Paweł Kasza
Biznes
0 Komentarzy
SEO – przepis na sukces w XXI wieku
Pozycjonowanie stron internetowych i
optymalizacja SEO mają ogromny wpływ na widoczność strony albo sklepu internetowego w sieci. Coraz więcej klientów wyszukuje informacji o produktach i usługach w sieci, zanim zdecyduje się na zakup. Firmy, których oferta nie znajdzie się dostatecznie wysoko w wynikach wyszukiwania, nie mają szans na odniesienie sukcesu.
Dobrze opracowana strategia SEO pozwala na zajmowanie czołowych pozycji w wyszukiwarkach na dane słowa kluczowe. Dzięki temu firmy mogą przyciągać do siebie klientów i liczyć na wyższe wyniki sprzedaży.
Co to jest SEO i pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych to termin odnoszący się do całego szeregu działań. Ich główny cel to sprawienie, aby strona stała się jak najbardziej atrakcyjna dla robotów indeksujących, przez co znajdzie się wyżej na liście wyników wyszukiwania. Strona zoptymalizowana pod kątem SEO przyciąga więcej ruchu organicznego, za który nie trzeba płacić. Właśnie dlatego pozycjonowanie i optymalizacja są tak popularne i decyduje się na nie coraz więcej firm z każdego sektora.
Działania SEO to między innymi tworzenie treści zawierającej słowa kluczowe, odpowiednie formatowanie tekstu, budowanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, stosowanie znaczników meta oraz kwestie techniczne, jak na przykład szybkość ładowana się strony czy jej responsywność.
SEO dzieli się na dwa elementy. On-page SEO to działania w obrębie strony. Zaliczymy tu układ tekstu, nagłówki, słowa kluczowe, prędkość itp. Natomiast off-page SEO odbywa się na stronach zewnętrznych, które mogą poprawić widoczność strony docelowej. Głównie chodzi tu o linki prowadzące z innych witryn, jak artykuły na blogach albo komentarze na forach.
Dlaczego strona potrzebuje optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe
Google i pozostałe wyszukiwarki bazują na SEO, aby stwierdzić, które strony internetowe zasługują na zajmowanie czołowych pozycji w wynikach na dane frazy i słowa kluczowe. Przez lata wytyczne SEO wiele razy się pozmieniały. Jeszcze kilka lat temu wynikami można było łatwo manipulować przez umieszczanie słów kluczowych w co drugim zdaniu albo korzystaniu ze specjalnego oprogramowania. Obecnie w SEO liczy się jakość, a nie ilość.
Dlatego dzięki SEO gra o najwyższe pozycje staje się coraz bardziej fair. Stosując odpowiednie rozwiązania nawet małe firmy, które nie mogą sobie pozwolić na inwestowanie w marketing, mają szansę znaleźć się w TOP10 albo nawet TOP3.
Użytkownicy Internetu mają ogromne zaufanie do wyników wyszukiwania. Skoro Google podsuwa im daną stronę to znaczy, że znajdą na niej rozwiązanie swojego problemu. SEO i optymalizacja wpływają więc na wiarygodność marki. Im wyżej znajdzie się strona, tym więcej osób przyciągnie i odnotuje więcej kliknięć. SEO ma też znaczenie w przypadku tak zwanego „user experience”, czyli wrażeń użytkownika podczas korzystania ze strony.
Czy SEO jest potrzebne w każdej branży?
Odpowiedź jest krótka: tak. Nawet jeżeli firma nie ma żadnej konkurencji albo już i tak jest w czołówce wyników, SEO i tak jest jej potrzebne. Optymalizacja jest kluczowa dla sukcesu strony w sieci. Bez względu na to, czy przedsiębiorstwo jest małe czy duże, stare czy nowe oraz jakie wyniki osiąga.
W biznesie jest wiele rzeczy, które jest poza kontrolą przedsiębiorcy, jak na przykład działania konkurencji, zmiany na rynku albo reakcja klientów na zmiany w ofercie. Jednak optymalizacja, a więc i pozycja strony to coś, na co ma się wpływ. Oznacza to, że do pewnego stopnia można kontrolować, ile ludzi odwiedza stronę, co z kolei odbija się na wynikach sprzedaży.
Zainwestowanie czasu i energii w mocną strategię SEO zawsze będzie działać na korzyść firmy. Proces pozycjonowania to maraton, a nie sprint. Jego rezultaty nie są widoczne z dnia na dzień, jednak są długotrwałe i wpłyną na wyniki strony nawet na kilka lat. Trzeba jednak uważnie śledzić zmiany w algorytmie Google i się do nich stosować, aby osiągać najlepsze efekty.
powrót do listy wpisów
0 Komentarzy
Przyłącz się do dyskusji