Paweł Kasza
Biznes
0 Komentarzy
Coraz więcej biznesów przenosi się do sieci, co jest spowodowane obecną sytuacją. W kryzysie trzeba podjąć zdecydowane kroki i rozwiązania, o czym pisałem w artykule
Jak przenieść biznes do sieci. Zakładam, że prowadzony przez Ciebie sklep albo strona funkcjonują już w Internecie, a teraz szukasz sposobów na poprawienie ich widoczności.
Optymalizacja strony internetowej jest bardzo ważna
Optymalizację SEO i działania związane z pozycjonowaniem na pewno warto zlecić specjalistom. Pod uwagę trzeba wziąć wiele czynników i dlatego lepiej zlecić takie działania profesjonalistom. Doskonale wiedzą, na co zwrócić uwagę i niczego nie pominą. Mają także dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych i potrafią interpretować dane oraz planować modyfikacje.
Są jednak pewne czynności, które można wykonać samodzielnie. Wszystko co potrzeba to dużo czasu i chęci. Sprawdź, co możesz zrobić aby Twoja strona firmowa albo sklep internetowy lepiej się pozycjonowały.
Przede wszystkim twórz treści
Strona, która posiada bardzo mało treści nie tylko nie jest atrakcyjna dla potencjalnego klienta, ale także jest niżej oceniana przez roboty Google. W marketingu nie bez powodu mówi się, że Content is King. Nie może być to jednak przypadkowa treść niskiej jakości. Roboty indeksujące strony internetowe preferują rozbudowane i merytoryczne teksty, które są wartościowe dla czytelnika. Co to znaczy? Treści powinny odpowiadać na zapytania użytkowników Internetu, a więc na frazy, które wpisują w wyszukiwarki. Takie działania sprawdzą się w każdej dziedzinie biznesu.
Skoro prowadzisz firmę, to masz na pewno wiedzę o swojej branży. Warto podzielić się nią z innymi. Pisząc artykuły na tematy, które mogą zainteresować Twoich klientów nie tylko wpływasz na pozycję strony, ale także budujesz pozytywny wizerunek i wiarygodność. W czasie prowadzenia biznesu uzbierała Ci się pewnie lista pytań, które często mają Twoi klienci. Wybierz kilka z nich i napisz coś na ten temat.
Możesz zdecydować się nie tylko na artykuły na blogu. Tworzenie treści to także prowadzenie profilów w
mediach społecznościowych, nagrywanie podcastów czy filmików wideo. Podlinkowane ich na stronie albo sklepie także wpłynie na pozycjonowanie, bo pomoże w budowaniu linków, o którym więcej przeczytasz w artykule Skuteczny link building w strategii SEO.
Optymalizuj treści pod SEO i korzystaj ze słów kluczowych
Samo tworzenie treści nie wystarczy. Trzeba jeszcze pamiętać o zoptymalizowaniu ich pod wyszukiwarki internetowe. Jednym z podstawowych działań w tym zakresie jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych. Czym są słowa kluczowe i dlaczego są tak ważne? Rozbudowaną odpowiedź na to pytanie znajdziesz w podlinkowanym artykule, a w ogromnym skrócie to frazy, na które widoczna będzie Twoja strona. Podam Ci przykład: jedną z branż, w których działam, jest identyfikacja wizualna firm. Prowadzę
sklep internetowy z gadżetami reklamowymi, które pozycjonuje między innymi na frazy „gadżety reklamowe”, „gadżety z logo” oraz „gadżety z nadrukiem dla firm”. To tylko kilka ze słów kluczowych, z których korzystam, a jest ich całe mnóstwo. Dla Twojej branży także istnieje obszerna lista słów kluczowych, których możesz użyć.
Słowa kluczowe trzeba stosować umiejętnie. Mogłoby się wydawać, że im jest ich więcej, tym lepiej. Ale nie tędy droga. Rozmieszczenie w tekście fraz, na które pozycjonowana jest strona także jest ważne. Jeżeli będzie ich za dużo, roboty Google mogą to uznać za spam. Wtedy szanse strony na wyższą pozycję spadają praktycznie do zera.
Analizuj wyniki swoich działań
Google oferuje Ci kilka przydatnych narzędzi do analizy, jak na przykład Google Analytics i Google Search Console:
- Google Search Console to tak naprawdę zestaw narzędzi, które monitorują pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Sprawdzisz w nim, jak Google w ogóle widzi Twoją stronę i jak indeksują ją roboty, jak wygląda sprawa z linkami i czy Google nie nałożyło Ci kary za złe praktyki SEO. Zobaczysz też, czy informacje o Twojej witrynie w Google są aktualne i zgłosisz wyszukiwarce nowe podstrony i treści, dzięki czemu będą indeksować się szybciej.
- Google Analytics jest narzędziem darmowym i pozwoli Ci na analizę statystyk Twojego sklepu albo strony. Narzędzie może generować około 80 raportów dotyczących konwersji, ruchu internetowego i wskaźników zwrotu z inwestycji. Dodatkowo lepiej poznasz swoich klientów, co pozwoli Ci na dostosowywanie działań marketingowych oraz treści. Google Analytics zbiera informacje o tym, jak użytkownicy trafili na Twoją stronę, gdzie wtedy akurat przebywali, jakiego oprogramowania używają oraz śledzi ich zachowanie na stronie, czyli ile czasu na niej spędzili oraz w co klikali.
Wszystkie te informacje są ogromną skarbnicą wiedzy pozwolą Ci na zaplanowanie dalszych kroków oraz modyfikacje elementów, które nie działają. Dzięki nim wiesz, jakie są Twoje mocne strony jeżeli chodzi o pozycjonowanie, a nad czym trzeba jeszcze popracować.
powrót do listy wpisów
0 Komentarzy
Przyłącz się do dyskusji