W XXI wieku bez marketingu nie ma co liczyć na spektakularny sukces. Założenie sklepu internetowego nigdy nie było tak proste, więc konkurencja rośnie praktycznie każdego dnia. Nawet największe firmy inwestują w marketing i to wcale nie mało. Małe przedsiębiorstwa muszą wykorzystywać każdy sposób na to, aby ich gonić i osiągać zadowalające wyniki.


Marketing jest bardzo ważny dla biznesu


Promowanie firmy nie tylko buduje świadomość marki, ale także może podnieść wyniki sprzedaży towarów i usług oraz zachęcić klientów do kupna. To, w jaki sposób wypromujesz firmę i ile zainwestujesz w marketing jest bardzo ważne. Możesz oczywiście spróbować pozyskać organiczny ruch w sklepie albo na stronie poprzez optymalizację SEO i pozycjonowanie strony. Jednak musisz mieć świadomość, że takie działania zajmują wiele czasu i wyniki nie pojawią się z dnia na dzień. SEO najlepiej działa w parze z płatnymi formami promocji.


Jakie funkcje pełni marketing dla firm?

1. Dostarcza klientom informacji

Jeżeli na rynku pojawi się nowa firma, nowy produkt lub nowa usługa, trzeba dać o tym znać. Nikt nie będzie szukał ich aktywne. Jeżeli się na nie natknie, to raczej przez przypadek. Dlatego warto wykorzystać marketing do zaznaczenia swojej obecności na rynku. Dzięki temu świadomość klientów o marce znacznie wzrasta, a wraz z nią rosną wyniki sprzedaży.

Marketing przydaje się także do edukowania klientów. Możesz znać swój produkt od każdej strony, ale Twoi klienci pewnie nie do końca wiedzą, jakie jest jego zastosowanie albo jakie będą mieć korzyści z kupna. Odpowiednio zaprojektowana reklama pokaże im, dlaczego potrzebują Twojego produktu i nie mogą się bez niego obejść.


2. Pomaga w sprzedaży produktów i usług

Celem każdej firmy jest zarobienie pieniędzy, a marketing jest do tego wręcz niezbędny. Bez niego zdecydowana większość przedsiębiorstw już dawno by upadła, bo sprzedaż byłaby zdecydowanie za niska. Możesz oferować doskonałe produkty albo usługi, ale jeżeli klienci o nich nie wiedzą, to jak mają je kupić i generować dla Ciebie dochód? Marketing nakręca sprzedaż, a sprzedaż nakręca biznes i rozwój firmy. A jeżeli klienci są zadowoleni z zakupionego produktu, to stają się pewnego rodzaju ambasadorami marki. Opowiadają o nim rodzinie i znajomym, a część z nich pewnie też dokona zakupu. Wszystko dzięki odpowiedniemu marketingowi.


3. Służy do budowania wizerunku

Rozwój biznesu jest w pewnym sensie powiązany z jej reputacją. Marki, których wizerunek jest pozytywny, mają więcej klientów i zdobywają większe zaufanie. Wiele działań marketingowych skupionych jest nie na sprzedaży, ale właśnie na budowaniu wizerunku marki pośród odbiorów. Reputacja przedsiębiorstwa rośnie za każdym razem, kiedy spełnia ono oczekiwania klientów w pozytywny sposób. Natomiast firmy, które zachowują się nieetycznie notują duże spadki w zyskach. Marketingowcy oraz działy PR za wszelką cenę starają się wpłynąć na reputację marki i przyciągnąć do niej klientów.


4. Jest sposobem na zdobycie zaangażowania klientów

Dzięki marketingowi Twoja firma cały czas będzie w świadomości klientów, którzy wrócą do Ciebie po więcej. A najlepsi klienci to tacy, którzy są lojalni wobec marki i budują wokół niej społeczność. Nie zdobywa się ich poprzez wpychanie im na siłę ofert, ale poprzez przemyślane działania, jak na przykład Content Marketing czy dobrze prowadzony profil w mediach społecznościowych.


5. Pozwala utrzymać się na rynku

Nawet firmy o ugruntowanej pozycji potrzebują marketingu. Zaistnienie w świadomości odbiorców to jedno, ale utrzymanie ich uwagi i zatrzymanie ich przy sobie to już zupełnie inna historia. Większość firm jest przekonana, że klient będzie zawsze wobec nich lojalny i nie kupi u konkurencji. Nie zawsze tak jest, a o każdą relację trzeba dbać. Dlatego oprócz kampanii czasowych lub sezonowych należy postawić na długotrwałe działania marketingowe, dzięki którym klient nie zapomni o firmie.



Dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii marketingowej pokonasz konkurencję


Jeżeli Twoja konkurencja promuje swoje produkty i usługi, to też musisz zainwestować w marketing. Tylko w ten sposób ją dogonisz i osiągniesz lepsze wyniki. Mogę Ci w tym pomóc.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.