Allegro jest najpopularniejszą platformą handlową w Polsce. 18 milionów zarejestrowanych użytkowników oraz 2 miliardy zapytań i 550 tysięcy transakcji dziennie - te liczby mówią same za siebie. Sprzedaż na Allegro jest prosta, ale ma także wiele wad, bo o ile platforma jest wręcz rajem na ziemi dla kupujących, w przypadku sprzedawców nie jest już tak różowo. Jednak wszystko wskazuje na to, że na razie na Allegro jesteśmy po prostu skazani.

Ofert na Allegro jest bardzo dużo. Podam Ci przykład: po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła "pralka" wyskakuje 135 329 ofert. Szansa, że klient znajdzie akurat Twoją, jest niewielka. Na szczęście Allegro daje sprzedawcom kilka opcji na wypromowane ofert, dzięki czemu można liczyć na lepszą sprzedaż. Jednak zanim zaczniesz próbować różnych opcji, skup się najpierw na stworzeniu dobrej aukcji i jej optymalizacji. Takie elementy jak tytuł aukcji, jej opis, zdjęcia i miniatury są bardzo ważne dla kupujących i to głównie na ich podstawie podejmują decyzję o zakupie produktów.



Jak wypromować aukcję na Allegro?


Promowanie możesz ustawić w formularzu wystawiania aukcji. Opcje możesz ze sobą łączyć. Oczywiście nic nie jest za darmo, więc przy opcjach znajdziesz cennik oraz sprawdzisz dokładne informacje, na co możesz liczyć. Allegro nalicza opłaty aż do momentu, do którego nie wyłączysz promowania. Dlatego ważne jest monitorowanie osiągów i sprzedaży. Jeżeli jakiś towar słabo się sprzedaje warto skupić się na promowaniu czegoś innego.


1. Wyróżnienie


Oferty wyróżnione to te, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania po wpisaniu danej frazy. Znajdziesz je pod nagłówkiem oferty promowane:






Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, kupujący zobaczy Twoją aukcję jako jedną z pierwszych i jest duża szansa, że kliknie właśnie w nią. Ludzie są coraz bardziej wygodni i dlatego nie chce im się przeglądać całej listy podobnych ofert w poszukiwaniu tej najbardziej korzystnej. W przypadku wyróżnienia Allegro daje jeszcze możliwość sprzedaży na raty. Sprzedawca od razu dostaje całą kwotę, a kupujący spłaca ją w częściach. To atrakcyjna opcja dla drogich produktów, na które nie każdy może sobie w danej chwili pozwolić. Opcja sprzedaży na raty jest dobrze widoczna i łatwo rzuca się w oczy:






2. Pogrubienie i podświetlenie


Tu nie ma dużej filozofii: jeżeli wybierzesz te opcje, to tytuł Twojej aukcji będzie pogrubiony, a całe okienko podświetlone na jasnoniebieski kolor. Jest to jakaś metoda na wybicie się z tłumu, bo oferty są lepiej widoczne i łatwiej można je zauważyć, jednak najlepiej będą działać razem z Wyróżnieniem.



3. Promowanie na stronie działu


Nie każdy użytkownik wie od razu, co chce kupić albo szuka konkretnego produktu poprzez wpisanie go w wyszukiwarkę. Promowanie na stronie działu polega na tym, że kupujący wchodząc na strony główne różnych działów, jak na przykład AGD, Elektronika czy Motoryzacja, zobaczy Twoje promowane produkty w specjalnej galerii razem z ich ceną i tytułem.







4. Umieszczane logotypu na liście ofert


To dobra opcja, jeżeli zależy Ci na promowaniu marki i wzmocnienie jej wizerunku. Dostępna jest w abonamencie eksperckim. Jak w przypadku większości opcji na Allegro, dotyczy jej wiele zasad, do których trzeba się zastosować. Logo zapada w pamięć i dodatkowo przyciąga wzrok kupujących i zwraca uwagę na aukcję.


5. Oferta w strefie okazji


Znajdziesz ją na stronie głównej Allegro oraz w specjalnej zakładce. Wymagana jest jakość sprzedaży przynajmniej na neutralnym poziomie oraz posiadanie konta firmowego. Takie oferty wyświetlane są z przekreśloną ceną.







6. Allegro Ads - Twoja oferta przed pozostałymi



Oprócz ofert promowanych, możesz spotkać także oferty sponsorowane, które zawsze wyświetlą się kupującym jako pierwsze oraz znajdą się w wynikach wyszukiwania Google. Można je ustawić korzystając z kampanii Allegro Ads. O ile w przypadku wyróżnienia, pogrubienia i podświetlenia wiesz, co kupujesz i czego możesz się spodziewać, tak jeżeli chodzi o Allegro Ads sprawa nie jest już taka prosta. Optymalne ustawienie kampanii i czerpanie z niej największych korzyści wymaga pewnej wiedzy i doświadczenia, a błędy mogą Cię dużo kosztować (dosłownie).


Więcej informacji znajdziesz na stronie pomocy Allegro. Warto rozważyć każdą z opcji, bo dają Ci większe możliwości i osiągnięcie lepszych wyników sprzedaży. Jednak najpierw lepiej zapoznać się z odpowiednimi regulaminami, tak aby Allegro nie nałożyło na sprzedawcę zbędnych kar.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.