro Ads daje ogromne możliwości, ale możesz odnotować straty, jeżeli użyjesz narzędzia nieumiejętnie. Ja i moja agencja SkyMarketing.pl pomożemy Ci w zaprojektowaniu optymalnej kampanii reklamowej.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.