Automatyzacja marketingu – oszczędność czasu i większe zyski

Automatyzacja marketingu od wielu lat ułatwia pracę marketingowcom i pozwala im na zajęcie się innymi, ważniejszymi rzeczami. Polega ona na wykorzystaniu specjalnego oprogramowania, które wykonuje powtarzalne czynności, które nie wymagają zaawansowanej wiedzy czy umiejętności.

Obietnice związane z automatyzacją marketingu są naprawdę duże: mniej pracy, ale za to więcej leadów sprzedażowych, konwersji i wyższa sprzedaż. Przejście na automatyzację pozwala też na oszczędności w budżecie, które można przeznaczyć na inne cele. Wprowadzenie automatyzacji marketingu w firmie może wydawać się trudne lub niewykonalne, jednak wcale tak nie jest.

 

Na czym polega automatyzacja marketingu?

Oprogramowanie do automatyzacji zbiera informacje o klientach oraz o potencjalnych klientach, a następnie na ich podstawie prowadzi z nimi komunikację. Dane te zbierane są za każdym razem, kiedy klient lub osoba odwiedzająca stronę internetową wchodzi w interakcję z marką. Liczy się każde kliknięcie i każde z nich niesie jakieś informacje o użytkowniku.

W efekcie otrzymuje się znacznie więcej informacji niż tylko imię i nazwisko oraz adres email. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu zbiera także dane o trendach, zachowaniach, decyzjach zakupowych, lokalizacji, czasie spędzonym na stronie, itp. Dzięki temu znacznie łatwiej jest o spersonalizowaną komunikację z klientem, która działa znacznie lepiej niż standardowe, bezosobowe maile.

 

Dlaczego warto zainwestować w automatyzację marketingu?

  1. Oszczędność czasu

W marketingu zawsze jest wiele rzeczy do zrobienia i często brakuje na nie czasu. Pracowników działów reklamy goni mnóstwo terminów, w których muszą osiągnąć założone cele. Narzędzia do automatyzacji marketingu pozwalają zaoszczędzić naprawdę dużo cennego czasu, który można przeznaczyć na bardziej ambitne i angażujące działania, które wymagają kreatywności, jak na przykład planowanie nowej kampanii czy jej kolejnego etapu.

  1. Generowanie przychodów

Jeżeli przeanalizujesz ścieżkę klienta możesz zidentyfikować, w którym punkcie wycofuje się on z procesu zakupu. Natomiast korzystając z narzędzi do automatyzacji marketingu możesz stworzyć kampanie, które sprawią, że klient nie tylko wróci, ale też dokona zakupu. Może to być na przykład kampania skupiająca się na porzuconych koszykach czy przerwanych wyszukiwaniach produktu. Automatyzacja marketingu polega także na tworzeniu programów lojalnościowych – jeżeli nagradzasz klienta za kolejne zakupy w Twoim sklepie, będzie bardziej skłonny wrócić jeszcze raz.

  1. Skupienie się na zaangażowaniu klienta

Korzystając z danych zebranych dzięki automatyzacji marketingu i znając zachowania klientów na stronie internetowej lub w e-sklepie możesz stworzyć dla nich kilka ścieżek i scenariuszy dopasowanych do ich potrzeb lub zainteresowań. Takie działania wpływają na wzrost zaangażowania ze strony klientów bez atakowania ich niechcianymi treściami. Podobnie jest z kampaniami posprzedażowymi – wysyłając klientom maile z instrukcjami, jak używać produktu lub korzystać z usługi wpływasz na ich doznania. Wysyłanie personalizowanych treści we właściwym momencie może naprawdę bardzo wiele zdziałać, ale niestety jest czasochłonne. Narzędzia do automatyzacji marketingu mogą zrobić to za Ciebie.

 

Jak wykorzystać automatyzację marketingu?

Można to zrobić na wielu etapach w zależności od potrzeb. Najpopularniejsze są kampanie powitalne, czyli wysyłanie maila, kiedy ktoś zapisze się do newslettera, kampanie lojalnościowe, w których wysyła się klientom drobne upominki w postaci rabatów na zakupy oraz kampanie rocznicowe lub urodzinowe. W przypadku e-commerce prowadzi się też kampanie skupione na porzuconych koszykach lub kampanie polecające podobne produkty. Opcji jest naprawdę dużo, a z odpowiednimi narzędziami przeprowadzenie takich kampanii nie sprawi większego problemu.



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.