Konwersja w ecommerce – co to takiego?


Każdemu sprzedawcy zależy tak naprawdę na jednym: dużej sprzedaży i wysokich zyskach. Dlatego liczy się dla nich konwersja, a więc wykonanie przez użytkownika konkretnej, najbardziej pożądanej akcji. Do konwersji zalicza się na przykład zapisanie się na newsletter, zarejestrowanie się w sklepie, udostępnienie treści w mediach społecznościowych czy - najważniejsze dla sprzedawcy - kupienie produktu albo usługi. Jej skuteczność oblicza się za pomocą współczynnika konwersji, czyli procenta użytkowników, którzy wykonali akcję. Na podstawie tego wyniku można zmierzyć skuteczność działań oraz podjąć odpowiednie działania modyfikujące.



Jak optymalizować konwersję?


Optymalizacja konwersji to proces złożony, na który wpływ mają aspekty techniczne strony oraz psychologia tego, jak zachowują się kupujący w sieci. Każda akcja usprawniająca działanie strony albo sklepu internetowego może zwiększyć konwersję. Tak samo jest w przypadku stosowania zabiegów perswazyjnych oraz publikowania treści sprzedażowych. Podejmowanie takich działań zwiększa szansę na dokonanie zakupu i wpływa na wyniki sprzedaży. W procesie optymalizacji należy usunąć elementy mające niską konwersję oraz te, które źle wpływają na doświadczenie użytkownika na stronie. Nawet z pozoru niewielkie zmiany mogą dać naprawdę dobre rezultaty.



Optymalizacja konwersji – na co zwrócić uwagę?

Nawigacja

Najważniejsze to sprawić, aby poruszanie się po sklepie było jak najprostsze i wręcz przyjemne. Pomaga w tym dobrze zaprojektowane menu nawigacyjne, rozbudowane drzewko kategorii oraz przyciski znajdujące się tam, gdzie kupujący się tego spodziewa. Jeżeli klient musi długo szukać konkretnych produktów albo informacji na ich temat, to szybko się zniechęci i skorzysta z usług konkurencji.

Filtry wyszukiwania

W robieniu zakupów przydają się też filtry. Sprawdzają się zwłaszcza przy szerokim asortymencie z wieloma wariantami. Z rozbudowanych filtrów korzystają sklepy odzieżowe. Bez nich kupno konkretnego swetra czy t-shirtu sprawiłoby klientowi ogromny problem. Dlatego wprowadzenie filtrów w sklepie internetowym zwiększy szanse na podniesienie współczynnika konwersji. Dobrym pomysłem będzie też umieszczenie wyszukiwarki na stronie. Pozwoli ona klientom na znalezienie konkretnych produktów, a dodatkowa opcja autosugestii wyników jeszcze bardziej ułatwi zakupy.

Urządzenia mobilne

Trzeba też zadbać o to, aby strona dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej ludzi robi zakupy w Internecie na smartfonie albo na tablecie, bo mogą z nich skorzystać w każdym miejscu. Każda strona i podstrona sklepu musi dobrze wyświetlać się na każdym sprzęcie. Dotyczy to zakładek z produktami, koszyka oraz strony z podsumowaniem zakupów i płatnościami.

Karta produktu

Najważniejsza w sklepie jest karta produktu. To na niej klient znajduje (a przynajmniej powinien znaleźć) wszystkie informacje potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie. Dlatego opis produktu powinien być napisany językiem korzyści, tak aby jak najlepiej przekonać kupujących. Na karcie produktu muszą znaleźć się dobre zdjęcia wysokiej jakości (więcej informacji znajdziesz w moim artykule o fotografii produktowej), które prezentują produkt z każdej strony i które można powiększyć.


Na konwersję wpływają także takie rzeczy jak polityka zwrotów, możliwość logowania za pomocą mediów społecznościowych lub zakupów bez rejestracji, promocje czy metody płatności i dostawy. W przypadku tych dwóch ostatnich panuje zasada – im więcej, tym lepiej. Klienci lubią mieć wiele opcji i dobrać dla siebie optymalne rozwiązania. Paczkomat i kurier to absolutna podstawa.


Sprawdź w swoim sklepie, które z tych elementów możesz jeszcze bardziej zoptymalizować i przekonaj się sam, jak bardzo wpłyną na konwersję.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.