Jednym z problemów, jakie trzeba wziąć pod uwagę podczas zakładania sklepu internetowego, jest magazynowanie towaru. Nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na przeznaczenie odpowiedniej powierzchni na produkty, które będzie sprzedawać. Dobrym rozwiązaniem może być w takim przypadku dropshipping.


Dropshipping – co to takiego?



Dropshipping jest modelem logistycznym, w którym sklep nie przechowuje u siebie produktów, które sprzedaje. Zamiast tego kupuje produkt u dostawcy, który sam zajmuje się wysyłką towaru do klienta. Dzięki temu sprzedawca nie musi bezpośrednio zajmować się towarem ani magazynować na żadne ilości. Kupuje u dostawcy tylko taką liczbę sztuk, jaka jest mu potrzebna do zrealizowania zamówienia.

Dropshipping jest korzystny dla przedsiębiorców, którzy dzięki niemu do prowadzenia sklepu online potrzebują tylko biurka i komputera. Odpowiedzialny jest za pozyskiwanie klientów oraz obsługę zamówień, a resztę przejmuje na siebie dostawca. Mimo to zysk może być naprawdę spory dzięki narzuceniu wysokiej marży. Wielu przedsiębiorców decyduje się na taki model prowadzenia biznesu, bo wymaga mniej zachodu oraz pieniędzy wyłożonych na start.

Zalet dropshippingu jest bardzo dużo, ale ma on też swoje wady, które też trzeba wziąć pod uwagę.



Zalety dropshippingu


  • Jest świetnym rozwiązaniem na start – żeby zacząć z dropshippingiem nie trzeba być ekspertem od spraw biznesu. Możesz zacząć z podstawową wiedzą i z czasem uczyć się coraz więcej i zdobywać doświadczenie. Nie potrzebujesz magazynu ani zespołu, który będzie obsługiwał zamówienia. Nie musisz się też martwić o pakowanie towaru oraz kwestie związane z wysyłką. Oznacza to, że prowadzenie sklepu możesz zacząć praktycznie z miejsca. A nie jest to wcale tak trudne, jak mogłoby się wydawać.
  • Nie zmienia się wraz z rozwojem firmy – jeżeli sklep się rozbuduje, jego model sprzedaży wcale nie musi się zmieniać. Zamówień będzie więcej i trzeba będzie zainwestować w dobry marketing, ale sposób działania i realizacji zamówień pozostanie mniej więcej taki sam. Jedną z zalet dropshippingu jest fakt, że jego koszt nie wzrasta gwałtownie.
  • Dropshipping nie wymaga od Ciebie dużych inwestycji – dzięki niemu możesz zacząć prowadzić sklep z minimalnymi funduszami. Możesz zbudować cały biznes z poziomu swojego komputera i nie potrzebować tak naprawdę nic innego.
  • Dropshipping pozwala na elastyczność – to jedna z największych zalet. W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu sprzedaży i prowadzenia biznesu, Ty ustalasz swoje własne zasady i pracujesz, kiedy chcesz i skąd chcesz, bo potrzebny Ci tylko laptop. Podejmujesz też takie decyzje, jakie najbardziej Ci pasują. W każdej chwili możesz rozszerzyć asortyment i dostosowywać strategię sprzedaży. Jeżeli chcesz jechać na urlop, możesz wszystko zautomatyzować, tak aby zamówienia same szły do dystrybutora.


Wady dropshippingu


  • Może sprawić trudności w procesowaniu zamówień – dropshipping wydaje się być bardzo prosty: klient zamawia, Ty procesujesz zamówienie, a dostawca je realizuje. Jednak w przypadku korzystania z kilku dostawców, w tym krótkim łańcuszku mogą pojawić się problemy. Każdy z nich może mieć inne opcje wysyłki, co wpływa na ich koszty. Jeżeli klient zamówi produkty, które mają różni dostawcy, to dostanie je prawdopodobnie w różnym czasie.
  • Nie masz kontroli nad całością procesu sprzedaży – musisz zaufać dostawcom i wierzyć, że zamówienie zostanie zrealizowane bez problemów i błędów. Dla osób, które lubią mieć nadzór nad wszystkim, może to być bardzo trudne albo wręcz niewykonalne.
  • Obsługa klienta staje się bardziej skomplikowana – nie masz kontroli nad zamówieniami, a więc nie jesteś w stanie udzielać klientom konkretnych informacji. W przypadku pomyłek i błędów w zamówieniach, to Tobie dostanie się najbardziej pomimo tego, że nie masz z tym nic wspólnego.


Dropshipping – jak zacząć?


Przede wszystkim potrzebny Ci jest sklep internetowy, w którym będziesz sprzedawać produkty. Nie jest to trudne, a w Internecie znajdziesz wiele platform, na których możesz otworzyć swój własny e-sklep. Zastanów się, jaki asortyment chcesz sprzedawać i czy skupisz się na wybranej grupie towarów czy też Twoja oferta będzie bardzo szeroka. Następnie poszukaj dostawców takich towarów, którzy oferują dropshipping. Zapoznaj się z ich ofertą oraz warunkami współpracy. Wybierz te najlepsze i podpisz umowę. Na początku współpracy raczej nie masz co liczyć na rabaty, ale w miarę upływu czasu możesz o nie zapytać. Jeżeli Twój sklep jest już gotowy, jedyne, co Ci pozostało to dodanie produktów na wirtualne półki i czekanie na pierwsze zamówienia.




Dropshipping będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie mają powierzchni magazynowej albo nie mogą przeznaczyć dużego budżetu na start.

Chcesz się dowiedzieć, jak zacząć działać w e-commerce? Przeczytaj mojego ebooka E-commerce marketing dla przedsiębiorczych i tych, którzy przedsiębiorczy dopiero będą.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.