Strona internetowa jest cyfrową wizytówką każdej firmy. To właśnie na niej potencjalny klient szuka informacji o ofercie, usługach i produktach przed podjęciem ostatecznej decyzji. Strona główna zazwyczaj zbiera najwięcej ruchu w sieci. Musi być zatem atrakcyjna, bo liczy się przecież pierwsze wrażenie. Zły układ, przestarzałe grafiki i rozwiązania, które już dawno wyszły z mody, lakoniczne informacje – to wszystko działa na znaczną niekorzyść. Liczą się natomiast elementy, które przyciągają ruch, dostarczają informacji oraz zapewniają konwersję.



Co zatem powinno znaleźć się na każdej głównej stronie internetowej, tak aby jak najbardziej zachęcić odwiedzających do skorzystania z oferty?


1. Logo

Logo firmy jest prawdopodobnie najważniejszym elementem jej identyfikacji wizualnej. Pozwala na wyróżnienie przedsiębiorstwa spośród setek innych, dlatego stosuje się go między innymi na materiałach marketingowych. Powinno znaleźć się także w górnej części strony głównej oraz podstron, tak aby nie było żadnych wątpliwości, czyją ofertę przegląda klient. Bardzo często logo działa także jako link do strony głównej na poszczególnych podstronach, co znacznie ułatwia nawigację.

2. Nagłówek

Jego funkcja jest bardzo ważna. W kilka sekund powinien dokładnie poinformować użytkowników, co firma ma do zaoferowania. Powinien być krótki i jak najbardziej konkretny. Ozdobniki nie tylko zabierają cenne miejsce, ale też odwracają uwagę od tego, co naprawdę ważne. Nagłówkom często towarzyszą podtytuły, które są ich uzupełnieniem. Razem powinny tworzyć mocny przekaz, który od razu trafi do odbiorców.


3. Nawigacja

Chyba nic nie będzie bardziej frustrujące dla Twoich potencjalnych klientów niż szukanie podstron z poszczególnymi usługami czy produktami na sprzedaż. Właśnie dlatego każda szanująca się strona główna powinna mieć łatwy do znalezienia pasek z zakładkami, które wytyczą klientowi drogę do informacji, których potrzebuje. Warto zastosować w nawigacji pewną hierarchię, która jeszcze bardziej ułatwi poruszanie się po stronie. W przypadku rozbudowanych stron dobrym pomysłem będzie zastosowania okienka, w którym można wpisać szukane słowa lub frazy.


4. CTA – wezwanie do działania

Celem głównej strony internetowej i jej podstron jest wzbudzenie zainteresowania oraz nakłonienie do podjęcia jakiejś czynności – kupna produktu, skorzystania z usług czy skontaktowania się z biurem obsługi klienta. Buttony z wezwaniem do działania jak na przykład „Zapisz się na newsletter” albo „Poznaj nasze usługi” powinny znaleźć się w widocznych i logicznych miejscach. Hasła na nich powinny być proste, ale jednocześnie na tyle intrygujące, aby potencjalny klient rzeczywiście w nie kliknął.


5. Dowód społeczny

Ten element wpływa na budowane zaufania wśród nowych klientów. Zazwyczaj są to opinie zadowolonych klientów albo fragmenty wybranego studium przypadku, które pokazuje, jak firma poradziła sobie z danym problemem i jakie zastosowała rozwiązania. Dodanie imienia oraz zdjęcia przy opinii znacznie wzmacnia jej wiarygodność.


6. Grafiki

Ludzie są wzrokowcami i lubią, kiedy tekst jest urozmaicony odpowiednio dobranymi grafikami. Zdjęcie osoby korzystającej z produktu działa skuteczniej niż zwykłe zdjęcie poglądowe, ponieważ lepiej wpływa na wyobraźnię. Do tego mózg jest zbudowany w ten sposób, że nasz wzrok od razu wędruje do ludzkich twarzy i reaguje na widoczne na nich emocje.


7. Treść

Słowa oraz ich układ na stronie mają ogromne znaczenie. Warto opisać nie tylko, czym zajmuje się Twoja firma, ale też jak to robi i jakie korzyści będzie mieć z tego potencjalny klient. Treść powinna być łatwa w odbiorze. Lepiej unikać technicznego słownictwa oraz żargonu. Język i styl należy dopasować do swojej grupy docelowej.


8. Stopka

Dolna część strony to doskonałe miejsce na umieszczenie danych kontaktowych, mapki z dojazdem do siedziby firmy, linków do mediów społecznościowych oraz mini mapy strony z najważniejszymi podstronami. W przypadku sklepów internetowych jest to też miejsce na podlinkowane regulaminu, sekcji z pytaniami i odpowiedziami oraz informacji związanymi z płatnościami i wysyłką.


Jest jeszcze jedna rzecz, którą trzeba wziąć pod uwagę: wersja strony na urządzenia mobilne. Nawet najnowocześniejsza i najlepiej zaprojektowana strona internetowa nie spełni swojego zadana, jeżeli nie będzie działać na smartfonach i tabletach. To właśnie tych urządzeń większość osób używa do korzystania z Internetu i szukania informacji.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.