Reklama na Facebooku daje ogromne możliwości


Facebook to dwa miliardy użytkowników na całym świecie, którzy w tym serwisie spędzają średnio 35 minut dziennie. Daje ogromne możliwości sprzedażowe, których nie można zignorować. Narzędzie Facebooka do tworzenia i publikowania reklam, czyli Facebook Ads, jest bardzo rozbudowane i posiada wiele opcji. Aby wybrać te najbardziej optymalne, trzeba dobrze poznać swój produkt oraz grupę docelową, do której skierowana jest oferta. Inaczej reklamy nie odniosą sukcesu, a firma odnotuje straty.




Facebook Ads – czy to narzędzie dla wybranych?


Z Facebook Ads może skorzystać każdy - zarówno duża korporacja o globalnym zasięgu jak i małe przedsiębiorstwo lokalne. Obie mogą wykorzystać ogromną zaletę tego narzędzia, czyli targetowanie reklam na konkretną grupę odbiorczą. Najważniejsze to dotrzeć do ludzi, którzy będą najbardziej skłonni do skorzystania z oferty albo do kupna produktu. Tylko w ten sposób nie przepali się budżetu.




Facebook to kopalnia wiedzy o użytkownikach


Targetowanie na Facebooku jest bardzo dokładne. W końcu to sami użytkownicy dostarczają szczegółowych informacji o sobie, często nie zdając sobie z tego sprawy. Każde polubienie pod postem daje Facebookowi znać, że dany użytkownik jest zainteresowany konkretnym tematem. Tak samo jest w przypadku stron i fanpage’y. Dzięki temu o każdym z użytkowników powstaje rozbudowane archiwum informacji, z których mogą skorzystać marketingowcy. Facebook posiada takie dane jak wiek, lokalizacja, płeć, poziom edukacji czy nawet szacowane zarobki. Do tego dochodzą jeszcze zainteresowania oraz poglądy polityczne czy religijne. Żadna inna platforma nie daje tak ogromnych możliwości. Dla przykładu: reklamę namiotów i sprzętu outdoor można skierować do fanów wycieczek i biwakowania, a promocję diety pudełkowej skupić na osobach, które interesują się zdrowym odżywianiem. Takie przykłady można wymieniać w nieskończoność.




Targetowanie na Facebooku


Facebook oferuje setki opcji targetowania, które można dowolnie łączyć i tworzyć coraz bardziej skuteczne kombinacje. Są to między innymi:

  • Lokalizacja – można dotrzeć do ludzi mieszkających w danym kraju czy miejscowości, ale też skupić się na miastach o konkretnej liczbie mieszkańców. Można wybrać ludzi, którzy mieszkają w danym miejscu albo niedawno je odwiedzili.
  • Demografia – tu zalicza się wiek, płeć, stan cywilny, zajmowane stanowisko albo zarobki. Reklamy można też wyświetlać osobom posługującym się danym językiem.
  • Zainteresowania – bardzo pomagają w określeniu swojej grupy docelowej i w dotarciu do niej. Pozwalają między innymi na reklamowanie się osobom zainteresowanym branżą albo użytkownikom, którzy niedawno polubili profil konkurencji.
  • Zachowania – w tym przypadku do targetowania odbiorców używa się kodu Facebook Pixel, który umieszcza się na stronie internetowej. Pozwala śledzić konwersję reklam z Facebooka oraz zbierać dane na temat użytkowników odwiedzających stronę. Dzięki niemu reklamy można kierować na osoby zachowujące się w określony sposób, czyli na przykład są w Internecie w określonych godzinach albo w ostatnim czasie odwiedzili cennik firmy albo stronę z ofertą.
  • Zaangażowanie – za każdym razem, kiedy użytkownik klika „Lubię to” pod postem albo zostawia pod nim komentarz, Facebook odnotowuje to jako zaangażowanie. Serwis może zatem wyświetlić reklamy osobom, które niedawno polubiły fanpage firmy.



Jak stworzyć skuteczną grupę odbiorców na Facebooku?


Nie zawsze jest to łatwe i szybkie zadanie. Od niego będzie bowiem zależeć sukces kampanii marketingowej. Grupa docelowa na pewno musi być konkretna, ale nie może też być za konkretna, bo narzuci to dużo zbędnych ograniczeń.

Pierwszym krokiem powinno być stworzenie persony, czyli modelowego klienta. Każda firma powinna mieć stworzoną przynajmniej jedną personę już od samego początku działalności. Ułatwia ona zrozumienie klienta, w tym jego celów, pragnień i potrzeb, a co za tym idzie łatwiej do takiego klienta dotrzeć. Każdy, nawet najdrobniejszy szczegół dotyczący persony jest ważny i może wpłynąć na wybór opcji targetowania.




Do czego można wykorzystać targetowanie reklam na Facebooku?


Promowanie firmy, usług i produktów jest dość oczywistym wyborem. Są jednak inne sytuacje, w których warto skorzystać z narzędzia Facebook Ads i stworzyć dedykowaną reklamę. Przyda się ona na przykład w przypadku klientów, którzy ostatecznie nie zakupili produktu albo osób, które przeczytały bloga firmowego. Przypomni im o istnieniu firmy i będą mogli do niej wrócić.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.