Aby odnosić sukcesy i zyskiwać nowych klientów nie wystarczy tylko zbudować sklep internetowy i czekać na rekordy sprzedaży. Założenie e-sklepu jest bardzo proste, a w obecnych czasach często staje się ostatnią deską ratunku dla wielu sprzedawców. Jednak trzeba jeszcze obrać odpowiednią strategię oraz zainwestować czas i energię i wykonać kilka działań, które przyciągną klientów do Twojego sklepu. Na szczęście Internet daje dużo opcji na promowanie i przyciąganie uwagi osób, które są najbardziej skłonne zrobić u Ciebie zakupy. Zaproponuję Ci kilka najskuteczniejszych rozwiązań, ale oczywiście jest ich znacznie więcej.

 

Działania SEO - po pierwsze upewnij się, że na pewno łatwo Cię znaleźć

Bardzo często głównym źródłem ruchu w sklepie są wejścia z wyników wyszukiwania. Jeżeli ktoś potrzebuje jakiegoś produktu, to swoje poszukiwania rozpocznie od Google i kliknie w kilka z pierwszych podsuniętych linków.  Dlatego musisz zoptymalizować swoją stronę pod wyszukiwarki internetowe: zaprojektować dobrą strukturę, zapełnić ją wartościową treścią zawierającą dopasowane słowa kluczowe, dostosować pod urządzenia mobilne oraz upewnić się, że szybko się wyświetla.

SEO to bardzo obszerny i skomplikowany temat, który trudno opanować w pojedynkę osobom niedoświadczonym. Skorzystaj z usług mojej agencji reklamowej SkyMarketing, a pomożemy Ci w zajmowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach.

 

Google Ads - pomyśl o linkach sponsorowanych

Najszybszym sposobem na zdobycie klientów jest zainwestowanie w kampanię Google Ads. Nawet jeżeli sklep jest nowy i mało popularny, to dzięki niej może znaleźć się bardzo wysoko na liście wyników.

Musisz pamiętać, że w kampanii typu pay-per-click (PPC) każde kliknięcie jest płatne, dlatego niezwykle ważny jest wybór słów kluczowych. Muszą być dopasowane do Twojego biznesu oraz do rodzaju produktów oraz zorientowane na daną grupę docelową. Jeżeli będą zbyt ogólne, to w link klikną także osoby w ogóle nie zainteresowane Twoimi produktami. Moja agencja także zajmuje się prowadzeniem takich kampanii.

 

Nie ignoruj mediów społecznościowych

Social media nie służą już tylko do chwalenia się zdjęciami z wakacji. To obecnie także potężne platformy marketingowe, których potencjał warto wykorzystać do budowania silnego wizerunku marki oraz społeczności wokół niej. Media społecznościowe znacznie skracają dystans na linii sprzedawca-klient, co wpływa między innymi na wiarygodność i zaufanie.  

Założenie profilu na Facebooku i aktywne prowadzenie go to minimum. Warto też sprawdzić inne kanały, bo może członkowie Twojej grupy docelowej są także na Twitterze albo na TikToku.

 

Ułatw klientom kontakt

Każdy z nas lubi mieć świadomość, że w razie problemów może zwrócić się do kogoś z prośbą o pomoc. Dotyczy to także zakupów w Internecie, które w przeciwieństwie do zakupów stacjonarnych nie zawsze dają taką gwarancję. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce lub w specjalnej zakładce już powinno zwiększyć zaufanie. Warto też pomyśleć o wprowadzeniu chatu do swojego sklepu. Z badań wynika, że klienci najbardziej lubią kontaktować się ze sprzedającymi właśnie przez chat, bo pozwala on na uzyskanie szybkiej odpowiedzi. To także zaleta dla Ciebie: po każdym kontakcie z klientem możesz wysyłać ankiety, dzięki którym poznasz opinie i wprowadzisz ewentualne zmiany.

 

Postaw na wyprzedaże

Każdy lubi promocje i wyprzedaże. Nawet kilka złotych mniej od oryginalnej ceny już wpływa na wzrost zainteresowania produktem. Możesz zrobić to na kilka sposobów: zorganizować wyprzedaż sezonową, wprowadzić kody rabatowe, organizować konkursy. Dobry pomysł to też dorzucanie do zamówień próbek innych produktów, które klient może przetestować.

 

Oferuj nowe produkty

Brzmi to jako oczywiste rozwiązanie, ale jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi jest wprowadzanie nowości. Nie musi być to nawet zupełnie nowy produkt. Możesz zdecydować się na zmianę opakowania albo nawet zmianę ceny istniejącego asortymentu i zorganizować małą kampanię reklamową.

 

Zadbaj o obsługę klienta na najwyższym poziomie

Pamiętaj, że ludzie mają w zwyczaju skupiać się bardziej na negatywach niż pozytywach. Nawet drobne uchybienia mogą znacznie zepsuć Ci opinię. Dlatego obsługa klienta w Twoim sklepie powinna być jak najlepsza. Szybko odpowiadaj na maile i pomagaj klientom kiedy mają problemy. Na pewno zadziała to na Twoją korzyść.  

 

Dzięki powyższym krokom dasz sobie szansę na zdobycie nowych klientów oraz poprawę relacji z tymi już istniejącymi. Wprowadź je w życie i ciesz się z efektów!



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.