Coraz większa sprzedaż w sklepie internetowym i związane z nią wysokie zyski to jeden z podstawowych celów marketingowych, jakie wyznaczają sobie przedsiębiorcy. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja w świece e-commerce jest bardzo zacięta. Wiele sklepów oferuje podobne albo te same produkty. Jak zatem wyróżnić się na tle innych i sprawić, że klient kupi właśnie u Ciebie? Trzeba zastosować kilka rozwiązań, które sprawią, że Twój sklep będzie profesjonalny, zoptymalizowany i przyjazny użytkownikom.

 

Zwiększ sprzedaż przez poznanie swojego klienta

Aby dotrzeć do osób, które będą najbardziej skłonne kupić produkty albo skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług musisz najpierw wiedzieć, kim one są. Pomaga w tym stworzenie persony marketingowej. Ta czynność powinna być jednym z pierwszych działań w tworzeniu strategii promocyjnej marki, ponieważ działa jako pewnego rodzaju mapa sugerująca, jakie kroki podjąć.

Stworzenie persony daje odpowiedzi na najważniejsze pytania: kim jest klient, do jakiej grupy wiekowej należy, jakie ma wykształcenie, jakie są jego zainteresowania, czego pragnie i czego potrzebuje. Te informacje pozwolą na opracowanie planu działania, strategii oraz wybór rodzaju reklamy czy kanałów dotarcia. Marketing potrafi być bardzo kosztowny, a więc im jest lepiej zaplanowany i im więcej masz danych, tym więcej zaoszczędzisz i nie tracisz cennego budżetu.

Jeżeli masz już sklep internetowy, to przyda Ci się skorzystanie z Google Analytics. Znajdziesz tam informacje o osobach odwiedzających stronę. Na tej podstawie możesz zacząć budować personę (lub persony, bo nie jest powiedziane, że będzie tylko jedna).

 

Optymalizacja sklepu dla wysokiej sprzedaży

Jeżeli dopiero planujesz zacząć swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie pewnie myślisz o Allegro albo o Amazonie, który od niedawna dostępny jest także w Polsce. Jednak w pewnym momencie dojdziesz do wniosku, że lepiej wyjdziesz na stworzeniu własnego, oddzielnego sklepu internetowego, w którym możesz stosować swoje zasady i narzucać wysokie marże. Ale w takim sklepie trzeba wprowadzić optymalizację SEO, tak aby był dobrze wypozycjonowany i trafiło do niego jak najwięcej ludzi. Podstawowe rzeczy, o które trzeba zadbać to meta dane, opisy kategorii i produktów z wykorzystaniem słów kluczowych, stosowanie hierarchii nagłówków, przyjazne dla wyszukiwarki i użytkowników adresy url, optymalizacja grafik i linkowanie. Pozwoli Ci to na zdobycie cennego ruchu organicznego. Do tego trzeba jeszcze zadbać o przejrzysty interfejs i działanie na urządzeniach mobilnych, tak aby użytkownicy spędzali w sklepie więcej czasu, a algorytm wyszukiwarki uznał go za bardziej wartościowy, co z kolei przełoży się na konwersje.

 

Większa sprzedaż dzięki zróżnicowanym stronom lądowania

Landing pages, czyli tak zwane strony lądowania, są bardzo ważne. To te strony w Twoim sklepie, na których „ląduje” odwiedzająca osoba po kliknięciu w reklamę. Powinny być one proste w budowie i nie rozpraszać uwagi dodatkowymi i zbędnymi elementami. Warto stworzyć osobne strony lądowania dla każdego z najbardziej wartościowych produktów w sklepie albo przynajmniej dla grupy produktów. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci analizować wyniki działań oraz to, jak przedstawia się sprzedaż.

Im prostszy proces tym wyższe wyniki sprzedaży

Zakupy w Twoim sklepie powinny być łatwe, szybkie i przyjemne. Klient bardzo szybko frustruje się, kiedy nie może znaleźć informacji, musi przeklikiwać przez kilka formularzy, żeby coś zamówić albo strona długo się ładuje. Ta frustracja często prowadzi do tego, że Twój potencjalny klient przechodzi na stronę konkurencji i właśnie u niej wydaje pieniądze, które mogły być Twoje. Wciel się w rolę osoby kupującej i prześledź cały proces zakupowy. Jeżeli napotkasz jakąś przeszkodę, spróbuj ją jak najszybciej usunąć, albo przynajmniej zminimalizować jej uciążliwość. Oferuj kilka sposobów płatności oraz dostawy, tak aby klient mógł wybrać najwygodniejszą dla siebie metodę. Warto też zadbać o dobrą politykę zwrotów oraz szybką wysyłkę. Te wszystkie czynniki wpłyną też na wizerunek Twojej firmy oraz na pozytywne opinie, którymi będą się kierować inni kupujący.  

 

Przemyślany content napędzi sprzedaż

Żeby naprawdę wyróżnić się na tle konkurencji, będziesz potrzebować czegoś ekstra. Tym czymś może być dobrze zaplanowany content marketing. Tworzenie ciekawych  merytorycznych treści wpływa na widoczność strony oraz na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Sprawia też, że kreujesz się na eksperta w swojej dziedzinie. Najprostszym sposobem na content marketing jest utworzenie bloga firmowego, na którym znajdą się artykuły z branży oraz informacje o Twojej działalności. Warto przygotować sobie plan publikacji, ale też śledzić co jest aktualnie na czasie i od czasu do czasu opublikować post.

 

Te zasady stosuję w moich projektach, więc wiem, że się sprawdzają. Masz problem z wynikami sprzedaży w swoim sklepie internetowym albo na Allegro? Napisz na marketing@pawelkasza.pl



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.