Jak robi się zakupy w XXI wieku?


W „prawdziwym życiu” sprawa jest prosta. Potrzebujesz spodni – wsiadasz więc w samochód i jedziesz do najbliższej galerii handlowej. Po witrynach szukasz sklepów odzieżowych odpowiadających Twoim upodobaniom i Twojemu stylowi. Przymierzasz kilka par i wracasz do domu z wybranym modelem.

W Internecie wygląda to zupełnie inaczej. Potrzebujesz spodni – wpisujesz konkretną frazę w wyszukiwarkę. I co dalej? Jak podejmujesz decyzję o zakupie, jeżeli pierwsze co widzisz, to lista linków, które na pierwszy rzut oka niewiele Ci mówią?

Jeżeli prowadzisz sklep w Internecie to chcesz, aby do Twojego sklepu trafiło jak najwięcej ludzi, a Twoje produkty sprzedawały się w jak największych ilościach. Na Twój zysk oraz na decyzje, jakie podejmują osoby kupujące w Internecie, wpływa kilka kwestii:

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Jeżeli klient chce kupić konkretny produkt w Internecie, to wpisze jego nazwę w wyszukiwarkę i kliknie jeden z pierwszych linków, jakie się wyświetlą. 

Podczas zakupów w Internecie klientom nie chce się przeklikiwać dziesiątków stron albo nie mają na to czasu. Zakupy w Internecie mają być proste i szybkie. Kupujący nawet nie wejdzie na drugą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego właśnie optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych i pozycjonowanie są takie ważne.

Im wyższa pozycja Twojego sklepu w wyszukiwarce, tym więcej będziesz mieć klientów oraz możesz liczyć na większy zysk. Dlatego pamiętaj o odpowiednich działaniach pozycjonujących i tworzeniu wartościowych treści. Zadbaj o odpowiednie uzupełnienie meta danych, czyli treści linku, w który klika klient w wyszukiwarce oraz jego krótkiego opisu. One także wpływają na pozycjonowanie, a do mówią klientowi, jakie produkty znajdzie w sklepie.

Przyjazny interfejs

Nic tak nie potrafi zepsuć zakupów jak nieintuicyjny interfejs, źle zaprojektowana grafika albo pewne elementy znajdujące się nie tam, gdzie klient się tego spodziewa. Klient bardzo szybko się zniechęci i poszuka towaru w innym sklepie jeżeli długo szuka, gdzie ma kliknąć, żeby dodać produkt do koszyka albo zakończyć transakcję.

Szablony sklepów WWW powinny być proste i intuicyjne. Dzięki temu robienie zakupów jest dla klienta czystą przyjemnością i nie zabiera więcej czasu i energii, niż jest to konieczne. Twój portfel znacznie zyska, jeżeli ułatwisz klientowi robienie zakupów w Twoim sklepie. Wskaż więc klientowi, gdzie ma szukać konkretnych towarów i podaj mu informacje potrzebne do zrobienia zakupów w łatwo dostępnym miejscu.

Bogata oferta

Każdy sklep wygląda znacznie lepiej, kiedy można w nim znaleźć dużo ciekawego asortymentu. Posiadając wiele produktów w ofercie dajesz klientowi wybór i zachęcasz go, żeby kupił właśnie u Ciebie.

Podczas robienia zakupów klienci lubią mieć porównanie między kilkoma produktami i wybrać towar, który jest według nich lepszy. Jeżeli będziesz posiadać tylko jeden produkt z danego gatunku, to porównają Cię z Twoją konkurencją. Pozbędziesz się tego problemu, jeśli wzbogacisz swoją ofertę, bo klient kupi wtedy u Ciebie.

Prezentacja i opis produktu

Mało kto kupi produkt, który nie ma załączonego zdjęcia albo jest zdawkowo opisany. Ludzie są wzrokowcami i do zrobienia zakupów w Internecie wręcz potrzebują dobrej jakości zdjęć, a najlepiej aranżowanych. Chcą mieć też więcej wartościowych informacji na jego temat, niż tylko dane techniczne produktu.

Mów do klienta językiem korzyści. Powiedz, jakie zalety ma towar i jak wpływają one na użytkowanie. Pokaż też produkt z każdej strony. Minusem zakupów w Internecie jest to, że nie można kupowanej rzeczy dotknąć, sprawdzić jaka jest w dotyku. Ocenić materiał, z którego jest wykonana oraz jakiej jest jakości. Dużo zdjęć produktu oraz dobre opisanie jego cech na pewno wpływa na decyzję kupującego. Klient ma w ten sposób wszystkie informacje potrzebne mu do dokonania transakcji. Porządnie przygotowane opisy produktów pomagają także w procesie pozycjonowania.

Cena i czas dostawy

Klient chce kupić jak najtaniej i mieć produkt u siebie jak najszybciej. Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, nie konkuruj z innymi niską ceną. Dokonaj tego atrakcyjnymi promocjami oraz postaraj się, aby czas realizacji zamówienia był jak najkrótszy. Dzięki temu masz znacznie większe szanse na to, że to właśnie Twój sklep będzie częściej wybierany niż sklepy konkurencji.

powrót do listy wpisów

0 Komentarzy


Przyłącz się do dyskusji

2023 © pawelkasza.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.