Marketing jest bardzo ważny dla firm i marek. W jego przypadku w grę wchodzą naprawdę duże pieniądze. Korporacje potrafią włożyć w promocję nawet grube miliony i zatrudniają specjalistów od marketingu internetowego. Jednak nie musisz od razu wydawać fortuny na promocję. Wystarczą dobrze dobrane i przemyślane upominki rozdawane klientom albo partnerom biznesowym.

Od lat zajmuję się identyfikacją wizualną firm na gadżetach reklamowych i śledzę różne trendy z tej branży. Prowadzę sklep internetowy reklamowegadzety.pl, gdzie oferuję firmom i przedsiębiorcom różne przedmioty, na które nanosimy logo lub nadruki. Z naszych usług skorzystało już wiele klientów, dlatego wiem, że rozdawanie gadżetów reklamowych to dobry sposób na reklamę, która do tego może być bardzo tania.


Dlaczego gadżety reklamowe są skuteczną formą reklamy?

Cyfryzacja i rozwój Internetu sprawiły, że wiele firm zapomniało o tradycyjnych rozwiązaniach z zakresu marketingu. Obecnie mało kto drukuje papierowe ulotki i broszury albo decyduje się na banery. Jednak gadżety reklamowe, które także należą do tradycyjnych form promocji, wciąż mają się dobrze. Dlaczego?

Głównie z uwagi na fakt, że ludzie lubią dostawać prezenty. Na urodziny nie czeka się dlatego, że będzie się rok starszym. Liczymy na to, że dostaniemy ciekawy upominek. A dostawanie prezentów bez okazji jest jeszcze lepsze. Firmy, które rozdają gadżety reklamowe bardzo dobrze potrafią to wykorzystać. Dzięki odpowiednim działaniom budują pozytywny wizerunek oraz zaufanie wśród klientów. Warto wykorzystać gadżety reklamowe na swoją korzyść i z ich pomocą wyróżnić się na tle konkurencji.


Zalety wykorzystania gadżetów reklamowych w marketingu

  • Gadżety reklamowe są bardziej personalne niż marketing masowy. Owszem, reklama w telewizji albo w Internecie dotrze do większej liczby ludzi. Jednak dzięki rozdawaniu upominków między klientem a przedsiębiorcą tworzą się znacznie lepsze relacje. A to właśnie jeden z czynników decydujących o tym, u kogo klient dokona zakupu.
  • To nie jedyny sposób w jaki rozdawanie gadżetów reklamowych wpływa na sprzedaż. Taka forma reklamy napędza się sama. Osoba obdarowana reklamowym prezentem będzie z niego często korzystać, dlatego logo albo nadruk na przedmiocie dociera do szerokiego grona odbiorców. W ich świadomości pojawia się informacja o firmie. Są nią zaciekawieni i chcą wiedzieć więcej. Część z nich kupi produkt, albo skorzysta z usługi.
  • Gadżety reklamowe pozwalają także nawiązać nowe kontakty. Wręczenie upominku z logo firmy na targach branżowych jest doskonałym sposobem na zaczęcie rozmowy. Niepozorny gest może przerodzić się w owocną współpracę albo doskonały interes, który przyniesie wiele korzyści.
  • Kolejna zaleta to budowanie świadomości marki. Przyda się zwłaszcza w przypadku nowych firm, które dopiero co weszły na rynek i którym trudno się przebić. Osoba, która dostanie gadżet reklamowy, będzie często z niego korzystać, a więc cały czas będzie widzieć nazwę firmy. Po pewnym czasie będzie ją doskonale kojarzyć, a dzięki temu firma staje się bardziej widoczna.
  • Za pomocą gadżetów reklamowych firma może pokazać, jakimi wartościami się kieruje. Etyczne firmy są znacznie lepiej odbierane. Wiele przedsiębiorców decyduje się na reklamę na gadżetach ekologicznych, bo budują one pozytywny wizerunek i przyciągają nowych klientów.

Na co zwracać uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych

Kryteriów jest wiele, ale najważniejsze z nich to:
  1. Koszt
  2. Branża
  3. Pora roku
  4. Okazja

Koszt

Wiadomo, że jeżeli nie ma się dużego budżetu, to raczej się nie poszaleje. Ale dostępnych jest wiele tanich gadżetów reklamowych, których koszt to raptem kilka złotych za sztukę. Zamawiając większe ilości można liczyć także na zniżki. Na takie przedmioty mogą pozwolić sobie nawet małe firmy. Dobrze sprawdzą się na przykład długopisy metalowe, na którym znajdzie się logo firmy. Jeszcze tańsze będą długopisy plastikowe, bo można je kupić już nawet za kilkadziesiąt groszy. Pomimo niskiej ceny wcale nie ustępują droższym produktom i dobrze spełniają swoje zadanie.

Branża

Nie wystarczy wybrać popularnego i taniego gadżetu reklamowego. Trzeba jeszcze zadbać o to, żeby kojarzył się z daną branżą i do niej pasował. Biuro rachunkowe raczej nie będzie zadowolone ze skrobaczki do szyb, ale już firma motoryzacyjna jak najbardziej. Tak samo jest w drugą stronę: mechanikowi nie przyda się notes z nadrukiem, ale na pewno spodoba mu się kubek termiczny, dzięki któremu napije się ciepłej kawy w warsztacie. Gadżetów reklamowych jest mnóstwo i bardzo łatwo dopasować je do branży. Wystarczy jedynie dobrze poszukać.

Pora roku

Wspominałem o sezonowości w artykule Jak zrobić sprzedaż wartą miliony? Dotyczy ona także marketingu i upominków promocyjnych. Od lat obserwuję wzrost zainteresowania moich klientów gadżetami plażowymi w okolicach lata. Piłki plażowe i okulary przeciwsłoneczne sprzedają się wtedy jak ciepłe bułeczki. Sezon urlopowy to doskonała pora na wręczanie takich prezentów. Na plaży znajduje się mnóstwo potencjalnych klientów, którzy zobaczą logo firmy na przedmiocie. Reklama może przynieść spore zyski pomimo tego, że wydało się na nią kilka złotych.

Okazja

Nie wszystkie gadżety będą dobrze pasować do każdej okazji. Podczas targów czy konferencji sprawdzą się na przykład pamięci USB albo smycze reklamowe. Jednak spotkania biznesowe z ważnymi klientami lub partnerami wymagają już bardziej wyszukanych upominków. Jeszcze inne gadżety reklamowe będą pasować do świąt Bożego Narodzenia albo przyjęć organizowanych z okazji jubileuszu firmy.

Możliwości jest naprawdę bardzo wiele. Tak samo zresztą jak korzyści płynących z rozdawania gadżetów reklamowych. Razem z moim zespołem chętnie Ci pomożemy i doradzimy w wyborze.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.