Allegro to największa platforma sprzedażowa w Polsce

Sprzedaż na Allegro ma wiele zalet. Jest dostępna dla każdego i wcale nie trzeba być profesjonalnym handlowcem aby korzystać z platformy. Stworzenie pierwszej aukcji jest bardzo proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. To właśnie na Allegro większość osób szuka konkretnych produktów, co przekłada się na ponad 500 tysięcy transakcji dziennie. Przez ostatni rok, kiedy to zakupy musiały przenieść się do Internetu, platforma na pewno zyskała kolejne miliony użytkowników. Potencjał dla sprzedawców jest zatem ogromny.

Jednak należy pamiętać, że Allegro to nie tylko same korzyści. Możesz zyskać naprawdę dużo, ale od sprzedaży musisz zapłacić prowizję. Standard tego giganta co do jakości obsługi klienta jest bardzo wysoki i łatwo utracić cenne punkty, czego konsekwencją jest utrata widoczności ofert na liście wyników. Co jakiś czas Allegro wprowadza nowe standardy, które są świetnym rozwiązaniem dla kupujących, a dla sprzedających oznaczają nowe dodatkowe koszty. No i jest jeszcze konkurencja. Aby osiągnąć wysokie wyniki, musisz przebić się przez setki podobnych ofert w konkurencyjnych cenach. Zwykłe umieszczenie aukcji na platformie nie wystarczy, musisz odpowiednio się wyróżnić. Jak to zrobić? Najlepiej sięgnąć po Allegro Ads.


Allegro Ads – czy warto?

Jeżeli Allegro to Twój jedyny kanał sprzedaży, to zdecydowanie tak. Bez wsparcia reklam Twoje aukcje mogą przepaść i nawet nie zostać wyświetlone. Z wynikami na Allegro jest podobnie jak z Google – mało kto zagląda na drugą stronę, nie mówiąc już o kolejnych. Ludzie po prostu już tak mają, że chcą szybkich rezultatów. Nawet jeżeli zależy im na niskiej cenie, mogą włączyć odpowiednie filtrowanie i otrzymać dopasowane wyniki. Jeżeli nie masz konkurencyjnej ceny (a nawet najniższej ceny na całym Allegro), to mało kto znajdzie Twoją aukcję.
Allegro Ads jest rozwiązaniem tego problemu. Jest to narzędzie stworzone przez platformę do podbijania sprzedaży. Oczywiście nic nie ma za darmo, więc narzędzie jest płatne. Ale z drugiej strony już wiesz, że jeżeli z niego nie skorzystasz, to przepadniesz.


Jakie są opcje promowania w Allegro Ads?

Najbardziej atrakcyjna z nich to wyświetlanie się aukcji w najbardziej widocznych miejscach na platformie czyli na górze listy wyników wyszukiwania, na stronie głównej, na stronie danego działu oraz w mniej standardowych miejscach jak produkty sugerowane na dole danej aukcji. Twoje oferty będą wyświetlać się z dopiskiem „oferta sponsorowana” przed wynikami organicznymi i ofertami promowanymi.

Według danych podanych przez Allegro około 1/5 sprzedaży to zakupy na aukcjach znajdujących się na pierwszych dwóch miejscach listy. Jak tam się znaleźć? Właśnie korzystając z Allegro Ads. Jeszcze jedna ogromna korzyść płynąca z korzystania z tego narzędzia to fakt, że aukcje będą wyświetlać się także wtedy, kiedy potencjalny klient będzie szukał konkretnego produktu nie za pomocą Allegro, ale korzystając z wyszukiwarki Google.

Allegro Ads daje jeszcze możliwość tworzenia reklam graficznych, co znacznie przydaje się jeżeli zależy Ci na budowaniu i rozpoznawalności Twojej marki na rynku. Reklama wyświetla się na górze strony i składa się z logo, hasła reklamowego i dwóch dynamicznie dobieranych ofert. Wyświetli się w oparciu o słowa kluczowe oraz kategorię, w której znajdzie się oferta.

Aktywne korzystanie z Allegro Ads (czyli wydanie co najmniej 3 tysięcy zł w 3 miesiące) daje Ci kolejną korzyść, czyli dostęp do planera kampanii. Dzięki temu dowiesz się, jakie zapytania użytkownicy wpisują w pasek wyszukiwania, a więc dobrze dostosujesz tytuły swoich aukcji. Będziesz mieć też podgląd na trendy w sprzedaży: co sprzedaje się w którym miesiącu i w jakich ilościach.


Czy Allegro Ads to moja jedyna opcja na wyższą sprzedaż?

I tak i nie. Oprócz korzystania adsów jest jeszcze kilka sposobów na promowanie aukcji jak na przykład wyróżnienie, pogrubienie i podświetlenie. Są to bardzo popularne sposoby na większą zauważalność aukcji i właśnie przez to mogą być zawodne. Korzysta z nich wiele sprzedawców, a więc promowane aukcje często zajmują kilka a czasem i kilkanaście stron. A jak już wiemy, potencjalny klient przeglądnie tylko tę pierwszą, ignorując pozostałe. Czyli dalej jesteś w punkcie wyjścia.

Narzędzie Allegro Ads daje Ci bardzo dużo. Warto więc zastanowić się, czy nie czas najwyższy, żeby z niego skorzystać. Nie wiesz jak? Zgłoś się do mojej agencji marketingowej SkyMarketing. Pomożemy Ci.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2020 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.