Google Ads – reklama, która daje duże możliwości


Google Ads to narzędzie stworzone przez wyszukiwarkę Google, które pozwala na organizowanie kampanii reklamowych oraz zarządzanie nimi. Nie ma się co oszukiwać – Google jest aktualnie najpopularniejszą wyszukiwarką, z której każdego dnia korzystają miliony ludzi.

Dlatego reklamy tworzone w Google Ads mają naprawdę ogromny zasięg i, umiejętnie zaplanowane i prowadzone, mogą przynieść równie ogromny zysk. Jak na razie nie stworzono narzędzia, które daje większe możliwości zarówno jeżeli chodzi o dotarcie do użytkowników jak i dostępne formaty. Korzyści płynące z korzystania z tego narzędzia są wręcz gigantyczne i zdecydowanie warto pomyśleć o włączeniu go do swojej strategii marketingowej.

Kampanie reklamowe w Google rozliczane są w modelu PPC (pay-per-click), a więc płaci się za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie w link.



Gdzie wyświetlają się kampanie tworzone w Google Ads?


Najbardziej oczywistym i też najbardziej pożądanym miejscem jest po prostu lista wyników wyszukiwania Google. Wystarczy wpisać w pasek wyszukiwania dowolne hasło i jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że pierwsze kilka wyników to linki płatne stworzone z użyciem Google Ads. Łatwo je rozpoznać dzięki słowu Reklama znajdującemu się w pobliżu linku. Te pod nimi to wyniki organiczne, które zajmują wysokie pozycje dzięki optymalizacji SEO.

Tak to wygląda po wpisaniu w Google frazy „skarpety świąteczne”:






Pierwszy wynik ewidentnie znalazł się tak wysoko, bo firma stworzyła płatną kampanię reklamową. Takie działania są niezwykle skuteczne, ponieważ ludzie szukający konkretnego produktu czy informacji w większości przypadków klikną właśnie w pierwszy link, który się wyświetli. Reklamy w Google to także zdjęcia, które jeszcze bardziej przyciągają wzrok i skłaniają do kupna.

Reklama nie wyświetli się tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w całej sieci reklamowej Google, na którą składa się ponad dwa miliony różnych miejsc w całym Internecie. Reklama przekierowująca do strony www albo sklepu internetowego będzie widoczna w formie baneru na innych witrynach, blogach, portalach i w aplikacjach należących do Google Display Network. Google jest właścicielem YouTuba, co daje więc opcję umieszczania reklamy także tam. Kolejnym miejscem, w którym może znaleźć się reklama stworzona za pomocą narzędzia Google Ads jest Gmail, czyli poczta Google, która jest najczęściej wybierana przez użytkowników. Reklama będzie tam widoczna na górze skrzynki albo członkowie grupy docelowej dostaną ją w formie maila.

A do tego wszystkiego są jeszcze kampanie produktowe Google przeznaczone dla sklepów internetowych (Google Shopping). Jeżeli klient będzie szukał konkretnego produktu w wyszukiwarce, Google podsunie mu go wraz ze zdjęciem oraz ceną i przekieruje potencjalnego klienta prosto do karty produktowej w sklepie. Takie reklamy mają wysoki współczynnik konwersji i przynoszą duże zyski.



Dlaczego warto korzystać z Google Ads?


Kwestia dużego zasięgu jest oczywista. Ale to nie jedyne zalety, jakie oferuje kampania reklamowa prowadzona w Google.

Po pierwsze, reklama nie jest nachalna. Większość ludzi podchodzi do reklam bardzo negatywnie i nie lubi, kiedy coś wciska im się na siłę. Natomiast reklama w Google jest po prostu jednym z wyników wyszukiwania i w pewnym sensie użytkownik sam decyduje się na jej wyświetlenie, bo wyszukuje konkretną frazę.

Zarządzanie kampaniami jest proste, a panel przejrzysty. Na reklamę można przeznaczyć dowolny budżet i zarządzać nim poprzez nałożenie różnych limitów. Dzięki temu nie trzeba stale monitorować efektów w celu sprawdzenia, czy czasami nie wydaje się za dużo pieniędzy.
Google Ads pozwala na integrację z Google Analytics, co jeszcze bardziej zwiększa ich możliwości. Można zobaczyć między innymi, jak zachowują się użytkownicy na stronie – w co konkretnie klikają, gdzie jeszcze szukali informacji oraz ile czasu spędzili na stronie.

Kolejną zaletą korzystania z Google Ads jest czas oczekiwania na efekty. Co prawda dla wielu stron to SEO jest najważniejszą strategią zapewniającą dobrą widoczność i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak jest ono czasochłonne, a na rezultaty trzeba czekać miesiącami, a dla szerokich słów kluczowych nawet i latami. Natomiast kampanię reklamową w Google można uruchomić bardzo szybko, a widoczność strony zaczyna rosnąć z dnia na dzień.

Google Ads służy nie tylko do reklamy produktów i usług, ale też do budowania świadomości marki, która jest coraz ważniejsza. Wzmacnia zaufanie klientów oraz wpływa na wizerunek firmy, co z kolei przejawia się wyższą sprzedażą i osiąganiem świetnych wyników na rynku. Nawet jeżeli potencjalni klienci nie klikną w link sponsorowany, to na pewno go zauważą.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.