Prowadzisz własny sklep internetowy, ale nie satysfakcjonują Cię wyniki sprzedaży? Nadszedł zatem czas na konkretne działania marketingowe, dzięki którym przyciągniesz więcej klientów do swojego sklepu online. Zapraszam do lektury – pokażę Ci 4 sprawdzone sposoby na zwiększenie konwersji.

Atrakcyjne treści na stronie internetowej

Żadna strona internetowa nie osiągnie wysokich wyników w wyszukiwarce ani nie przyciągnie klientów z intencją zakupową bez atrakcyjnych treści. Content marketing to podstawa wszelkich dalszych działań związanych z pozyskiwaniem klientów w sklepie online. Od czego zacząć?

  • Po pierwsze określ grupę odbiorców.
  • Po drugie sprawdź sezonowość sprzedaży swoich produktów.
  • Po trzecie zdefiniuj słowa kluczowe za pomocą narzędzi analitycznych.
  • Po czwarte stwórz strukturę strony i ulokuj frazy na poszczególnych zakładkach.
  • Po piąte przygotuj treści SEO.

Mając określoną grupę odbiorców, zdefiniowaną sezonowość i dopracowane słowa kluczowe możesz przystąpić do opracowywania treści na sklepie internetowym. Zacznij od opisu na stronie głównej i opisania kategorii produktów. Następnie zajmij się podzakładkami i opisami poszczególnych produktów. Pamiętaj o zasadach optymalizacji SEO – treści muszą być atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i dla algorytmów Google. Wprowadź nagłówki, zastosuj boldowanie i linki wewnętrzne przekierowujące do kart produktowych. Teksty powinny odpowiadać na pytania i problemy użytkowników, dlatego sprawdź, jakich informacji związanych z Twoimi produktami szukają potencjalni klienci w sieci. O tym jak dobrać słowa kluczowe pisałem tutaj: https://pawelkasza.pl/blog/101/jak-znalezc-slowa-kluczowe-do-pozycjonowania.

Kolejna kwestia to blog. Każda strona internetowa, także sklep online powinien mieć bloga i regularnie publikować nowe wpisy. Najlepiej jeśli będzie to jeden wpis tygodniowo. Na blogu możesz publikować informacje o nowościach w asortymencie, pisać o wydarzeniach z życia firmy oraz o ciekawostkach i niuansach branżowych. Dzięki temu zbudujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Social media i interakcje z klientami

Czy wiesz, że Social Media to jeden z filarów sprzedaży w branży e-commerce? Praktycznie każda firma prowadzi swój profil w mediach społecznościowych. Dlatego zacznij korzystać z Facebooka, Instagrama i YouTube. Co publikować w social media?

  • Posty produktowe – informuj followersów o nowościach w swoich asortymencie.
  • Newsy – dodawaj posty o nowinkach technologicznych w Twojej branży, czy też o rozwiązaniach zastosowanych w twojej firmie.
  • Odnośniki do bloga – publikuj linki do swojego bloga i zachęcaj do czytania nowych wpisów.
  • Posty informacyjne – na przykład o dłuższej przerwie w pracy sklepu.
  • Memy – publikuj treści, które budują zasięgi.

Dzięki interakcji z klientami poprzez social media wzmacniasz zaangażowanie odbiorców i przywiązanie do Twojej marki.

Popraw sklep internetowy

Czy wiesz, że dla klienta kluczowa jest łatwość poruszania się po sklepie i dokonywania zakupów? Im prostsza ścieżka zakupowa, tym mniej porzuconych koszyków, a im łatwiej dotrzeć do Twoich produktów, tym więcej zakończonych transakcji. Dlatego kolejne działania skup na uporządkowaniu swojego sklepu i posortowania asortymentu w taki sposób, aby ścieżka zakupowa była jak najkrótsza i maksymalnie intuicyjna. Proces zakupowy powinien zamykać się w 3 prostych krokach.

Kolejna istotna kwestia to atrakcyjna szata graficzna. Potencjalni klienci oceniają Twój sklep wzrokowo, a kluczowe jest pierwsze wrażenie. Zadbaj o stonowaną, ale atrakcyjną grafikę dostosowaną do specyfiki branży, w której funkcjonujesz.

Promuj swój sklep i prowadź kampanie reklamowe

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a jeśli chodzi o e-commerce, to kluczem do sukcesu są kampanie Google ADS. Możesz tworzyć reklamy tekstowe i graficzne na podstawie ściśle określonych fraz. Takie reklamy wyświetlają się po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego. Sprawdź także dedykowane dla e-commerce reklamy produktowe. Takie reklamy przekierowują bezpośrednio do karty produktu w sklepie internetowym. Pamiętaj, aby na bieżąco monitorować kampanie Google Ads i w razie potrzeby dokonywać zmian.

Wykorzystaj także potencjał, jaki niosą media społecznościowe. Kampanie w Social Mediach dają ogromne możliwości targetowania, dzięki czemu docierasz do konkretnej grupy odbiorców. Co więcej, media społecznościowe to potężne narzędzie do remarketingu, czyli walki z porzuconymi koszykami. W praktyce oznacza to, że reklama wyświetla się osobom, które nie dokończyły transakcji w sklepie, przypominając im o zakupach i Twoim produkcie.

Dzięki tym prostym krokom przyciągniesz więcej klientów do sklepu internetowego. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, zapraszam na konsultacje – pomogę Ci zaistnieć w sieci!

 

 



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.