Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami, a jednym z nich jest zwiększanie sprzedaży. Odpowiedź na pytanie jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym nie jest jednoznaczna – nie ma jednej sprawdzonej i skutecznej metody. Niemniej jednak można zastosować kilka sprawdzonych trików, które pomogą w osiągnięciu założonych celów. Prowadzisz sklep internetowy i nie wiesz, jak zwiększyć sprzedaż? A może zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego od podstaw? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Czy wiesz, że ponad 60% użytkowników przyznaje, że klika w reklamy Google Ads? Nic zatem dziwnego, że przychody z reklam Google rosną, a przedsiębiorcy coraz częściej inwestują w reklamę PPC. W świecie e-commerce najskuteczniejsze są reklamy w Google Shopping, dzięki którym po kliknięciu w link użytkownik trafia prosto do karty produktu. W wyszukiwarce natomiast twój produkt wyświetla się wraz ze zdjęciem i ceną. To znacznie skraca ścieżkę zakupową.
Drugi filar sprzedaży sklepów internetowych w Polsce to social media. W mediach społecznościowych jest już 80% populacji naszego kraju! Wykorzystaj potencjał Facebook Ads i targetuj reklamy. Facebook to świetne narzędzie do remarketingu i odzyskiwania porzuconych koszyków. Reklamy z Facebooka trafiają do osób, które były zainteresowane konkretnym produktem, ale nie sfinalizowali zamówienia oraz do osób, które odwiedziły sklep internetowy. Często są to osoby, które potrzebują więcej czasu do namysłu, a dzięki drobnej zachęcie w social media wracają i kończą transakcję.
Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Prowadź e-mail marketing! Taka forma bezpośredniej komunikacji z klientem to świetna reklamy i jednocześnie forma zachęty do zakupów. W newsletterze możesz reklamować produkty sezonowe, oferować rabaty lub informować o promocjach oraz wysłać kupony rabatowe.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to nic innego jak działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Przeciętny użytkownik internetu klika w pierwsze wyniki wyszukiwań, rzadko przechodząc do kolejnych stron z wynikami. To, na której pozycji znajduje się twoja strona internetowa, zależy od algorytmów Google i działań w zakresie SEO, które podejmujesz. Mogą to być działania on-site i off-site:
On-site – wszystkie czynności związane z optymalizacją strony internetowej, poprawą kodu źródłowego, grafik, treści. Jest to także usunięcie błędów, poprawa responsywności i użyteczności strony
Of-site – działania związane z pozycjonowaniem poza stroną internetowa to głównie link building, czyli tzw. marketing szeptany, zdobywanie linków, publikowanie artykułów sponsorowanych. Celem jest stworzenie profilu linkowego – im więcej wartościowych linków prowadzi do twojej strony internetowej, tym lepiej. Dzięki działaniom off-site możesz także rozpowszechnić informacje na temat swojej oferty na różnych portalach.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, to kluczowe są treści. Content ma być ciekawy i zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe, czyli musi zawierać słowa kluczowe. Ważny jest zatem dobór odpowiednich fraz i ich ulokowanie na poszczególnych zakładkach. Kolejna kwestia to architektura strony internetowej. Tu sprawdza się zasada im prościej, tym lepiej. Dzięki optymalizacji witryny skrócisz ścieżkę zakupową i ułatwisz użytkownikowi dokonywanie zakupów. Ponadto zadbaj o proste linki, które robot Google łatwiej zaindeksuje. Zaplanuj także strukturę linków wewnątrz witryny i na zewnątrz. Linkowanie musi być spójne i kierować jasny sygnał do algorytmów Google.
Prowadź bloga i publikuj regularnie. Na blogu możesz opisywać różnorodne tematy powiązane z twoim asortymentem lub branżą, w której funkcjonujesz. Pamiętaj, że blogowanie korzystnie wpływa na pozycjonowanie SEO. Co więcej, w blogu możesz umieścić linki do swojej oferty i w ten sposób ściągnąć ruch do sklepu internetowego.
Wygląd witryny jest tym, co klient widzi jako pierwsze. Przy tworzeniu sklepu internetowego zadbaj zatem o interfejs, który będzie odpowiedni do twojego asortymentu i branży, w której działasz. Strona sklepu powinna być nie tylko estetyczna, ale także dobrze zaprojektowana. Sklep powinien ładować się szybko i poprawnie, niezależnie od tego, czy mówimy o smartfonie, tablecie czy komputerze. Jeśli duża część klientów opuszcza twój sklep już ze strony głównej, to popracuj nad grafiką, treścią, czytelnością, czy też układem strony.
Wprowadź rekomendacje produktowe – proponuj klientowi dodatkowe usługi, oferty, asortyment. Wprowadź sekcję podobne produkty lub inni klienci wybrali. Wykorzystaj inteligentne rekomendacje produktowe, które dzięki zaawansowanym algorytmom śledzą ścieżki zakupowe klientów i reagują na ich zachowania. Dzięki temu klient, który wszedł do twojego sklepu internetowego na przykład po odkurzacz, być może kupi jeszcze mikser lub inny sprzęt. Twórz zestawy produktów i oferuj rabaty przy zakupie kilku sztuk, dzięki czemu wyróżnisz się na tle konkurencji.
Jak widać, sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest sporo. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie stron internetowych, czy też prowadzenie kampanii reklamowych, zapraszam na konsultacje – chętnie pomogę wprowadzić skuteczne działania marketingowe w twoim sklepie internetowym!