Optymalizacja sklepu internetowego wpływa na sprzedaż

Być albo nie być sklepu internetowego często nie zależy od tego, co sprzedaje i jak wygląda, ale od tego, jak jest zoptymalizowany pod kątem SEO. Nawet najbardziej atrakcyjny design i doskonałe produkty nie przyniosą wysokiej sprzedaży, jeżeli do sklepu nie trafią odpowiedni klienci.

Na sukces sklepu internetowego składają się ruch oraz konwersja. Im większy ruch, tym wyższa konwersja, a więc większe zyski. Klientów do sklepu można ściągnąć na dwa sposoby: albo poprzez kampanie płatne i reklamy albo poprzez optymalizację SEO, która generuje ruch organiczny. Ten pierwszy jest natychmiastowy, ale to ten drugi ma większą wartość. Podpowiadamy, co zoptymalizować w sklepie internetowym, aby przynosił jak największe zyski.

 

Wybór nazwy i domeny

Jeżeli dopiero myślisz o założeniu sklepu, czeka Cię bardzo ważny krok: wybór domeny. Musi być ona związana z tym, co będziesz sprzedawać, tak aby dobrze kojarzyła się klientom. Pamiętaj, że im nazwa domeny krótsza, tym lepiej. Dzięki temu łatwo ją zapamiętać i powtórzyć innym osobom. Natomiast jeżeli posiadasz już sklep, ten krok musisz pominąć z oczywistych względów.

 

Wybór odpowiednich słów kluczowych

Podstawą zajmowania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest poprawny dobór słów kluczowych. Powinny one znaleźć się w adresach url, meta tytule i meta opisie, nagłówkach oraz w treściach na poszczególnych podstronach. Da Ci to bardzo dużą szansę na ściągnięcie klientów do sklepu. W znalezieniu i dobraniu słów kluczowych pomogą liczne narzędzia, jak na przykład Google Keyword Planner lub Senuto. Jednak warto uważać, aby nie doprowadzić do przeoptymalizowania strony. Słowa kluczowe muszą być używane z umiarem i odpowiednio rozmieszczone. Wpisywanie ich w co drugie zdanie przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego, a przeglądarka nałoży na stronę kary.

 

Budowanie linkowania

Kolejnym krokiem do zoptymalizowania sklepu internetowego jest stworzenie sieci linkowania. To jedno z najważniejszych działań, które wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Linkowanie wewnętrzne tworzy pewnego rodzaju ścieżkę dla robotów indeksujących i wskazuje im hierarchię witryny. Innymi słowy, to Ty możesz zasugerować im, które treści są ważne i na których Ci zależy. Natomiast linkowanie zewnętrzne buduje autorytet strony. Pomyśl o nim jak o poleceniach: im więcej osób coś chwali, tym bardziej chcesz to mieć. A więc im więcej linków zewnętrznych z innych stron prowadzi do Twojego sklepu, tym algorytmy uważają go za bardziej wartościowy.

 

Wgranie mapy strony

Mapa strony pomaga w poprawie jej widoczności w sieci. Wyszukiwarki internetowe korzystają z sitemapy aby stwierdzić, które z treści i podstron umieścić w swoich wynikach wyszukiwania. Wgranie mapy strony sprawi, że sklep będzie dobrze indeksowany, co zdecydowanie wpłynie na jego widoczność oraz dostępność.

 

Poprawa czasu ładowania strony

Według badań ludzie zniechęcają się i rezygnują z odwiedzin strony, gdy ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Wiadomo też, że Google przyznaje wyższe pozycje dla stron, na których użytkownicy spędzają więcej czasu. Dlatego należy zoptymalizować sklep internetowy także pod tym kątem. Na prędkość ładowana wpływa między innymi waga grafik, ilość elementów na stronie czy wyskakujące okienka. Sprawdź, czy w Twoim sklepie nie ma czegoś, nad czym można popracować, zmniejszyć albo przyśpieszyć.

 

Tych kilka prostych działań pomoże Ci zajmować coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Chcesz wiedzieć, jak jeszcze zoptymalizować sklep internetowy i zwiększać konwersje? Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy.



powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.