Jednym z najlepszych sposobów na rozwój biznesu jest zdecydowanie się na optymalizację strony www lub sklepu pod wyszukiwarki internetowe, czyli SEO. To cały zespół działań, którego celem jest zwiększenie widoczności strony poprzez wprowadzanie na niej zmian w treściach oraz od strony technicznej. Aby dobrze zacząć te działania i aby były one skuteczne, potrzebne są Ci słowa kluczowe dopasowane do rodzaju biznesu – dzięki temu Twoi klienci Cię znajdą, a Twoje zyski wzrosną.

O tym, czym są słowa kluczowe i dlaczego są tak ważne, pisałem już na blogu i serdecznie zapraszam do przeczytania podlinkowanego artykułu. Słowa kluczowe to nomen omen kluczowy element strategii SEO. Optymalizacja strony pod konkretne frazy daje Ci kontrolę nad tym, jak i komu wyświetlają się linki do Twojej witryny. Pomaga też w późniejszym tworzeniu kampanii reklamowych, w tym na przykład kampanii Google Ads.

Wszystko jednak zależy od tego, jakie słowa kluczowe wybierzesz i czy zrobisz to dobrze. Z biegiem czasu zgromadzisz wystarczającą ilość danych, która pomoże Ci w wyborze najlepszych fraz, które dają Ci najlepsze efekty. Jednak jak w ogóle zacząć i na czym bazować podczas doboru?

 

Dobór słów kluczowych do celów SEO

Najpierw zastanów się na tym, jakie są Twoje cele jeżeli chodzi o SEO. Większość firm pracuje nad optymalizacją strony aby zwiększyć ruch i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów, co w efekcie daje większe zyski. Warto jednak zastanowić się głębiej i pomyśleć na przykład jaki ruch będzie dla Ciebie najbardziej wartościowy, jaka jest Twoja grupa docelowa i jak szybko chcesz widzieć efekty.

Odpowiedź na takie pytania także ma wpływ na wybór słów kluczowych. Inne będą w przypadku oferty skierowanej do profesjonalnych przedstawicieli, a inne dla produktów dla zwykłej osoby. Jeżeli chcesz szybko zobaczyć rezultaty działań SEO, to musisz postawić na frazy, których szuka dużo ludzi, ale też nie ma na nie dużej konkurencji.

 

Ogólne słowa kluczowe i frazy z długiego ogona

Jeżeli wiesz już, jakie są Twoje cele czas zacząć myśleć o wyborze słów kluczowych. Najlepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na mieszankę słów ogólnych oraz fraz z długiego ogona.

Ogólne słowa do pozycjonowania to krótkie frazy (zazwyczaj składające się z jednego, dwóch lub maksymalnie trzech wyrazów), które dają duży ruch, ale też związane są z dużą konkurencją. Przebicie się na czołowe pozycje w Google opierając optymalizację tylko na nich jest bardzo trudne, żeby nie powiedzieć że wręcz niemożliwe.

Słowa z długiego ogona, jak sama nazwa wskazuje, są dłuższe oraz rzadziej wyszukiwane. Jednak wcale nie oznacza to, że są nieskuteczne. Pozycjonowanie w ich przypadku jest prostsze i szybsze, a zajęcie wysokich pozycji nie jest aż tak trudne jak w przypadku fraz ogólnych. Natomiast połączenie obu w strategii SEO da najlepsze efekty.

Poszukiwania słów kluczowych

Wiesz już, jakie są Twoje cele i jakiego rodzaju fraz używać. Czas więc zacząć wstępne poszukiwania Twoich słów kluczowych.

Zacznij od zastanowienia się, co ludzie mogą wpisać w wyszukiwarkę, aby znaleźć właśnie Twoją stronę albo Twój sklep. Nie musisz znaleźć wszystkich możliwości, ale spróbuj znaleźć przynajmniej kilka wciąż jeszcze dość szerokich kategorii i zagadnień tematycznych oraz przykładów słów ogólnych oraz fraz z długiego ogona. Możesz skorzystać ze specjalnych generatorów słów kluczowych lub profesjonalnych narzędzi do pozycjonowania, jak Senuto czy Google Search Console i Google Keyword Planner. Te narzędzia nie tylko podsuną Ci pomysły, ale też podadzą ważne statystyki, jak ilość wyszukań danego słowa oraz jak przedstawia się konkurencja.

Taką listę można dalej dopracować i odrzucić te najgorsze propozycje, które nie przyniosą wartościowych rezultatów. Warto wziąć pod uwagę trzy czynniki:

  • Ilość wyszukań, która odnosi się do tego, ile razy dane słowo kluczowe było wpisywane w wyszukiwarkę. Pozwoli Ci oszacować, na jaki ruch możesz liczyć z danej frazy. Jednak musisz pamiętać, że ten czynnik dość często ulega zmianom.
  • Konkurencja - oczywiście im więcej stron pozycjonuje się na dane słowo kluczowe, tym trudniej będzie Ci zająć czołowe pozycje. Tym bardziej, jeżeli Twoja strona jest nowa. Ale to nie jedyny powód, dla którego warto sprawdzać konkurencję. Na stronach Twoich rywali możesz znaleźć jeszcze więcej pomysłów na słowa kluczowe, które możesz wprowadzić u siebie.
  • Trafność, czyli dopasowanie frazy do tego, czym się zajmujesz. Wybierz tylko te słowa, które naprawdę pasują. Stawianie na frazy, które są atrakcyjne pod względem wyszukań i konkurencji, ale nie mają nic wspólnego z Twoją branża może wręcz zaszkodzić zamiast pomóc.

 

Pamiętaj: w wyborze słów kluczowych najważniejszy jest Twój potencjalny klient oraz to, czego szuka w Internecie. Jeżeli potrafisz dopasować swoją stronę i tworzone treści pod zapytania, to jesteś już o krok bliżej do sukcesu. Nie wiesz, jak pisać teksty pod SEO? Postaw na moje usługi copywritingu!



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.