Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny

Wyszukiwanie słów i fraz kluczowych jest pierwszym i najważniejszym krokiem do dobrej optymalizacji każdej strony internetowej. Zanim zaczniesz pisać interesujące i merytoryczne treści musisz wiedzieć, czego tak naprawdę szukają ludzie. Dzięki temu stworzysz content, który można łatwo znaleźć i który jest istotny. Znajomość słów kluczowych daje Ci też pomysły na teksty, które stworzysz.



Na czym polega dobór słów kluczowych?


To szukanie, analizowanie i przygotowywanie listy wartościowych wyrazów, których używa się w copywitingu SEO. Często taka lista wytycza kierunek działań optymalizacyjnych i marketingowych. Raz przygotowana lista może ulec zmianom. Wszystko zależy od zachowania użytkowników sieci i tego, czego aktualnie szukają w Internecie.

Słowo kluczowe może być pojedynczym wyrazem lub ciągiem wyrazów. Na przykład słowem kluczowym jest zarówno „sukienka” jak i „sukienka z krótkim rękawem w kwiatki”.



Dlaczego szukanie słów kluczowych jest ważne?


Znając wyrazy, których najczęściej szukają użytkownicy, możesz przygotować teksty, które zwrócą ich uwagę oraz ściągną ruch na stronę. To jednak dopiero początek. Słowa kluczowe trzeba odpowiednio rozmieścić w tekście, tak aby roboty indeksujące nie uznały treści za spam albo próbę oszukania algorytmu.

Należy też wybrać tylko te wyrazy, które mają związek z Twoją branżą. Jeżeli produkujesz części samochodowe, pozycjonowanie się na słowa „odzież” czy „elektronika” może przysporzyć Ci samych kłopotów.

Dlatego wyszukiwaniu słów kluczowych trzeba poświęcić trochę czasu, tak aby dobrać te najlepsze i jak najbardziej skuteczne. To od nich zależy cała strategia SEO, którą zastosujesz. Czasami nawet z pozoru mało istotne zmiany mogą dać bardzo dużo. Na przykład fraza „prezent szklany” daje 2000 wyników wyszukiwana w Google, a „prezent ze szkła” prawie 4 razy więcej. Pomimo tego, że są to frazy oznaczające dokładnie to samo, druga z nich jest bardziej popularna i częściej używana. Jej wybór da więc lepsze rezultaty.

Zawsze należy używać słów kluczowych, z których korzystają użytkownicy. Umieszczaj je w nazwach produktów, opisach kategorii, tytułach stron internetowych, tytułach aukcji na Allegro czy artykułach na blogu.



Jak szukać słów kluczowych?


Najpierw trzeba zacząć od analizy branży i konkurencji. Przeczytać teksty na stronach internetowych, opisy produktów i kategorii, tytuły stron oraz ich opisy, czyli tak zwane znaczniki meta. Wyrazy i grupy wyrazów związanych z branżą, które najczęściej pojawiają się w tych miejscach, to słowa kluczowe. Często są one dodatkowo pogrubione – twórcy tekstów dają w ten sposób znać robotom indeksującym, na co mają zwrócić uwagę.

Można zasięgnąć też rady i opinii Twoich klientów. Warto zwrócić uwagę, jakich słów używają do opisu produktu albo usługi. Dobrym pomysłem będzie też wcielenie się w rolę klienta i zastanowienie się, jak zachowuje się w sieci i czego szuka.

Można zacząć od ogólnych zagadnień i w każdym z nich wyszczególnić klika bardziej szczegółowych. Pozycjonowanie się na bardzo ogólne frazy nie jest polecane. Co prawda jest łatwe i szybkie, ale konkurencyjność ogólnych fraz jest bardzo duża i trudno będzie się wybić.

Na przykład z ogólną frazą „marketing internetowy” związane będą frazy „czym jest marketing internetowy”, „marketing internetowy narzędzia”, „marketing internetowy szkolenie”, kurs marketingu internetowego” czy „blog o marketingu internetowym”. Każde z nich może być atrakcyjnym i skutecznym słowem kluczowym.

W wyszukiwaniu i analizie słów i fraz pomogą także specjalne narzędzia, których w Internecie można znaleźć naprawdę wiele. Najpopularniejsze z nich to Senuto, Google Trends czy Google Keyword Planner.




Podsumowanie


Słowa kluczowe są dla Ciebie bardzo istotne, bo nakierowują klienta i ruch organiczny do Twojego sklepu. SEO copywriting bazuje na słowach kluczowych i bez nich pisanie tekstów, które mają wpływać na pozycjonowanie stron i sklepów, nie ma tak naprawdę sensu. Są podstawą wielu działań służących optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych i należy zawsze o nich pamiętać.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.