Zakładając sklep internetowy każdy sprzedawca liczy na dużo zamówień. W pewnym sensie to, że więcej osób trafia do Twojego sklepu internetowego już jest sukcesem. Oznacza to, że działania marketingowe i optymalizacja SEO, w które należy cały czas inwestować, działają. Jednak w przypadku, kiedy ruch na sklepie jest mały, trzeba wykorzystywać każdą szansę na zysk. W głowie wielu przedsiębiorców rodzi się nurtujące pytanie: jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym? Na szczęście są na to sprawdzone metody. Warto zastosować kilka technik, które sprawią, że klienci kupią jeszcze więcej, a sklep internetowy odnotuje większą sprzedaż. Jak do tego doprowadzić? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

 

Zwiększenie wartości koszyka przez proponowane produktów powiązanych

Stworzenie sieci produktów powiązanych może być czasochłonne, ale przynosi dobre efekty. Pewnie znasz tę sytuację, kiedy kupując buty w sklepie stacjonarnym kasjerka proponuje Ci jeszcze jakieś środki do pielęgnacji obuwia. Ten sam zabieg można skutecznie zastosować w sklepie internetowym. Zastanów się, które z oferowanych przez Ciebie produktów do siebie pasują i proponuj je klientom w kilku miejscach: na karcie produktu, w okienku proszącym o potwierdzenie dodania towaru do koszyka, w koszyku oraz podczas składania zamówienia.

Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, inwestuj w technologie, które śledzą, w co klient kliknął podczas robienia zakupów i proponuj te produkty w powyższych miejscach. Warto jednak pamiętać, że najlepiej działają towary powiązane i pasujące do tego, co klient chce kupić i wrzucił już do koszyka. Gdyby Pani w sklepie obuwniczym zaproponowała Ci do butów jakiś gadżet reklamowy czy książkę zamiast pasty czy sprayu nabłyszczającego, to nie miałoby to większego sensu i nie zadziałałoby dobrze.

Kolejna kwestia do rozważenia w tej kwestii to czy zastosować cross-selling (sprzedaż powiązanych produktów) czy up-selling (sprzedaż podobnego, ale droższego produktu). Wszystko zależy od tego, jakie towary sprzedajesz w swoim sklepie i co będzie dla Ciebie bardziej opłacalne. Do tego potrzebne są już konkretne obliczenia.

 

Zwiększenie wartości koszyka przez ustawienie progów darmowej wysyłki

Chociaż wydaje się to dziwne, oferowanie darmowej dostawy od pewnego pułapu cenowego może być dla Ciebie bardzo korzystne. Nawet wtedy, kiedy klientowi się to tak naprawdę nie opłaca i zapłaciłby mniej razem z przesyłką. To dlatego, że słowo „darmowy” potrafi zdziałać cuda. Dobrym pomysłem jest umieszczenie w koszyku wskaźnika, który pokazuje, ile jeszcze brakuje do tego, aby wysyłka była darmowa. Jednak trzeba zrobić to umiejętnie i zastosować tę technikę tylko wtedy, kiedy w koszyku klienta znajdą się produkty na kwotę, która jest bliska założonemu pułapowi.

Jeśli wartość koszyka klienta to 50zł, a darmową dostawę ustawisz od 150zł, to nie ma sensu wyświetlać tego klientowi. Ale w okolicy 120-130zł takie działanie już może przynieść jakieś efekty.

Ciekawym zabiegiem jest ustawienie takiego progu na kilkanaście złotych więcej niż cena Twojego najbardziej popularnego produktu, który kupuje dużo ludzi. Darmowa dostawa może zachęcić klienta do dokupienia drobnego artykułu lub nawet czegoś droższego.

 

Zwiększenie wartości koszyka poprzez oferowanie zniżki na zakupy za pewną kwotę

Możesz zachęcić klientów do wrzucenia większej ilości produktów do koszyka, jeżeli zaoferujesz im zniżki za wydanie konkretnych pieniędzy. Może to być zniżka pieniężna albo procentowa. Taki zabieg sprawdzi się też wtedy, kiedy zależy Ci na pozbyciu się pewnego asortymentu: możesz poinformować klientów, że rabat naliczy się jeżeli kupią produkt X.

 

Zwiększenie wartości koszyka poprzez tworzenie zestawów produktowych

Możesz jeszcze bardziej ułatwić klientom zrobienie zakupów w Twoim sklepie poprzez oferowanie im gotowych zestawów powiązanych produktów. W ten sposób uprościsz proces, a klient nie będzie musiał zastanawiać się, który z proponowanych towarów dobrać do tego, co już ma w koszyku. Takie zestawy zazwyczaj oferuje się po nieco niższej cenie niż gdyby kupić osobne artykuły. Klient widzi to jako okazję, a Ty i tak zarabiasz na takim rozwiązaniu dzięki narzuconym marżom.

Ta technika zadziała jeszcze lepiej, jeżeli połączysz ją z proponowaniem powiązanych produktów. Wystarczy, że wyświetlisz kupującemu dopasowany produkt oraz zestaw składający się z tego produktu oraz tego, co wybrał. Szybkie porównanie cen i zorientowanie się, że komplet wychodzi taniej często skłania do jego zakupu.

 

Sprowadzenie klientów do sklepu internetowego wcale nie jest proste. Zwłaszcza teraz, kiedy dużo przedsiębiorstw przeniosło swoja działalność online. Dlatego zwiększenie wartości  koszyka zakupowego jest ważnym zabiegiem, który nie może zostać pominięty.

 

 

 



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.